Boykin aan het werk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Boykin aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:36

Hoi allemaal,

Sanne (zasread@bokt) maakt wel vaker foto's van mij en Boykin. 6 juni kwam Sanne weer langs Lachen
Een paar dagen daarvoor hadden we weer even een dipje gehad. Boykin wou even niks van me weten en was erg vervelend met rijden. Het vervelende was er de 6 juni wel uit, maar af en toe ging hij wat te diep lopen, ook toonde hij af en toe nog wel wat verzet met moeilijke dingen (zoals de galop).

Ik heb Boykin nou bijna een jaar en we zijn pas sinds kort bezig met "serieus" rijden. We rijden geen wedstrijden. Hij was eerst erg scheef doordat ik een verkeerd zadel had. Boykin is nog gemasseerd en sindsdien gaat het een stuk beter. Ook met de hulp van Sanne zijn we een stuk verder gekomen! (Nogmaals heel erg bedankt Sanne, ook voor de foto's!)
De galop blijft voor ons nog een moeilijk punt. Maar daar zijn we druk mee bezig.

Ik weet van mezelf dat ik niet altijd even netjes zit. Moet vooral meer rechtop zitten, m'n hakken naar beneden houden en m'n tenen naar binnen.
En ook mag ik weleens wat meer lachen, vind dat erg moeilijk als ik me aan het concentreren ben Bloos

Ook moet ik erbij vermelden dat Boykin net een diesel is. Hij moet even opstarten, maar als hij eenmaal loopt, dan loopt ie ook.

Afbeelding
Instappen.

Afbeelding
Andere kant stappen.

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Begint al wat te ontspannen Lachen

Afbeelding
Even tussendoor stappen.

Afbeelding
Leuk plaatje Lachen

Afbeelding
Hier loopt ie lekker actief, maar gaat ie dus iets te diep.

Afbeelding
Hier vind ik hem persoonlijk erg fijn lopen.

Afbeelding
Galop op de moeilijke kant. Hij sprong dit keer in 1 keer goed aan.

Afbeelding
Andere kant galopje.

Afbeelding
Nog even lekker draven.

Binnenkort is Boykin een jaar bij mij en maak ik wel een overzicht van het hele jaar.
Hoop dat jullie wat tips voor me hebben Lachen

Lyonesse

Re: Boykin aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:52

Op foto 2 lijkt hij zijn hoofd te kantellen, af en toen heb je een beetje kapstokjes en in galop lijk je niet goed op je kont te zitten (dat kan ook door de foto's komen) verder ziet het er goed uit Ja

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:53

Mystica schreef:
Op foto 2 lijkt hij zijn hoofd te kantellen, af en toen heb je een beetje kapstokjes en in galop lijk je niet goed op je kont te zitten (dat kan ook door de foto's komen) verder ziet het er goed uit Ja

Foto 2 was net een raar moment idd Tong uitsteken En ik moet echt heel erg aan mijn houding werken, maar het is zo moeilijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:03

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:08

Wat een onwijs leuke pony (of is het een paard?) heb je onder je kont! Leuk, stoer ding!

Het rijden vind ik er zeer vriendelijk uitzien. Geen gehang, geschop en getrek. Denk aan je tenen, dat je die niet naar buiten wegsteekt. Heb het idee dat dat komt omdat je je hakken extreem wilt uitdrukken. Gewoon je ben ontspannen laten afhangen, dan is het al een stuk minder volgens mij!

janny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:18

Wat een leuke pony heb je onder je kont! Tong uitsteken Commentaar geef je zelf al, rechtop zitten, tenen etc. Misschien een tip: bij het instappen veel voltes rijden (volte openen, volte sluiten) Vraag je pony ook naar beneden, dit werkt positief voor de rugspieren. Zul je vast al wel doen, maar toch een handige tip *LOL* je pony loopt lekker ontspannen, en misschien gaat het galloperen dan ook beter. Jullie zijn zeker een leuke combi, Foto's zien er leuk uit! *LOL*

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 18:32

Bedankt voor de leuke reacties Lachen

@maaikemuis: het is een pony van 1.52, maar erg breed gebouwd. Ik zal het proberen met m'n benen Lachen

@janny_: ik rij al wel redelijk veel voltes en slangenvoltes. Hij kon in het begin geen eens stelling naar rechts nemen, dat is nu al een stuk verbeterd. Het is alleen nog moeilijk om de volte te sluiten en te openen, daar ga ik eens mee oefenen Lachen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:46

Wat een dotje!! jullie zijn een leuke combi! Ik vind je netjes rijden. Let wel op je handen, op de foto's houd je je handen vaak te ver naar voren en te laag. probeer ze boven de schoft te houden, rechtop...soms mag je ook ietsjes rechter op zitten, maar je pony loopt fijn vind ik...gaat helemaal goed komen!! Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:40

Jullie zijn echt super vooruitgegaan vergeleken bij de eerste foto's die ik van jullie heb!
Hij begint al steeds vaster te worden in zijn hoofdhouding en lekker te ontspannen in zijn lijf.
Nu Boykin zo lekker begint te lopen kunnen we aan jou gaan werken Knipoog
De tenen en recht op blijven zitten zijn nog puntjes om aan te werken. Verder gaan jullie echt goed en ik zie elke keer weer verbetering!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:27

Zo, jullie zijn vooruit gegaan zeg Wow! Ik zie echt veel meer ontspanning bij Boykin, echt super! Vind jullie steeds een betere combinatie worden, ga zo door! Ja Een kleine tip. Let op (linker) galop dat je de binnenhand niet over de hals wilt brengen, maar goed op je buitenteugel begrenst en hem goed aan je binnenbeen houd. Nu lijkt het of die er doorheen valt. Dit kan natuurlijk een moment opname zijn, maar moet toch commentaar verzinnen Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:58

Bedankt voor de complimentjes Bloos Ben zelfheel erg trots op Boykin Haha!

Nu alleen nog aan mezelf werken Knipoog

@Zasread: nogmaals bedankt voor de foto's! Ben er zo blij mee Haha!

@Prinslover: De galop blijft voor ons het moeilijkst en dat is ook wel te zien. Mijn linkerbeen heeft niet zoveel kracht als m'n rechter, dus hij wil nogal eens naar binnen vallen in de linkergalop. Zal erom denken Knipoog Al vind ik het erg moeilijk om overal tegelijk aan te denken Tong uitsteken

Misschien ooit een onderling wedstrijdje? Bloos