Les Verona 5 juni 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Les Verona 5 juni 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 22:52

Nou het is weer een tijdje geleden dat ik een topic geopent heb. Dus waag me er maar weer aan.
Ben hard aan het trainen voor mijn volgende wedstrijd 22 juni. en ook voor bevestiging van de aanleuning, stabiel lopen en rust. Ben nu bezig met zoveel mogelijk laat/ diep en loslaten van de teugel. (van beide kanten)
Als ik commentaar moet geven op mezelf:
- Mijn houding is echt bagger. Moet mijn rug meer hol maken en rechter gaan zitten (had nogal last van mijn rug dus is soms moeizaam)
- mijn handen. Pianohandjes en soms te breed uit elkaar.
- en moet geen geld zoeken vind ik zelden daar in de bak.

verder rijd ik in deze les nog met slof. Meestal is deze los. Met de galop wil hij nog wel eens iets strakker gaan maar dit is steeds minder nodig. Ik rijd met slof omdat verona erg door kan drammen en dan in haar eigen tempo doorloopt terwijl ze het bit vastzette. In stap en draf gaat dit goed. In galop wil het wel eens schorten. Al heb ik hem deze les niet strak gehad. Ik heb een filmpje maar daar duurt het uploaden erg lang van. Plaats ik misschien nog wel volgende week als ik weer een topic mag openen.

Eerste foto's zijn van eerdere topics.
Afbeelding
9 dec wedstrijd
Afbeelding
zelfde wedstrijd

Afbeelding
15 februari les (ergens anders)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier komt ze er dus even wat tegenin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
beetje lol

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ryanne_

Re: Les Verona 5 juni 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 06:52

het niet er wel netjes uit, maar jij verstoort het beeld doordat je erg naar voren hangt, en op foto 4 trek je hem wel erg de krul in maar dat zou wel een moment opname zijn, veel succes ermee,

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:11

Hoi Marjolein!
Ziet er goed uit! Je bent echt heel veel vooruit gegaan ten opzichte van afgelopen winter, als ik de foto's zo bekijk! Jammer dat je wat moeite hebt om rechtop te zitten en je handen wat meer bij elkaar te houden. Dat zou een heel ander beeld geven.. Maar oefening baart kunst! En laat die winstpunten maar komen! Knipoog Succes en groetjes!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:16

Paardje is echt in positieve zin verandert! Pas op dat je niet voorovervalt en naar beneden kijkt. Verder valt het me op dat je in wendingen een knik maakt in je lichaam. Probeer recht te blijvn zitten.

Ik vraag me alleen af waarom je nu een slof aan hebt en eerder niet? Ik kan zo van de foto's niet echt halen waarom je dat doet?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:44

Hey Marjolein, ik vind jullie een heul stuk verbeterd! Bespiering is ook vele male beter geworden van Verona.
Aan je houding valt idd nog wat te verbeterer, zoals ik het altijd zeg tegen de leskindjes; ga zitten alsof je Anky bent Knipoog Trots op je paard, handen netjes naast elkaar, en geen piano handjes *zegt de persoon die er zelf ook last van heeft*
Wil jullie toch wel is een keer in het echt bewonderen hoor Tong uitsteken

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 12:05

rowo schreef:
Paardje is echt in positieve zin verandert! Pas op dat je niet voorovervalt en naar beneden kijkt. Verder valt het me op dat je in wendingen een knik maakt in je lichaam. Probeer recht te blijvn zitten.

Ik vraag me alleen af waarom je nu een slof aan hebt en eerder niet? Ik kan zo van de foto's niet echt halen waarom je dat doet?

vorige foto's zijn van wedstrijd en een van een andere les. Die les gebruik ik voor wedstrijdtraining
Waar ik nu les (dus waar foto's van zijn) werken we erg aan de basis.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:29

denk erom, dat als je bijv. een volte maakt, niet te veel naar binnen gaat zitten, je haalt dan je paard/pony uit balans, en dan valt je paard/pony naar binnen i.p.v dat je paard z'n binnen achterbeen onder de massa zet, en met stelling een volte gaat lopen. succes!, ziet er verder echt leuk uit!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 15:47

klopt zit idd naar binnen. Was ook erg bezig om op links te blijven zitten omdat ik steeds naar rechts ging hangen. nu dus erg naar links.
Bedankt voor de tips

En wie weet Marieke kom je me ooit in het echt tegen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:04

Verona ziet er echt goed uit zeg Ja
Onder andere op de laatste foto een hele mooi beeld!

Let er op dat je je stelling niet teveel met binnenhand vraagt maar gebruik binnenbeen buitenteugel. Denk dat je doordat je binnenbeen drijft en binnenhand vraagt je die kant korter maakt en dus scheef gaat zitten. Houd je been lang en je hand wat meer op de plek.
Verder je handen op een hoogte proberen houden, en liever wat meer gedragen en voor het zadel.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:51

mijn reacties zijn dus verwijderd. Nou dus nog maar een keer opnieuw met rijtechnisch OPbouwend commentaar.

Hoi Marjolein! wat ziet het er geweldig uit!
Verona is erg veranderd in de positieve zin.

Mijn commentaar: Knipoog let op je piano vingertjes Knipoog en je zit indd af en toe te ver naar voren met je boven lichaam.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:20

ziet er echt stuk beter uit!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:26

Haha! heey,

Ik wil even kwijt, dat ik haar heel erg verbeterd vind.
Tong uitsteken Jeetje wat een knappert nou.
probeer goed voor je uit te kijken, dan voel je bepaalden dingen veel beter aan en zit je vanzelf al beter recht op.
Verder je handen voor jouw gevoel op een punt naast elkaar houden en je ellenbogen licht gebogen aan je zij.
Soms werk je wat tegen.
ga zo door.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:37

Dank je wel. Zijn allemaal dingen waar ik druk mee bezig ben (al heel mijn leven) Vooral mijn ellebogen licht buigen. Mijn armen zijn niet erg lang dus dat is best lastig voor mij.
Ik ga weer verder.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:04

Leuke foto's Marjolein, zien we je eindelijk weer eens aan het werk. Het ziet er allemaal best goed uit en redelijk ontspannen.

Mijn commentaar: let idd goed op je houdin: rechtop blijven, schouders naar achteren. Niet naar beneden kijken, daardoor ga je vanzelf voorover zitten. Dus goed voor je uit kijken. Er mag wat meer knik in je arm en je handen wat hoger en dichter bij elkaar en meer rechtop. Pas idd op dat je niet naar binnenvalt met je bovenlichaam. Maar zoals ik al gelezen had, je bent er mee aan het werk, dus dat komt vast allemaal wel goed.