Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 20:58

Afgelopen zaterdag heb ik met Ordeal meegedaan aan de wedstrijd op de Bosgouwruiters. Aangezien dit geen officiele wedstrijd was mocht ik gewoon bitloos starten. Ik rij Ordeal sinds januari 2008 bitloos, ik ben dit uit nieuwsgierigheid gaan doen. Omdat de overgang naar bitloos voor ons eigelijk heel klein was ben ik maar lekker zonder bit blijven rijden.

Dit was dus een L2 proefje, dit is denk ook wel ongeveer ons niveau, al ben ik wel al bezig met oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers. Meestal wordt Ordeal nogal heet tijdens dit soort gelegenheden, zaterdag viel dat reuze mee! Waar ik dan op moet letten is dat ik mijn onderbenen niet te ver naar voren doe (gewoon blijven rijden dus Knipoog ). Waar ik in de training vooral tegen aan loop is het laatste stukje rechtrichten van Ordeal en meer oprichting krijgen / achterhand er meer onder. Dus goeie tips hiervoor zijn uiteraard welkom!

De foto's zijn gemaakt door Merlinde en Dyonne: ontzettend bedankt!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vaaleriee

Re: Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:02

netjes zeg!
het kan dus ook gewoon zonder bit,
echt heel ontspannen. af en toe je handen
iets rechterop maar verder geen commentaar.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:08

Ziet er goed uit!
Jammer genoeg je proef niet kunnen zien, paarden moesten naar huis Tong uitsteken

Volgens mij neigen je handen af en toe naar pianohandjes. Tips heb ik niet voor je Clown
Op foto 11 loopt ze lekker!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:13

Mooie foto's Daan, je hebt ontzettend netjes gereden!

Euhm, commentaar, ik ga even zoeken *moment geduld svp*

Het enige dat ik zie is indd je onderbeen naar voor in de proef, maar dit heb je zelf ook al aangegeven. Daarnaast is dat maar 1 foto, dus tsja Clown

Hopelijk volgende keer een leukere jury en een eerlijkere strijd Knipoog

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:37

Hee daan!! Echt super!!
Hoop inderdaad volgende keer op een eerlijke strijd Knipoog Maar voor de oefening is het altijd leuk toch??

Commentaar heb ik bijna niet.. alleen dat je handen af en toe iets meer recht mogen.. Verder kunnen wonder en ik nog een hoop afkijken bij jou en ordeal!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:29

Ziet er super uit hoor Daan, Ordeal loopt lekker ontspannen. Vind het echt mooi om te zien hoe goed dat gaat, bitloos.

Vind trouwens niet echt dat je pianohandjes hebt. Je houdt ze eigenlijk meer een beetje schuin. En je sluit ze geloof ik niet helemaal. Dat is het enige dat ik erover kan zeggen.
Verder kan ik op jou echt geen commentaar geven. (maar ik doe het toch want anders wordt mijn reactie verwijderd...)

Veel succes nog samen!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:35

Leuk om te zien zeg, zo zonder bit! het ziet er allemaal super uit. Zoals je zelf al zegt is de oprichting in de hals een punt om aan te werken (dat zeg je zelf al, moet toch wat zeggen??) nu loopt ie soms nog wat te diep. Je houding vind ik mooi, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:13

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:19

Ziet er goed uit.
Zo kan het dus ook zonder bit.
Mooi hoor Lachen

Let alleen wel op je handen, deze kan je net ietsje hoger en bij elkaar plaatsen, succes verder !!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:46

Bedankt voor de berichtjes! Het is inderdaad allemaal prima mogelijk zonder bit Lachen

Sigrid wat jij over mijn handen zegt klopt inderdaad, ik sluit ze niet echt en hou ze schuin. Wat me nu ook opvalt is dat ik mijn linkerhand vaak wat hoger heb Verward Toch maar weer eens wat meer op gaan letten en wat vaker foto's laten maken!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 07:47

heel knap gereden daan zonder bit zo... ziet er super ontspannen uit en vind julli eecht een mooie combi enne volgens mij word ordeal toch al wel wat dikker he hihi

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:30

Wat vond de jury er eigenlijk van? Misschien heb ik er ook wel over heen gelezen.
Verder ziet het er netjes uit, al lijkt het soms wel dat je verkrampt in je schouders/bovenrug.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:41

Heerlijk beeld zo : ontspannen paard, lekker los in het lijf, ruiter met een nette zit,... dit zie ik heel graag voorbijkomen Hyper!
en al helemaal als het bitloos gaat natuurlijk.
met welk hoofdstel rij je? Want ben zelf ook nog wel op zoek naar iets om dressuur mee te rijden, dat lukt voorlopig nog niet helemaal op touwhalster.

af en toe komt Ordeal net iets achter de loodlijn zo te zien, maar het is niet heel storend imo, ze blijft mooi over de rug Ja

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:02

@ Mesatamp, dank je! Ik denk dat Ordeal vooral een buik heeft van het gras Knipoog Ze is vandaag precies 6 weken drachtig! (dus daar zal het niet van zijn Tong uitsteken )

@Roosje, de jury was er wat minder gecharmeerd van Haha! Het was overigens geen "echte" jury. Ik zat samen met Daffie en Rebbel in deze klasse, ze heeft ook een topic met foto's van de wedstrijd. Ik had 177 punten en zij had 190. We waren het er overeens (en andere mensen die ons hadden zien rijden) dat we allebij een nette proef neergezet hadden en dat dit puntenverschil niet terecht was... Maar ik rij voor mezelf, en ik vond het goed gaan Lachen

@Paljassofie Dank je! Ik rij met dr Cook systeem van Harry's Horse, denk dat dit voor dressuur een stuk beter geschikt is dan touwhalster.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:04

ja inderdaad... hier kan je wel gewoon mooi contact mee houden zo te zien, touwhalster kan je dit maar beter niet mee doen Knipoog

ik ga eens rondkijken Knipoog

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:38

Dit ziet er echt super super super uit. Heel erg fijn beeld om naar te kijken.
Op sommige foto's zie ik een strenge binnenhand maar het kan zijn dat het of schijn is of gewoon een momentopname (denk het laatste, want bij andere is het weer heel relaxte handhouding)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 15:26

Bedankt voor de leuke berichtjes Haha!

Paljassofie, ik zou dit hoofdstel zeker proberen!

Question, ik denk niet zo zeer dat het een strenge binnenhand is maar meer dat ik mijn linkerhand vaak wat hoger heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:34

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:34

wauw echt toppie man.
het ziet er echt ontspannen uit:D

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:45

En dit is een ontzettend mooi voorbeeld van hoe het kan met bitloos rijden! Jammer dat de jury er niet van gecharmeerd was, dat hadden ze juist wel moeten zijn. Paard ziet er echt ontspannen uit! Ja, er moet wel geadviseerd worden natuurlijk.. dan toch maar: kijk uit dat je paard niet achter de teugel duikt door er achter iets meer aan te rijden.
Prachtig om te zien!!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:49

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties Lachen

Pollen, dank je, ze wordt soms inderdaad iets te kort in de hals. Op zulke momenten zit er net even te veel spanning in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:55

Danielle, ik lees in jouw eigen beginpost niets over de jury (of ben ik kippig Haha! ?), maar in bepaalde posts hier wel.
Was de jury niet enthousiast over je bitloze verschijning? Daar ben ik wel benieuwd naar.....

Vind het geweldig dat je dit doet met je paard. Ga zo door!!! Lachen
Laat ze maar zien dat het wel kan dus. Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:58

Hier het antwoord op je vraag Nadya. Sommigen van de mensen die reageren kennen de TS (ook o.a. van huiskamer topic en daar was over de beoordeling besproken) en kennen de achtergrond.

Daan_Ordeal schreef:
@Roosje, de jury was er wat minder gecharmeerd van Haha! Het was overigens geen "echte" jury. Ik zat samen met Daffie en Rebbel in deze klasse, ze heeft ook een topic met foto's van de wedstrijd. Ik had 177 punten en zij had 190. We waren het er overeens (en andere mensen die ons hadden zien rijden) dat we allebij een nette proef neergezet hadden en dat dit puntenverschil niet terecht was... Maar ik rij voor mezelf, en ik vond het goed gaan Lachen

Nou Daan, steek die mooie complimenten allemaal maar in je zak!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:18

Zo dit is geloof ik voor het eerst dat ik een dressuurproef bitloos zie en ik ben zeer onder de indruk. Het ziet er heerlijk ontspannen en netjes uit. Ik heb eigenlijk weinig commentaar. Je zit netjes, je rijdt je paard netjes, kijkt netjes waar je naar toe gaat. Zie inderdaad dat je je binnenhand af en toe wat hoger houdt, maar dat heb je zelf al opgemerkt, dus neem aan dat je daar aan gaat werken. Verder mijn complimenten en zeer jammer dat de jury niet echt meewerkte. Maar zoals je zelf al zegt, je rijdt voor jezelf en als dat goed voelt, is het goed.

Succes verder en ik hoop voor je dat de officiële wedstrijden ooit ook bitloos gereden mogen worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:47

Sigrid, dank je voor je verhaal. Jammer dat de jury zo reageerde. Rolleyes
Maar ja, dat zegt meer over henzelf dan over jou dan. Knipoog

Ga zo door, hoor!!! En als je met bit gereden had, had je ook vast nog wel dingen tegen gekomen waar je aan moet werken. Dat hou je toch, nietwaar? Knipoog