Whisper @ dressuurtraining (Boktdebuut).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Whisper @ dressuurtraining (Boktdebuut).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:14

"Mijn" nieuwe aanwinst dus. Voor het hele verhaal daarvan kun je in m'n profiel kijken. Lachen

Whisper en ik rijden op het moment op B-niveau. In de training proberen we op het moment gewoon naar de ontspanning toe te werken, vanuit daar komt het hoofd pas. Nu is Whisper er eentje die daar heel goed op reageert en dus helemaal zelf braaf z'n hoofdje naar beneden doet dan. Clown
Het plaatje is nog lang niet goed natuurlijk. Hij heeft nog weleens de neiging om in m'n hand te gaan hangen en een beetje op de voorhand te kieperen. Is iets om aan te werken.

Ikzelf heb nogal last van kapstokpootjes en wil nog weleens te ver naar voren vallen. Ook moet ik m'n handen wat meer dragen.

M'n fotografe heeft gefotografeerd met mijn camera. Die ze zo even in haar handen geduwd kreeg (Canon EOS 400D) en snapte er niet heel veel van, haha. Ben blij dat ze dit eruit kreeg. Ik hoop dat het goed genoeg te zien is voor Bokt en dat niet het hele topic dichtgegooid word. Want volgens mij is het best aardig te beoordelen.

Wees lief tegen mij en Whisper, ik rijd hem nu pas zes dagen. Lachen

Eerst even een foto van vorige week. Lachen
Afbeelding

De foto's van vandaag;

instappen (en ja, hij zet zijn achterhand er opzich goed bij, maar de foto is op een verkeerd moment genomen);
Afbeelding

Ook een stapfoto. Lachen Opzich een fijn beeld;
Afbeelding

Halthouden, een punt wat érg moeilijk was vandaag, en dan ook de nodige misverstanden veroorzaakte. Clown Maar hier stond hij dan netjes;
Afbeelding

Draf. Oeioei, je kunt je jas eraan ophangen. Lachen
Afbeelding

Nog een drafje. De fotografe heeft Whisper alleen ont-neusd. Knipoog
Afbeelding

Nu komen we erg in de buurt. Ik moet alleen iets meer terugzitten.
Afbeelding

Schouders naar achteren, trotser zitten. Snap niet dat dat nog zo moeilijk is met zo'n paard onder m'n kont. Vork
Afbeelding

Netjes, hier kukelt hij alleen iets op de voorhand.
Afbeelding

En de laatste, dit was geloof ik een stapfoto;
Afbeelding

En dan even om het af te leren, (een gedeelte van) z'n nieuwe hoofdstel showen, omdat ik die zo übersexy vind. Vingers aflikken
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, ik zou het fijn vinden als je een reactie achter zou laten. Lachen

jUst_eVa

Re: Whisper @ dressuurtraining (Boktdebuut).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:17

leuk paard, de punten die je moet verbeteren geef je idd zelf al aan. als jij zelf ook rechterop gaat zitten valt hij ook snel minder erg op de voorhand. Verder vind ik hem er netjes bij lopen. succes verder, en die laatste foto vind ik echt mooi!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:21

Toch maar wel een topic? Knipoog

Ziet er goed uit, helemaal omdat je hem pas een paar keer hebt gereden Lachen Je grootste verbeterpunt is rechtop zitten maar dat komt nog wel..

Jammer genoeg is de laatste foto het mooiste en niet de rijfoto's! De laatste is overigens wel heel mooi Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:23

De laatste foto heb ik ook zelf gemaakt, en dat was buiten. Haha. Tong uitsteken

Bedankt voor de reacties.

Ik had ooit een heel nette zit (vanwege de zitcompetitie dagelijks op gehamerd) maar dat is helaas een beetje verwaterd. Komt wel weer goed. Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:25

Leuk dier, hoofdstel staat 'm hip. Haha!

Wat betreft 't rijtechnische deel... heb het idee dat je zadel ook niet echt veel steun geeft. Misschien (tijdelijk) de beugels een gaatje (of wat) korter? Met veel schakelen kun je 'm beter op de achterhand krijgen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:25

Mooi peerd heb je onder je kont!
Punten geef je zo af en toe zelf al. Heel veel succes.
Wel achterover blijven zitten he!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:27

Puera schreef:
Wat betreft 't rijtechnische deel... heb het idee dat je zadel ook niet echt veel steun geeft. Misschien (tijdelijk) de beugels een gaatje (of wat) korter? Met veel schakelen kun je 'm beter op de achterhand krijgen.

