Shannon [x fries] maand ohz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Shannon [x fries] maand ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:17

Hoi!

Ik zal me ook is aan de nieuwe haw regels wagen Knipoog
Shannon is net 4 geworden en nu ongeveer een maand onder het zadel.
Aan het begin van het rijden heeft ze nog veel spanning, als ze iets anders voelt of ziet wordt ze wat nerveus en kan ze schrikken. Als ik even aan het rijden bent wordt dit wat minder en gaat ze ook lekker ontspannen.

Met rijden wil ik nu alleen nog dat ze gaat ontspannen, dit doe ik dmv figuren en overgangen. De foto's zijn gister gemaakt en ik heb op allebei de kanten de eerste *geplande* galop gedaan. Op de linkerhand is ze nog meer gespannen als rechtsom.
Ik moet er op letten dat ik zelf ook wat meer ga ontspannen en ik moet dr iets meer durven loslaten. Soms heb ik nog wat teveel druk op de teugels staan. Het is voornamelijk een kwestie van durven. Het is minder aan het worden maar een week geleden wilde ze nogal snel op de loop gaan als er iets 'engs' te zien was. Ik vraag dr niet aan de teugel oid, maar wanneer ze gaat ontspannen gaat ze stukjes lekker in mn hand zakken.

foto's staan op volgorde!

1. we beginnen met wat gespanne stap en draf
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. en terwijl je dan een volte moet maken, moet je ook nog de fotograaf in de gaten houden
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. en dan komt de rust!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. je kan ook gewoon je teugels langer maken
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. zien we daar blije oortjes!
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Doei!

Nienke_a

Re: Shannon [x fries] maand ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:21

Hee Mies! Lachen
Vind het er goed uitzien( laatste paar foto's)
In het begin idd nog wat spanning, maar dat gaat vast goedkomen als je wat langer traint. Begrijpelijk ook omdat ze eerst zo vaak wegschoot.
Heel veel succes iig en ga zo door!

xxx Nienke

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:24

hee!
ik vind het er al veel beter uit zien dan in dat fi;mpje watje laatst stuurde!!
er is nog wel spanning te zien maar dat gaat vast over in ontspanning!
veel succes maar dat komt vast goed Haha!
jullie zijn een hele mooie comi Lovers
groetjes kimm Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:25

ik kan me je spanning wel voorstellen, probeer op je ademhaling te letten (uitademen) als je het zelf spannend vindt Knipoog

overgangen is goed natuurlijk, maar belangrijk is het ook om zo'n paard gewoon lekker door te laten gaan in een gang, zodat ze tijd krijgt balans te vinden.. zoek daar een middenweg in..

vind dat je lekker bezig bent mies!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:26

heey Mies, voor een maand onder het zadel ziet het er goed uit hoor, alleen zou ik inderdaad zoals je zelf al zegt de teugels wat langer laten zodat ze zelf je hand op gaat zoeken.
de laatste foto's zijn ook al beter. Ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje weer uitziet.

Groetjes Margo

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:58

Miesje! Jij bent echt goed bezig! Die laatste foto's geven echt een goed beeld! Vind het super van je dat je door hebt gezet, ik doe het je niet na! Ik móet rijtechnisch commentaar geven he.... Uhm, misschien moet je wat eerder al proberen zelf te gaan ontspannen. Op het moment dat jij de teugels al kort oppakt, voelt zij al "spanning" van jou. Succes!! *Sorry, als je dit al geprobeerd hebt, ik moet toch iets verzinnen Knipoog *

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:04

Wat goed dat jullie pas op haar vierde zijn begonnen. Ze is er nu nnog niet perfect aan toe, maar kan me voorstellen dat het nog een spriet was als driejarige Knipoog

Ontspanning ziet er op de laatste foto's goed uit! Probeer dan ook je hand te ontspannen, je schouders, onderrug en volgens mij houd je idd je ademhaling in.

Uit ervaring kan ik dubbele lijnen voor het rijden aanraden. Dan komt dan haar rug los, heeft ze overgangen gelopen en zal het rijden sneller en prettiger gaan. Misschien een idee?

PG_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:48

Hee Mies!

