Halfarab Tor @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Halfarab Tor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:49

Tor is een verzorgpaard van me en door mijn examens en een tijd van niet veel zin om 'm te rijden (en mijn tijd die ik beter verdeel tussen mijn verschillende verzorgpaarden) een beetje uit conditie geraakt en door het vele gras dat hij ondertussen gezien heeft is hij dan ook een paar kilootjes aangekomen. Qua niveau zitten we onder de B, zoals sommigen al wisten en ik rij voornamelijk recreatief en vaak buiten.
Ik rij enkel op de wei om te springen of wat te dressuren.
Ik heb toch enige ambitie om meneer ooit eens te gaan starten dus ben ik de laatste tijd bezig hem nageeflijk te rijden. Gezien dat niet echt vlot lukte na een eindje (ik vertikte het om hem zo naar beneden te dwingen als de instructrice die ik een les had uitgeprobeerd zei dat ik moest doen waardoor het al helemaal niet meer ging) kreeg ik dus ook geen zin meer om het nog te proberen maar na tips van een zekere persoon *thx to* ging ik het toch maar weer eens proberen met geslaagd resultaat!
In stap ging het naar mijn gevoel vlot, hij nam het bit snel aan en gaf ook goed na, in draf ging het minder omdat ik moeite heb om mijn handen stil te houden en hij moeite heeft om zijn hoofd stil te houden.
Er zijn een heleboel foto's getrokken dus heb ik enorm geselecteerd waardoor veel van de eerste foto's en de slechte drafmomenten natuurlijk (grotendeels) zijn weggevallen.
Hij is trouwens een Meneer Met Zijn Oren Naar Achter, tenzij hij afgeleid is staan ze altijd netjes naar achter Clown
Ik weet ook dat ik af en toe wel wat trotser op 'm mag zitten, maar ik probeer momenteel gewoon zo ontspannen mogelijk te zitten. Zijn zadel is nogal een kwelling voor mijn kont Tong uitsteken nu hij wat is aangekomen past het weer ietsje beter op hem, maar als hij in conditie staat past het eigenlijk niet zo goed.

Afbeelding
Nog mooi in conditie aan het hobbelen zonder zadel, hoezo nageven zit er verre van in en meneer probeert mij met z'n hoofd vooruit te trekken?

Afbeelding
met een gezicht van: mannetje ik zie het niet meer zitten,, letterlijk Tong uitsteken (ook ik heb de neiging om geld te zoeken)
Ik weet dat ik op deze foto's wat achterover leun, maar als hij zo zit te trekken is dat wel een stukje makkelijker voor mij, standaard doe ik het niet maar het is een soort automatische reactie Clown.

Afbeelding
een eentje om het te bewijzen Tong uitsteken

Afbeelding
stappen in het begin, er is nog wat interessanter dan ik

Afbeelding
Een beter drafmoment Clown

Afbeelding
Hij gaat zelfs in draf steeds beter Tong uitsteken

Afbeelding
JAMMIE zo kan het dus ook, zelfs in draf Pling zonde van de slechte kwaliteit

Afbeelding
en stappen

Afbeelding
Hij denkt dat het tijd is om eens uit te rekken,, jaa mag van mij ook wel eens Tong uitsteken

Afbeelding
Nee Tor, omgekeerd paard! niet de grond in en niet naar rechts, naar links zegt mijn binnenbeen en wat hoger zegt m'n bovenlichaam Tong uitsteken

Afbeelding
En een afsluiter

Commentaar mag natuurlijk altijd, maar hou het vriendelijk aub.
Hou er ook rekening mee dat we niet vaak écht werken.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 14-06-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Re: Halfarab Tor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:50

Leuk paardje alleen jammer dat ze op de meeste foto's erg zuur kijkt
Let er op dat je je been niet te ver naar achteren legt en als ik de foto's zo zie lijkt het wel of je beugel een gaatje langer mag

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:53

Wat een verbetering!
Onderbeen mag wat meer naarvoren. maar zal waarschijnlijk komen doordat je beugels wat te kort zijn.d ie mogen gerust 1 of 2 gaatjes langer naar mijn mening!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:55

ziet er leuk uit, probeer je hakken uit te drukken en te genieten van zo'n leuk paardje onder je kont Lachen
beugels mogen naar mijn mening ook wel iets langer

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:59

Let soms op je tenen die mogen op sommige foto's wel wat meer naar binnen & je je benen soms wel wel wat meer terug leggen maar soms ook wat meer naar voren leggen.
Waar is die nog meer meegerkuist het achterste deel is slank & de rest is beetje stevig.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:59

Leuk paard!
Denk om je buitenteugel, die ook goed er bij houden!
Succes en veel plezier nog samen!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:04

Hém Tong uitsteken het is een trotse *kuch* hengst Tong uitsteken maar hij kijkt altijd zo, als hij moet werken staan zijn oren gewoon übergeconcentreerd.
Zelfs als hij op de wei rustig op je af komt wandelen staan eens hij bij jou is zijn oren naar achter en ... begint hij naar je knieholten te happen Tong uitsteken grapjas. Nujaa als hij alleen staat op de wei verveelt hij zich he Tong uitsteken niet dat hij altijd alleen moet staan hoor Knipoog maar de eigenaar houdt er vaak geen rekening mee dat 't manneke ook gezelschap zou willen Tong uitsteken en als ik een tijdje weg ben en hij heeft ze van wei veranderd staat Meneer gegarandeerd weer alleen Tong uitsteken Kom ik toe, krijgt hij meteen weer gezelschap Clown .