Het is absoluut een rotzadel. No Cheer Maar het paard is súper dus dat compenseert. Knipoog Ik heb juist de beugels langer gedaan omdat ik korter nog erger naar voren ging zitten (dit is dan ook een VZH zadel en ik ben dressuur gewend). Veel schakelen is inderdaad een goede tip, zal het eens meenemen in de training, dankje!

Pradaatje schreef:
Wel achterover blijven zitten he!

Ja, dat is ook één van de dingen waar ik echt heel hard aan werk. Tong uitsteken
Dankje!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:31

Whizzleee Lovers

Fijne foto's Rhon, ik vind het er al erg goed uitzien, vooral omdat je 'm nog maar zo kort rijdt!
Let zelf inderdaad goed op je kapstokpootjes *LOL*, ook rechterop en borst vooruit, plus meer omhoog kijken. Probeer ook wat meer een knikje in je elleboog te krijgen en je handen dus wat meer voor je te dragen, dat geeft sowieso al een beter beeld. Ja
Verder heb ik eigenlijk weinig op te merken voor nu, ziet er gewoon netjes uit. Huilen van het lachen Jullie komen er wel. Cool

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:33

hee! leuk beesie!
maar je hoeft niet naar zn oren te staren hoor Tong uitsteken(kin omhoog)
en als je wat meer gaat zitten, dus rechtop schouders naar achter en handen voor je houden. zou je dan wat steviger in het zadel zitten, krijg een beetje de indruk dat jij heel erg bezig bent met je evenwicht bewaren.
idd veel (schijn) overgangen rijden, om em mooi op de achterhand te zetten.
succes

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 21:44

Ik heb absoluut geen moeite met mijn evenwicht bewaren. Heb de afgelopen tien jaar zowat op een paardenrug doorgebracht dus dat ben ik onderhand wel gewend. Clown Ik vind het gewoon absoluut geen fijn zadel waardoor ik er ontzettend veel moeite mee heb om er "mooi" op te zitten. Lachen Ik weet niet wat daar een goede oplossing voor zou zijn, een nieuw zadel, haha. Maar dat gaat nog wel even duren. Knipoog

Z'n oren zijn gewoon erg mooi. Schijnheilig

Bedankt voor de reacties. Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:02

Wat een lekkerding is het Rhonda! Vingers aflikken
Ik vind dat het er erg goed uitziet, dat gaat helemaal goedkomen met jullie!

Hij mag alleen wat meer van achter naar voren worden gereden, zoals al is gezegd heel veel schakelen, (schijn)overgangen rijden. Meer met je been doen, minder met je handen. Je houding komt ook wel goed, weet zelf hoe moeilijk het is om rechtop de blijven zitten. Bloos

Nogmaals, het ziet er érg goed uit! Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:04

Met m'n handen doe ik helemaal niets (staat ook in de beginpost). Dus misschien dat dat zo lijkt, maar het klopt niet. Lachen Dat hij er van achteren meer onder en bij moet klopt absoluut wel. Ja

Daarvoor ga ik nu schijnovergangen rijden inderdaad. Maar dit paard rijd ik voornamelijk op m'n benen en m'n zit en mijn handen komen er bijna niet aan te pas. Knipoog

De eerste foto is de enige foto waarop ik er voor teveel aanzat omdat ik hem toen nog heel anders reed. Lachen

Bedankt voor je reactie. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 17-06-08 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:05

Ilzjuh schreef:
Met m'n handen doe ik helemaal niets (staat ook in de beginpost). Dus misschien dat dat zo lijkt, maar het klopt niet. Lachen Dat hij er van achteren meer onder en bij moet klopt absoluut wel. Ja

Daarvoor ga ik nu schijnovergangen rijden inderdaad. Maar dit paard rijd ik voornamelijk op m'n benen en m'n zit en mijn handen komen er bijna niet aan te pas. Knipoog

Oké, lijkt op de foto's alsof je je handen erg vastzet.. vandaar. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:08

Dat lijkt inderdaad zo, maar ik moet m'n handen wat meer dragen en dan is dat beeld al heel anders denk ik. Maar de voorkant van m'n paard laat ik gewoon met rust (het is ook bijna niet mogelijk om dat niet te doen want dan staat er alweer iemand aan de bakrand te bléren dat ik los moet laten Clown ).

