Amigo (haflinger) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Amigo (haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:40

Hallo allemaal. Doei!

Ik rij sinds vorig jaar een 12-jarige Haflingerruin bij.
Zelf heeft hij M1 gelopen (ooit, voor hij hier kwam), maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem uit te kunnen brengen (wegens geen vervoer).
Ik vind het lastig in te schatten wat wij precies rijden qua niveau..
We doen voornamelijk B-waardige dingetjes tijdens het rijden, maar gooien er soms ook wat L-waardige oefeningetjes in.

Ons probleem is dat hij nog iets actiever mag gaan worden op het been, zodat hij van voor meer los gaat laten. Dat vind ik heel lastig in de draf, aangezien ik zelf dan vaak al heel moe word haha.
Dat is dus ook echt mijn schuld, dus daar wil ik zeker aan gaan werken.
Je ziet op de foto's ook dat ik met korte beugels rij, dat is dus zodat ik zelf actiever kan rijden. Als ik langere beugels heb, dan vind ik dat gewoon wat lastiger. Maar ook dat gaan we, zodra het actiever rijden beter gaat, er weer in gooien!
Doordat hij nu dus nog niet te actief loopt, heb ik idd meer in mijn handen dan zou moeten & loopt hij dus ook te laag & te diep.

Verder zijn we bezig met een keertwending (zie filmpje zometeen) om de achterhand bezig, dus als iemand daar tips over heeft, graag..

Hier twee eerdere topics:
Topic 1
Foto's van vorige maand

Hier komen de foto's (made by Tenshi & meisje van stal)!

Halthouden..
Afbeelding

Stappen..
Afbeelding

Keertwending..
Afbeelding

Draven..
Afbeelding

Af en toe verzamelen..
Afbeelding

En weer wegrijden..
Afbeelding

Resulteert na een paar keer tot dit (en dat moeten we hebben!)
Afbeelding

Galopje..
Afbeelding

Zo pony, zo verzorgster.. (of andersom?)
Afbeelding

Filmpjes:
Keertwending
Overgang stap-galop

Ik weet dat meneer te dik is, hij krijgt best weinig beweging..
Daar komt deze zomer weer verandering in! Lachen

Mallow

Re: Amigo (haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:42

Wat een prachtige pony! dat moet echt gezegt worden!
Probeer verder je handen iets hoger te houden. Hij loopt ietsje te diep.
Succes en heel veel plezier nog samen Haha!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:49

Leuk dier! Je mag hem alleen wel veel actiever rijden, dan voorkom je ook dat ze zo gaat duiken. Ook helpt het als jij je handen meer voor je houdt (teugels korter, handen naar voor) dan komen ze ook wat hoger te lopen. Zoals je hem rijdt net voordat je gaat galopperen is goed!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:50

Jeetje wat een lekker dier! Volgens mij is die lang hengst geweest, hij heeft er iig een flinke nek op zitten. Er mogen nog wat kilootjes af inderdaad, maar dat gaat vast goedkomen.

Ik vind dat jullie het super oppakken, zeker omdat je nog maar een week bezig bent. Netjes hoor!
Tempowisselingen zijn heel goed om hem meer aan het been te krijgen. Ook overgangen rijden helpen daarbij, veel stap/draf en zoals je zelf al doet stap/galop. Dan merk je straks dat je hem ook wat meer opgericht kan rijden, hij loopt nu nog wel eens iets te diep voor zover ik kan zien. Veel succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:31

Dankjulliewel! Lachen

karlynnnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:35

ik vind dat die wat meer met het neusje eruit mag.
Veder een super haff. Haha!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:01

Knapperds Lovers !
Wat je zelf al zegt, als jullie beiden meer conditie hebben Vork waardoor het activeren voor het been beter gaat zul je hem ook wel wat hoger kunnen instellen en het neusje wat uitschuiven, dat zou het plaatje helemaal afmaken! Maar je hebt hem al behoorlijk fijn aan het lopen. Ja

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:38

Prachtige haf !

Ik vind dat je goed rijd maar misschien zal je je handen wat hoger moeten houden en wat je zelf al zegt hij loopt te diep.

Veder vind ik jullie een goede combinatie Haha!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:31

Hoi!
Ziet er op zich netjes ui, ik denk alleen omdat hij nu te dik is dat dat ook de reden is dat hij niet zo actief is. Hij moet zo te zien aardig wat gewicht meedragen dusja ik zou dan ook niet zo actief zijn Knipoog
Verder heb je een nette houding, probeer alleen je tenen iets meer naar binnen te houden. Succes!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:33

heeey

probeer idd je handen wat omhoog te doen. En sorry dat ik het zeg is eigen verandwoording maar omdat ik je persoonlijk ken.En wil dat jouw niks over kom zeg ik het toch Tong uitsteken. Doe aub een Cap op. Hoe lief amigo ook is.

Veder ziet het er goed uit. hij heeft mooi zijn achterhand eronder. Als die speknek (zo mag ik hem toch wel ff noemen Tong uitsteken ? ) rond kan rijden, zou die van mij het ook ooit kunne.