"The black pearl" Zaphira (officieel Zsa Zsa)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

"The black pearl" Zaphira (officieel Zsa Zsa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:28

Ik heb Zaphira drie weken gelden gekocht in Nederland. Ze is een 4-jarige merrie en stamt af van Obelisk x Zeoliet. Deze foto's zijn getrokken toen ik ze net een week had. Het is dus de derde keer dat ik er op zit.
Wij zijn nu aan het trainen voor de eerste wedstrijd (31/08), dus een niveau heeft ze eigenlijk nog niet. Ik heb veel punten waar ik aan moet werken. Ik ben bij haar voornamelijk aan het voorwaarts-neerwaarts werken, omdat ze uit haar eigen nogal opgericht loopt. Ook is te zien dat ik op sommige foto's nogal veel drijf, ze blijft soms in haar tempotje hangen, terwijl ik wil dat ze meer naar het voorwaartse gaat. Maar voor een derde keer, ben ik aardig tevreden... Bloos
Aan mijn eigen is veeeeeeeeeeeel op te merken, dat laat ik aan jullie over.

Somige foto's zijn een beetje overbelicht, dat lag aan de slechte weersomstandigheden.

Hier zijn de foto's

Instappen, samen met de poes.
Afbeelding

Losdraven, met een poging om ze lager in te stellen
Afbeelding

Al iets beter
Afbeelding

Afbeelding

Afwenden op de kwartlijn
Afbeelding

Het wijken
Afbeelding

Beetje verruimen, ik ben iets te ver voorover
Afbeelding

Een zit moment van ons alle twee, alleen zij iets beter dan ik Clown Clown
Afbeelding

Galop, net gaan vliegen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding

Uitstappen
Afbeelding

Standfoto
Afbeelding

En wij samen
Afbeelding

Bunbun, bedankt voor de hulp, mogen wij nog vele jaren plezier hebben samen met Zaphira.

kruimellover

Re: "The black pearl" Zaphira (officieel Zsa Zsa)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:32

Wat een ontzettend mooi paard!

Het ziet er best netjes uit, maar zoals je zelf zegt kun je nog aan een aantal dingen werken. Dat is trouwens altijd wel, iedereen kan wel iets verbeteren;).
Ik zou zeggen dat je eerst wat rechterop moet gaan zitten.

Heel veel plezier met je super gave paardje

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:33

Goh, dat is een knap dier zeg!! Voor de 3e keer rijden heb je haar al aardig netjes aan het lopen.
Probeer alleen zelf rechtop te blijven zitten, je zit op verschillende foto's een beetje naar voren.

Veel succes op jullie eerste wedstrijd alvast!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:48

Wat een mooi paard! Ik vind je houding netjes, je geeft zelf al aan waar je aan moet werken
Probeer niet constant te drijven, maar enkel als ze zelf terugvalt in tempo. Anders moet je zo drijven bij elke stap en dat is niet de bedoeling, dus drijven, zij gaat meer voorwaarts en pas drijven als ze terugvalt. Voor het voorwaarts neerwaarts kan het helpen om veel te schakelen binnen een tempo, dus bijv. paar passen flink doordraven, en terugnemen tot ze bijna stapt en weer wat harder. Dit versnellen moet vanuit de achterhand komen uiteraard, ook aan de longe kun je dit goed oefenen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:57

Ze is echt prachtig maar dat wist je al dat had ik de vorige keer ook al gezegd. Ze ziet er echt goed uit en loopt echt super onder het zadel. Zelf mag je iets je schouders naar chter doen

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:23

Inderdaad, jij hebt zeker een pracht paard! Je mag zelf je handen iets meer recht op houden, verder zijn er niet echt dingen die me opvallen. Ze galoppeerd mooi berg-op!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:03

Hey gaaf dier, erg knap paard. Probeer zelf je schouders iets meer naar achteren te houden, en je merrie in de galop wat ronder in te stellen. Mooie combi

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:40

Bedankt voor de reacties.
Het klopt allemaal, ik moet meer recht op gaan zitten en haar galop is soms nog wat ontstuimig. Morgen hebben wij voor het eerst les. Ben benieuwd..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:59

Je hebt een bijzonder mooi paard, wees er zuinig op!
Vind je over het algemeen best netjes rijden, in het begin is het altijd een beetje onwennig en aftasten, komt volgens mij helemaal goed met jullie.

Tip: zet haar volgende keer even met de neus de andere kant op voor de standfoto, ze staat nu met de voorhand lager, andersom is mooier Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:55

Ik vind het er super uitzien Nathalie, al stukken beter dan de eerste fotosessie.

Omdat ik hier iets nuttigs moet toevoegen zeg ik even dit: probeer wat meer op de binnenkant van je benen (draai je knieën een stukje naar binnen) te zitten dan op de achterkant, hierdoor ga je je tenen mooier naarbinnen kunnen houden en ga je netter zitten.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:02

ziet er erg nertjes yut.. Volgende eker meer misschien wat meer naar voren kijken.
Mag ik vragen waar je der gekocht heb? mag ook per pm!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:42

Ik vind het een erg mooi paard onder het zadel!! Probeer wat meer voor je uit te kijken.. dat helpt al een heleboel met rechtop zitten Knipoog

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:17

Heel erg mooi en fijn paard om te zien! En dat voor de 3e keer Knipoog

Zoek geen geld Haha! en idd ik ben het met dondeyne eens, als je naar voren kijkt ga je idd vanzelf rechter zitten.
Af en toe lijkt het net of ze soms op haar voorhand loopt als je haar laag en rond instelt.... Maar goed, het is voor de rest super om te zien!!!
Jullie komen er wel Knipoog

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:28

Hey Nathalie, het ziet er in elk geval wel super uit. Op foto 11 zou ze naar mijn mening wat ronder mogen want daar trekt ze zichzelf er wat uit zo te oordelen. Voor de rest proberen mooi recht te zitten zoals de anderen al aanhaalden maar dat gaat zeker goedkomen. Ze heeft een mooie sprong in de galop als je deze nu mooi beheerst krijgt kan je ze op wedstrijd Lachen.