Fatal Attraction @ work (filmpje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Fatal Attraction @ work (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:45

Verwacht nu geen spectaculair dresuurpaard, fatal is "gewoon" een buitengewoon manegepaard. We hebben in de les lekker aan het wijken gewerkt, wat gegaloppert, middendraf/uitgestrekt draf, en op het eind nog wat sb.
Let niet op mijn houding in galop, ik ben sinds ik een poosje terug gevallen ben nogal onzeker op paarden waar ik normaal niet op rijd. Fatal heeft overigens M gelopen, en kent wat Z oefeningetjes. Dinsdag ga ik het nog een keer proberen, dus dan krijgen jullie natuurlijk een update.
Mijn bedoeling is om hem dan ook wat na te laten geven, en hem nog wat voorwaartser te rijden.

Genoeg gekletst, het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Y6vW17ifTyI

Expres het geluid niet weggehaald, zodat jullie ook de aanwijzingen van mijn instructrice kunnen horen.
Let niet op het gesprek op de achtergrond. Huilen van het lachen

Edit: Mijn instructrice praat zo omdat ze al vanaf haar geboorte doof is. Ze hoort wel wat, maar ze moet het vooral doen met liplezen en gezichtsuitdrukkingen. Ze kan er dus niets aan doen dat ze zo praat. Is af en toe wat moeilijk te verstaan, maar het went van zelf, en ik weet dus prima wat ze zegt.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 07-06-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Fatal Attraction @ work (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:01

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:32

Probeer een knikje in je ellebogen te houden en je armen aan te sluiten.
Verder ook je hakken wat meer uitdrukken.

Ik kan het niet heel goed zien op het filmpje, maar voor zover ik het kan zien ziet het er goed uit hoor Lachen

Veel succes dinsdag!

(die haf die meeloopt is gaaaf Kwijl Haha! )

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 13:37

Ok dankje. Haha!

Ik zal volgende keer aan mijn moeder vragen om echt foto's van het rijden te maken. Ik had namelijk gevraagd om foto's, maar dan doet ze alleen van het stappen, ze snapt niet dat het rijtechnische foto's moeten zijn. Clown

Haha de haf is Palm Bier, de ster van de manege, hij staat ook heel veel op youtube, meisje dat er op rijd maakt altijd heel veel foto's.

Bedankt trouwens dat je het hele filmpje hebt gekeken, ik weet dat het best lang is, maarja.

Wat vond je trouwens van het wijken en sb?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:15

Ik herken dat erg, van toen ik nog op de manege reed en weer eens af gevallen was. Ik wilde dan ook liever niet op paarden die ik niet zo goed kende (en al helemaal niet op het paard waar ik pas van af was gekukeld). Desondanks vind ik dat het er netjes uit ziet. Je geeft zelf aan dat je er niet echt aan durfde te rijden en de instructrice zegt ook tijdens de galop dat je wel erg voorzichtig bent. Over het geheel had het dus allemaal meer voorwaarts gereden mogen worden, dit geef je zelf ook al aan. Volgens mij is dit wat ik zo zie een heel braaf en eerlijk paard en ik denk als je hem meer voorwaarts rijd dat het nageven heel makkelijk zal gaan. . Ik zou het als ik jou was dus inderdaad komende dinsdag lekker allemaal uit gaan proberen, moet vast helemaal goed komen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:38

Ok, dankje. Lachen

Morgenavond dus weer lekker foto's maken, en nog wat filmpjes van sb en wijken. En meteen vragen of ik ook eens travers op hem mag proberen.
Tja en aan die galop werken dan maar, gewoon de knop om, ik weet dat vallen niet zeer hoeft te doen, ben vaak genoeg gevallen om een goede valtechniek te ontwikkelen, maar ja. Clown
Is denk ik ook meer het stukje controleverlies waar ik bang voor ben. Gewoon het ongecontroleerd rennen en bokken, ik wil zo graag zelf alles in de hand hebben.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:00

Het ziet er in ieder geval ontspannen uit! Ik zie ook wel dat je nog een beetje voorzichtig aan het rijden bent, maar dat zal morgen vast beter gaan. (Vooral in de galop.) Het lijkt ook wel alsof hij in de galop in de hoeken wat naar binnenvalt, kan dat te maken hebben dat je wat onzeker bent om je been eraan te leggen?
Ik kan het niet heel goed zien, maar met wijken voor het rechterbeen heb ik het idee dat z'n hoofd iets teveel kantelt. Probeer niet teveel stelling naar rechts te vragen.
Ik zie ook af en toe een beetje kapstokjes!

Veel plezier morgenavond iig en je krijgt vast wel dat stukje vertrouwen weer terug Lachen Hij ziet er iig uit als een lief dier!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:06

Fatal is absoluut de liefste ja!
Hij kwam hier als een of andere opgefokte hippepetit, en ging al op z'n achterste voor een musje, maar ervaring heeft hem wijs gemaakt en hij heeft besloten het er van te nemen, nooit meer te doen als nodig is en lekker die beginnerslesjs te lopen. Dromen
Uiteraard erg vervelend als ik dan wel wat harder wil in draf. Clown
Nouja, veel bonter als een bokje uit protest maakt hij het niet.

Ik zal op de kapstokjes letten. Mischien omdat ik een beetje spoorbenen heb, fatal reageert niet zo op mijn kuit, dus moet ik meer met mijn hakken drijven, niet meer zo gewend. Daar zal ik ook op letten dan, actiever maken voor de kuit. Lachen

Ben erg blij met je tips!