ik zou graag wedstrijden met haar gaan rijden en mijn instructrice vind dit ook goed, alleen weet ik nog niet helemaal zeker of ik dit jaar nog een startkaart aan moet vragen of vanaf Januari pas.
Tyarla beheerst de oefeningen van het Z, mijn instructrice heeft haar ook tot en met het M2 uitgebracht maar is daarna voorlopig even gestopt met wedstrijden rijden. Zelf ben ik nog lang niet zover en aangezien ik pas 1 officiele wedstrijd heb gereden gaan Tyarla en ik gewoon starten in de B als het zover is. Hier trainen we nu ook al naar. het enige wat eigenlijk niet zo goed gaat is de galop. ze wil nog wel eens aanspringen en dan haar hoofd de lucht in gooien en haar nek vastzetten zeg maar en dan kan ik niet zoveel meer, ze trekt me dan ook helemaal uit het zadel en pas als ik weer echt kan gaan zitten komt ze weer rustig ontspannen onder me... Dit is dus echt een aandachtspuntje, en hier zou ik dan ook graag tips over krijgen...
mijn instructrice zegt dat het een combinatie van factoren is waardoor ze dit doet, ze heeft dit een aantal keer gedaan en toen heb ik mezelf er steeds helemaal op ingesteld dat het ging gebeuren waardoor het inderdaad ook steeds gebeurd. het is van haar kant gewoon een beetje uitproberen en omdat ik eigenlijk gespannen ga zitten voor ik aanspring (omdat ik weet wat ze kan gaan doen) blijft ze het dus ook doen.
Nou volgens mij voldoe ik met mijn inleiding wel aan de nieuwe HAW regels dus hier de foto's:
(zijn helaas niet van hele goede kwaliteit maar naar mening goed genoeg om rijtechnisch commentaar op te kunnen geven.)

Terug komen op de hoefslag na een grote volte (het kantelen van het hoofd komt doordat als Tyarla gestrest is dan gaat ze tandenknarssen en vandaar dus op het moment van de foto helaas een scheef koppie)

Jammer van de donkere achtergrond maar wel een heel mooi en onstpannen beeld *toch wel beetje heel erg trotse ik*

Beetje ver weg maar ook weer dat heerlijke ontspannen beeld...

ook hier helaas weer het gekantelde hoofdje....

En tot slot nog even een standfoto in setje van vorige week, vriendlief stond helemaal klaar met camera, maar ik kon helaas niet rijden omdat ze toch wat kreupel liep na het verliezen van een hoefijzer.

ik hoor graag wat jullie er van vinden en tips zijn zeer welkom.
ook zou ik graag horen wat jullie mij aanraden: een startkaart aanvragen en lekker gaan starten of dit jaar nog ff doortrainen en volgend jaar starten?