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:42

Als eerst bied ik mijn excuus aan voor mijn o-zo-mooie-fototechniek Clown , had nog nooit zo'n ding in mijn hand gehad Clown .

@Laura, Het LIJKT inderdaad zo op de foto's dat ze haar handen vastzet maar ik was erbij en dat is dus niet zo. Clown

Zorg voor een knikje in je ellebogen en 'draag' je handen iets meer.
Wanneer je rechtop zit, zal je hoogstwaarschijnlijk ook minder last hebben van je kapstokjes.
Gezien het verrotte zadel vind ik dat je er nog aardig opzit. (misschien even een keer Axel zijn zadel passen en ALS die past daar een paar keer mee rijden? ) Dat zal denk ik je zit namelijk al stukken verbeteren.

Af en toe je hakken iets meer uitdrukken naar beneden en wanneer hij die bocht halverwege de bak niet wilt maken, je buitenbeen net even wat meer aanduwen als dat je nu doet want meneertje eigenwijs probeert er gewoon onderuit te komen Clown .

Zoals je zelf natuurlijk al aanvoelde en merkte, word hij met wat langer warmstappen al een stuk soepeler, vooral in zijn hals, dus blijf dat lekker doen!

Nu was het wel wat druk in de bak, maar wanneer je de tijd hebt, rijd dan wat meer figuurtjes zoals gebroken lijnen,slangenvoltes etc., zal hij lekker soepel van worden!
En lekker veel overgangen rijden zodat hij ook wat meer aangesloten gaat lopen.
Voor de rest ziet het er prima uit!
Nu moeten we Axel nog zo ver krijgen Clown

Julie samen zijn een leuke combinatie! Ga zo door! Haha!
Julie komen er wel Haha! komt allemaal goed!

edit: Wat een lang verhaal geworden Clown

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:50

Om niet op de andere dingen in te gaan tenen naar binnen en op foto 6 trek je valse stelling. Waardoor hij dus zijn hoofd kantelt.
Daar goed op letten.
Veel succes verder!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 06:22

Dankjewel voor de reacties. Clown

Munnie; hij kantelt sowieso af en toe wat. Clown Of dat aan mij ligt of aan hem is me op zo'n moment een raadsel (hij doet het ook op de lange zijdes), maar het is al een stuk minder dan toen ik hem net reed (ik rijd hem nu ook pas nog maar net maar dat terzijde Clown ). Lachen
Ik moet inderdaad in die bochten opletten, soms wil hij nog weleens zomaar over de buitenschouder wegvallen en dan los ik dat op met m'n binnenteugel terwijl het juist met de buitenkant moet. Clown Maar dat is ook een punt om aan te werken. Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:30

Wha ha ha ik ken het probleem zelf ook wel een beetje hoor Knipoog
Maar probeer dan op de rechte stukken haar ook recht te houden misschien is hij wel gewoon scheef. Probeer het lekker los te maken schouderbinnewaarts goede stelling.
Nou succes ermee he Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:32

Dankjewel! Lachen

Ik ga er vandaag eens wat aan werken. Hij is niet scheef geloof ik, haha. Hij vind de ene kant wel makkelijker dan de andere, maar dat heeft ieder paard. Lachen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:34

Ja klopt mijne is linksom veel moeilijker. Maar lekker los rijden dan wordt die ook soepeler op de moeilijke kant en bijna alle paarden zijn scheef dus denk die van jou ook wel Knipoog

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:43

het lijkt op de 3e foto dat hij zn hoofd wat kantelt.???
verder is het comentaar al gezegd hierboven ...
leuk paardje is het !! veel plezier er mee !!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:45

Babbeloe;
Ilzjuh schreef:
hij kantelt sowieso af en toe wat. Clown Of dat aan mij ligt of aan hem is me op zo'n moment een raadsel (hij doet het ook op de lange zijdes), maar het is al een stuk minder dan toen ik hem net reed (ik rijd hem nu ook pas nog maar net maar dat terzijde Clown ). Lachen

Bedankt, ik heb nu al heel veel plezier van hem dus dat zal wel lukken. *LOL*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:50

Het ziet er netjes uit, en je houding ook wel hoor je moet alleen je handen meer dragen en op sommige foto´s kantelen je handen iets. Maar voor de rest het is wel ontspannen en hij loopt netjes onder je (by the way leuk beesie heb je onder je kont Knipoog ).

En die laatste foto is echt mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:53

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.