Mijn beugels mogen idd wat langer, maar ik ben het niet gewend, heb op de manege vroeger altijd heel kort moeten zitten en als ik lichtrij krijg ik met lange beugels nog een ergere stoelzit dan op de huidige lichtrij foto's Tong uitsteken. En zonder zadel lukt het wel Clown nujaa als het allemaal wat vlotter gaat ga ik wel een gaatje verlengen. Of beginnen met in stap langer en in draf wat verkorten kan ook natuurlijk.

Ik moet inderdaad ook op mijn buitenteugel letten. Soms zeg ik echt tegen mezelf 'Maar kip dat je bent, hij loopt scheef en je denkt er niet eens aan even je buitenteugel erbij te halen' XD maar ik zit technisch echt op niveau -1, ik moet nog erg opletten dat ik aan zulken dingen denk.

Ik zou bijgod niet weten wat er verder nog in zit. Soms vind ik hem echt een halve andalusiër Clown maar moest het dat zijn dan was hij zooo braaf (en goedkoop Bloos) wel niet geweest Tong uitsteken. Ik denk dat hij gekruisd is met een warmbloed ofzo.

@love_nadesh: ik denk dat mijn tenen naar buiten wijzen omdat ik vaak met mijn hakken drijf (door het lichtelijk afstekende zadel kan ik niet goed met mijn kuit drijven dus ga ik meer met m'n hakken doen) en ik hem momenteel nog wel veel moest bijdrijven om hem actief te houden.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:16

Om een of andere vreemde reden werken een paar foto's niet meer, daarom heb ik ze opnieuw geupload en post ik ze maar even opnieuw.

Afbeelding
nr 1

Afbeelding
nr 3

Afbeelding
nr 5

Afbeelding
nr 10

Ik ga trouwens eens op mijn tenen/hakken letten (ik denk ook dat mijn hakken door het drijven niet uitgedrukt zijn, want ik let er normaalgezien wel op). Ik zal ook eens gaan proberen met een gaatje langer, misschien dat ik dan beter met mijn kuit kan drijven, al zal het voor het lichtrijden niet handig zijn.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:41

Hallo Lord_Ik,

Zo te zien ben je al druk bezig met mijn tips! Goed zo! Snel op zoek naar een goede instructeur dan komt het wel goed met jullie!

Nogmaals de eerste stap voor jullie de komende tijd is zorgen dat hij goed voorwaarts wordt op je been, consequent daarin zijn. En zorg ervoor dat je leert je handen stil te houden, dan houdt hij zijn hoofd ook stiller. En dat is makkelijker gezegt dan gedaan, dat weet ik.

Verder let goed op je schouders, trots naar achteren gaan zitten, toon je paard! Haha!

Succes ermee!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:56

Ik denk niet dat er iets van een andalusiër in zit wij hebben er zelf ook 1 van zie der niks aan vind het meer iets hebben van een arabier & een wat bredere ras zoals haflinger ofso omdat die zon brede voorkant heeft.
Hij heeft wel een paar stelten van een achterbenen zeg groot paard met een pony gekruist ofso Clown ?

( niet raar bedoelt vind het ook een leuke pony)

EDIT: vind je wel redelijk relaxt zitten zonder zadel zou ik niet kunnen Slapen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:41

Ik heb alweer een andere instructrice op 't lijstje staan, maar die heeft momenteel net als ik examens dusjah Tong uitsteken
Voor het voorwaartse er goed in te houden had ik er mijn dressuurzweep bijgenomen, en heb hem bijna niet nodig gehad dus zat wel goed. Als ik mijn handen in draf stilhoudt houdt hij zijn hoofd nog steeds niet stil, dus zit ik nog steeds in zijn mond te trekken ofjah doet hij igg zelf en dan trekt hij mijn handen weer mee naar voor daarom dat ik er igg zoveel moeite mee heb, bij m'n andere verzorgpaard, die d'r hoofd wel stilhoudt gaat het wel.

Idd mijn schouders, want ik bén trots op hem Tong uitsteken door mijn pullover lijk ik al helemaal patattenzak Tong uitsteken maar wel lekker ontspannen en dat is momenteel mijn prioriteit, ik merk dat ik m'n bekken vast zet als ik teveel op m'n schouders let (ook iets holle rug)

Ik vind z'n nek af en toe op een anda lijken Tong uitsteken verder ook niet hoor. Ik denk dat een hafje niet kan, die zijn over het algemeen vrij klein dachtik, en gezien een arabje eigenlijk ook al klein is zo hij geen 1m52 geworden zijn als hij gekruisd was met een haf, heel ver misschien wel.
Ik rij 'm heel vaak zonder zadel buiten, omdat zijn zadel dus als hij in conditie is niet goed past en mijn kont niet zo op zijn zadel gesteld is Tong uitsteken oefening baart kunst Tong uitsteken
Hij heeft trouwens een zachte draf, dus dat helpt wel wat mee Tong uitsteken en ik rengaloppeer ook zonder zadel Tong uitsteken.

Bedankt voor de reacties iedereen!!