Ik rij sinds vorig jaar een 12-jarige Haflingerruin bij.
Zelf heeft hij M1 gelopen (ooit, voor hij hier kwam), maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem uit te kunnen brengen (wegens geen vervoer).
Ik vind het lastig in te schatten wat wij precies rijden qua niveau..
We doen voornamelijk B-waardige dingetjes tijdens het rijden, maar gooien er soms ook wat L-waardige oefeningetjes in.
Ons probleem is dat hij nog iets actiever mag gaan worden op het been, zodat hij van voor meer los gaat laten. Dat vind ik heel lastig in de draf, aangezien ik zelf dan vaak al heel moe word haha.
Dat is dus ook echt mijn schuld, dus daar wil ik zeker aan gaan werken.
Je ziet op de foto's ook dat ik met korte beugels rij, dat is dus zodat ik zelf actiever kan rijden. Als ik langere beugels heb, dan vind ik dat gewoon wat lastiger. Maar ook dat gaan we, zodra het actiever rijden beter gaat, er weer in gooien!
Doordat hij nu dus nog niet te actief loopt, heb ik idd meer in mijn handen dan zou moeten & loopt hij dus ook te laag & te diep.
Verder zijn we bezig met een keertwending (zie filmpje zometeen) om de achterhand bezig, dus als iemand daar tips over heeft, graag..
Hier twee eerdere topics:
Topic 1
Foto's van vorige maand
Hier komen de foto's (made by Tenshi & meisje van stal)!
Halthouden..

Stappen..

Keertwending..

Draven..

Af en toe verzamelen..

En weer wegrijden..

Resulteert na een paar keer tot dit (en dat moeten we hebben!)

Galopje..

Zo pony, zo verzorgster.. (of andersom?)

Filmpjes:
Keertwending
Overgang stap-galop
Ik weet dat meneer te dik is, hij krijgt best weinig beweging..
Daar komt deze zomer weer verandering in!

!
waardoor het activeren voor het been beter gaat zul je hem ook wel wat hoger kunnen instellen en het neusje wat uitschuiven, dat zou het plaatje helemaal afmaken! Maar je hebt hem al behoorlijk fijn aan het lopen.

. Doe aub een Cap op. Hoe lief amigo ook is.