Citaat:
Foto 9 : hahaha ben je bang dat je zweepje valt?? kijk je knijpen in die zweep Knipoog Haha! geweldig!!!
ja dat lijkt me vreselijk, als die valt! Dan ben je nergens meer 
ik kreeg commentaar van mijn instructrice omdat ik mijn binnenhand eerder naar achter bewoog, ze zei dat de hand naar binnen moest en op deze foto probeer ik dat uit.
Citaat:
JE bent goed bezig ziet er allemaal netjes uit vind ik. probeer indd je bekken iets te kantelen maar das moeilijk zonder zadel. heb er wel bewondering voor hoor!!!
Nou dat is erg aardig, maar ja zo goed is het allemaal nog niet natuurlijk. Maar ik ben op zich wel blij met deze methode ik ben er wel van overtuigd dat we op de goede weg zijn.
Citaat:
Hoe lang ben je bezig crossmuller? (ben niet nieuwsgierig Lachen )
3/4 jaar, het gaat niet zo hard maar we gaan vooruit. Ik durfde van de winter nog bijna niet te draven zonder zadel omdat ik bang was dat ik zou vallen
.
Citaat:
Ik vind die eerste foto best wel een ontspannen plaatje. Je zou dan een beetje haar buikspieren erbij kunnen tikken, dan komt het hoofd vaak ook weer iets hoger.
Aha, ja dat zegt mijn instructrice ook. Wel moeilijk om dat te zien als je er naast loopt vind ik.
Citaat:
De 2e foto sbw stuwt ze nog teveel. Meer op de achterhand zetten door ophoudingen of zelfs misschien even stil en dan weer een pasje vragen. Niet te lang achter elkaar doorgaan met die oefening, want ze vindt het moeilijk.
ok
Citaat:
Bij de rijfoto's zie ik het paard nog veel op het schouder vallen. Daardoor kan ze ook niet ontspannen en blijft het hoofd te hoog. Herkenbaar probleem Knipoog
Ik heb zelf tips gehad om haar van het schouder af te krijgen tijdens het rijden en daardoor ontspant ze ook meer. Misschien heeft jouw instructrice die ook voor jou.
zou dat kunnen komen omdat ze niet goed om mijn binnenbeen buigt of zit ik er nu helemaal naast? Ze is niet altijd goed voor mijn been maar toen ik de foto's zag vond ik het niet meer zo raar want mijn been ligt op de verkeerde plek.