[HAW] Sjapaz @ work in de les
Zijn we erg hard aan het trainen gegaan. Ik had mijn gewone bitje er weer in gehangen, en we gingen steeds beter! op den duur liep hij gewoon heerlijk ontspannen en nageeflijk, zonder al te veel moeite van mijn kant. Ik kon hem met een zachte losse hand rijden, niets geen verzet, hij liet gewoon los, heerlijk! Ik was erg blij dat het ineens weer beter ging, hij liep echt super.
Toen heb ik een weekje niet gereden, alleen gemend en het buurmeisje heeft hem een keer gereden. Toen stapte ik er vorige week zaterdag weer op, en sindsdien wil het allemaal niet meer, het lijkt wel of we terug bij af zijn. Hij loopt weer volledig met zijn hoofd in de lucht, steeds de oren naar achter, zoveel mogelijk zijn neus eruit duwen, ik heb bijna geen contact en continue afgeleid door de omgeving. Na heel veel moeite van mijn kant zakt hij soms een beetje, maar meestal wil het voor geen meter. Ik vind dit echt erg jammer, zeker nadat eht zo goed ging, en snap ook niet waar dit zo ineens vandaan komt. Wat doe ik ineens anders/slechter als 3 weken geleden waardoor hij nu ineens weer zo loopt? ik heb geen idee. Ik hoop alleen dat het snel weer beter wordt, en alleen een dipje is.
Hier ben ik nu veel mee bezig:
-voorwaarts houden, ten allen tijden, ook als hij wel wat zakt.
-heel afwisselend rijden, zodat hij goed zijn aandacht bij mij krijgt. continue allemaal verschillende figuren, nog geen half rondje achter elkaar op de hoefslag.
-Schakelen. Alsmaar overgangen. stap, bijna stap, middendraf, halthouden, galop, en weer stap, en weer draf. zoveel mogelijk. Hij is hierdoor wel echt goed aan mijn been, alleen lijkt dat weinig te helpen.
- mijn houding: niet voorover kukelen, niet naar rechts hangen, hakken laag, handen rechtop, hakken niet naar binnen draaien, drijven met mijn kuit in plaats van de hak.
Normaal werkt dit alles erg goed, en begint hij na een minuut of 10 echt al te komen en los te laten, maar nu lijkt niets van dit alles te helpen, hij loopt stug door met zijn neus omhoog. Maarja, evengoed maar foto's gemaakt, en dit was het resultaat:
1.
2.
3.
4.dit gebeurt er wanneer ik mijn teugels even op maat maak, direct zijn neus naar voren. typisch geval van je geeft en vinger en hij neemt je hand.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Dit was ongeveer het beste wat ik vandaag kon bereiken.
14.
15.
Ik zag heel toevallig dat we in precies dezelfde uitrusting zijn als vorige foto's
Dat was dus per ongelukIk hoop dat jullie tips voor mij hebben voor ons om weer terug te komen op het punt waar we een paar weken terug waren!
vooral wanneer we enge dingen tegenkomen en degrelijke buiten, dan vertrouwd hij heel erg op mij of we er wel echt langs kunnen.