Amigo (haflinger) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Amigo (haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:40

Hallo allemaal. Doei!

Ik rij sinds vorig jaar een 12-jarige Haflingerruin bij.
Zelf heeft hij M1 gelopen (ooit, voor hij hier kwam), maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem uit te kunnen brengen (wegens geen vervoer).
Ik vind het lastig in te schatten wat wij precies rijden qua niveau..
We doen voornamelijk B-waardige dingetjes tijdens het rijden, maar gooien er soms ook wat L-waardige oefeningetjes in.

Ons probleem is dat hij nog iets actiever mag gaan worden op het been, zodat hij van voor meer los gaat laten. Dat vind ik heel lastig in de draf, aangezien ik zelf dan vaak al heel moe word haha.
Dat is dus ook echt mijn schuld, dus daar wil ik zeker aan gaan werken.
Je ziet op de foto's ook dat ik met korte beugels rij, dat is dus zodat ik zelf actiever kan rijden. Als ik langere beugels heb, dan vind ik dat gewoon wat lastiger. Maar ook dat gaan we, zodra het actiever rijden beter gaat, er weer in gooien!
Doordat hij nu dus nog niet te actief loopt, heb ik idd meer in mijn handen dan zou moeten & loopt hij dus ook te laag & te diep.

Verder zijn we bezig met een keertwending (zie filmpje zometeen) om de achterhand bezig, dus als iemand daar tips over heeft, graag..

Hier twee eerdere topics:
Topic 1
Foto's van vorige maand

Hier komen de foto's (made by Tenshi & meisje van stal)!

Halthouden..
Afbeelding

Stappen..
Afbeelding

Keertwending..
Afbeelding

Draven..
Afbeelding

Af en toe verzamelen..
Afbeelding

En weer wegrijden..
Afbeelding

Resulteert na een paar keer tot dit (en dat moeten we hebben!)
Afbeelding

Galopje..
Afbeelding

Zo pony, zo verzorgster.. (of andersom?)
Afbeelding

Filmpjes:
Keertwending
Overgang stap-galop

Ik weet dat meneer te dik is, hij krijgt best weinig beweging..