Wat leuk om nu al weer verschil te zien met vorige week! Haha!
Ik ben het eens met bovenstaande tips mbt je teugels langer, zelf ontspannen enz.
Probeer daarnaast ook aan je eigen houding te werken: schouders naar achter, hoofd niet laten hangen (dit bepaald voor het grootste deel je evenwicht) en de goede teugelvoering. Ja

Ik begrijp dat je nu nog vooral 'mee' wilt zitten? (vooral in galop?)
Het is begrijpelijk dat je dat het best denkt te doen door iets mee naar voor te zitten..
Toch zit je voor het paard het beste 'mee', wanneer jij rechtop zit en dan vanuit je heupen mee naar voor beweegt. Je zit dan zelf het beste in evenwicht, stoort je paard het minst in zijn beweging en stimuleert het in zijn beweging naar voor.
Wanneer je, zoals nu, zelf naar voor gaat zitten, zit je al in een 'lanceer-houding' en belast je de voorhand nóg meer.
Probeer hier dus op te letten..

Jeetje, een hele waslijst Lijst Maar ik vind echt dat je het véél beter doet dan de vorige keer met Sita!
Je pakt nu door waar dat nodig is, maar behoudt tegelijkertijd wel de rust en bouwt het geleidelijk op, ga zo door!
Als jij het goed vind, kom ik snel weer eens kijken! Ben na deze week namelijk klaar met school! Go jij! Go jij!

Xx
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig kleine lettergrootte verwijderd.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:21

Hey Mies,

Je gaat de goede kant op met Shannon, ze lijkt mij een gevoelig paardje. Wat mij erg opvalt is de spanning bij jou, volgens mij reageert ze daar wat op, je bent je armen aan het vastzetten/om laag aan het drukken, je mag je handen best wat omhoog en naar elkaar toe brengen.

Het valt mij inderdaad ook op (hoe gek dat ook klinkt van een foto haha) dat het net lijkt alsof je niet ademhaalt. Op je kont zitten en relaxt, laat die spanning los Knipoog
Je spant je onderrug ook aan, bekken naar achter kantelen en span die buikspieren aan (zie je er deze zomer weer helemaal topfit uit in bikini Haha! ).

Ben erg benieuwd hoe ze er over een tijdje met flinkt wat spieren Pling er uit ziet. Gaat helemaal goedkomen, werk aan het vertrouwen!

Liefs Madelief

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:25

Hey Mies
Ik ga proberen om nog wat toe te voegen hier. Ik kan je aanraden om te proberen haar spanning en je eigen spanning toch meer voorwaarts op te lossen. Teugels wat langer en naar je hand toe drijven. Als ze er vandoor gaat, mag je best eens nog meer been geven. Ik weet iig dat dat bij Dautsen veel geholpen heeft. Succes, je bent kei goed op weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:09

wow ik moest even goed kijken hoor maar dit paard lijkt zo veel op die van mij, ze lijken echt sprekend op elkaar toen ze nog wat jonger was...!!! die ontspanning komt trouwens vanzelf wel hoor die stukjes van ontspanning worden als het goed is steeds weer wat langer

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:48

mijn bericht is dus verwijdert.
handig mag geen dingen herhalen maar
ook niet geen commentaar geven.

nouja, dan maar de ontspanning, ookal is dat al vaak
gezegt. maarja dat komt allemaal vanzelf natuurlijk!

jullie zijn sowieso al zo veel vooruit gegaan, echt heel
goed. superteam!

xx

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:05

de eerste foto's zijn inderdaad erg gespannen is al vaak gezecht maar ik denk dat dat helemaal goed komt!
veder je ellebogen meer in een knik en proberen je hakken iets meer uit te drukken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:58

Ik dacht eerst bij de foto's; oeh wat een spanning. Maar die zie je echt een héél stuk verminderen naar het einde toe! Gaat goed zo met jullie!
Probeer wel recht te blijven zitten, ik krijg het idee (kan ook fout zijn Knipoog ) dat je lichtjes naar voren gaat hangen omdat je een beetje gespannen zit. Ik begrijp dat je houding niet prioritair is, maar probeer sámen te ontspannen.

Verder vind ik het er al heel goed uit zien, gaat helemaal goed komen met jullie. Ja