het is al bijna een jaartje geleden geloof ik dat hij nog eens op bokt is geweest, de 'dikke' Donatello die ondertussen al wat afgevallen is.
Donatello is een brp-paard (nouja ponygefokt maar wat groot en breed uitgevallen
) van de ponyhengst Voltaire. Ik rij hem nu al een tijdje, niet echt een niveau, hij is in België in de A6 gestart (niet door mij) en we rijden in Hollandse termen ongeveer L, met enkele oefeningen uit het M. Door de proefwerken heb ik een maand recreatief gereden en werd hij ook in de koets gereden (ook niet door mij) waardoor hij onder het zadel nogal vast zit en hard in de mond is. Vandaag hebben we het weer een beetje opgepakt, maar we hebben vooral aan de basis gewerkt omdat hij dus momenteel nogal moeilijk loslaat, zowel in rug als mond.
Mijn houding is niet super maar ik werk eraan. Hij valt 'af en toe' wat op de voorhand maar daar gaan we later meer aan werken, het belangrijkste is dat hij nu eerst weer goed ontspant en loslaat.
1.

2.

3.

4.

5.

We zijn daarna naar binnen gegaan omdat hij nogal last had van de pollen.
6.

7.

8.

9.

10.

Beetje verkeerd getimed, maar ik vond dat ik er eens recht op zat

11.

12.

13.

Uitdraven
14.

15.

Ik hoop dat ik jullie volgende week nieuwe foto's kan laten zien, en dan zal het zeker al een stuk beter gaan.
Met dank aan yulan, mijn mentale coach, fotograaf etc etc etc

Alle commentaar is welkom. Graag wat tips om mijn schouders rechter te krijgen, door mijn snelle groeispurt heb ik moeite om mijn schouders recht te houden, en het lijkt ook niet echt te verbeteren, maar ik doe mijn best.
)
. Idd mag je je schouders iets meer achteruit. foto 10 zit je idd mooi recht. Tenen soms nog wat meer naar binnen draaien.

. Wat wel opvalt is dat bij die plek vlak achter het zadel waar die soort kruin zit (ben even het woord kwijt