Mazzel en ik hebben veel punten om aan te werken. Toen wij net begonnen was Mazzel ingereden, maar nog niet doorgereden en ik reed verder alleen op een manege. Mazzel was vijf en wist precies hoe hij onder zijn werk uit moest komen. Bokken, staken, gewoon helemaal niets doen, alleen hard galloperen, kleven, zich vastzetten, niet halt willen houden zijn een paar van de trucjes die hij geprobeerd heeft. Het was dus ook hard nodig om te gaan lessen en dat doe ik nu ook. Met het lessen rijden we vooral lekker voorwaarts en oefenen we de overgang stap-draf. Deze overgang ging namelijk niet erg vloeiend: zeker de eerste keer bokt hij uit protest, ondertussen kunnen we deze overgang maken op een beenhulp

Mazzel hangt op het moment tussen Wel aanleuning/Geen aanleuning in. Dat ligt ook aan mij, ik moet beter contact houden en rechtrichten.
Mazzels vriendjes staan in het weiland en dat leid hem erg af. Als Mazzel teveel afgeleid is, dan komt het soms zover dat hij niet meer te sturen is. Ook hier zoek ik oplossingen voor met mijn instructrice, zeker als ik les krijg gaat dat gewoon goed. Dit gaat ook zonder hulp vanuit het midden steeds beter.
Mijn houding is erg slecht

1) Instappen aan een lang teugeltje

2)Volte. Mazzel mag wat voorwaartser, tenen naar binnen hakken meer uitdrukken.

3) We draven

4)Stap, Mazzel netjes. Ik handen recht.

5)Draf, goed actief. Mijn handen zijn een ramp en de aanleuning ook.

6)Momentje fijn:

7)Iets actiever mag, ik zit ingezakt, hakken uitdrukken

8)Hier zie je dat Mazzel scheef loopt. (Handen sluiten)

9)Netjes, Hakken uit en mag actiever

10)Volte op

11)Fijn moment

12)Handen meer sluiten, hakken uit.

13)Ook mazzel was supporter: