Femke (Poes) op Kyna tijdens de les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Femke (Poes) op Kyna tijdens de les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 09:33

Sinds oktober heb ik een bijrijder gevonden waar ik het op en top mee kan vinden, en dat vinden de paardjes hier ook! Ja
Ik denk dat ze hier wel een bekende bokker zal zijn; het gaat nl om ex-bemiddelaar Poes! Haha!
(En dat zij zo'n BB was, gaf mij net dat steuntje in de rug om haar te laten komen, nu zijn we al een half jaar verder en nog zeer tevreden!)

Na een hele winter stil staan, buiten wat grondwerk en af en toe wat longeerwerk, hebben we besloten om er serieus in te vliegen Lachen
Kyna (papier; Warona; Sydney X Hemmingway voor de geïnteresseerden) wordt deze maand 5 jaar.
Paardje kent nog iets minder dan de basis, maar die gaan we er deze zomer volledig proberen insteken.
Tijd om te werken voor Kyna dus, gedaan met het luilekkerleven! Knipoog
Sinds twee weken krijgt mijn superduo les, en ik moet zeggen; na twee weken zie je een heus verschil.
Kyna is het type paard van; langzaam raken we er ook wel.
Op de foto's zijn ze vooral bezig geweest met aanleuning, en het verruimen van de passen, wat Kyna erg moeilijk vind.
Ze versnelt, maar verruimen zit er nog niet echt in (ze heeft daarvoor trouwens ook een echt moeilijke schouder, hebben we al gemerkt)

Nu; hier de foto's.
Femke komt zelf nog wel eens commentaar posten over het hoe en wat.
Ik heb eventjes wat plaatjes geschoten en ben dan verder de stallen gaan uitmesten Lachen

Afbeelding
1. Zo kwam ze toe als tweejarig paardje
Afbeelding
2. Hééél enthousiast als whisper passeert Haha!
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. En uitstappen...
Afbeelding
12. Toeschouwer Whisper
Afbeelding
Voedingsexpert Ramses.

Tips en commentaar zou leuk zijn, maar hoe het vriendelijk.
Paardje is pas sinds twee weken terug redelijk onder het zadel.
Vanavond wordt er terug mee gereden Lachen

Danyla

Re: Femke (Poes) op Kyna tijdens de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:53

Heel mooi dier, een klein tipje, ipv nu al nageefelijk te gaan rijden etc zou ik eerst zorgen dat ze voorwaarts en goed aan het been is. Deze opmerking maak ik door je zin: "Kyna is het type paard van; langzaam raken we er ook wel." Vanuit daar zal je zien dat het paard beter nagefelijk gaat lopen en ook makkelijker kan verruimen. Dat is mijn ervaring tenminste. Corrigeer me als jij denkt dat het anders is? Bloos

Ik vind het wel een heel leuk paardje,.. alleen knip even zn sokken en trek zn manen, dan zal je zien dat het al een heel ander paard is! Dit ziet er een beetje.. onverzorg uit Bloos

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:57

Mooi paardje.. Vind het rijden er netjes uitzien.. Om haar fijner voor elkaar te krijgen zou ik haar goed voor het been krijgen, dus veel overgangen en schijnovergangen.. Dan wordt ze vanzelf nagefelijker!

Je moet de volgende keer even opletten dat je hoofdstel goed zit.. Knipoog
Als je op foto 5 kijkt, zie je dat haar neusriem met het bakstuk gedraaid zit.. Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 10:01

Idd, ook de instructrice zegt dat héél duidelijk, been is vooruit, daar valt niet over te banketstaaf, daarom dat ze ook veel tempowisselingen en overgangen moeten maken Lachen
Danyla; deze paarden staan dag en nacht, winter en zomer buiten. Ik vind het dan niet nodig om haar bij te knippen, ze mag van mij alles lekker paard laten, ik hou wel van het robuuste type Lachen
Paardje gaat toch niet op wedstrijd.

@ Anouk; dat zien wij nu pas! Bloos
Heb het hoofdstel pas ingevet en er blijkbaar niet goed opgelet.
Goed voor je opmerking, gaan die vanavond weer goed op z'n plek hangen Knipoog

Alvast bedankt voor de tips

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:03

Danyla schreef:
alleen knip even zn sokken en trek zn manen, dan zal je zien dat het al een heel ander paard is! Dit ziet er een beetje.. onverzorg uit Bloos

Nee, zo ziet ze er veel leuker uit Ja
Een heel leuk paard is het en het ziet er heel goed uit hoor OK dan!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:05

leuk paard Lachen
alleen er mogen toch geen topic's meer worden geplaatst van verzorgsters op je paard ?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 10:08

Neen? Dus de verzorgster moet dit dan zelf doen?
Ga eens in de faq kijken dan Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:08

Leuk paadje!
Ze toont inderdaad een beetje sloom, maar met trainen zal dit zeker beter gaan!
Let op dat je op het goede been blijft lichtrijden, viel me vooral op bij foto 2 en 9

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:25

Ziet er goed en ontspannen uit, als jullie blijven lessen volgen komt dat helemaal in orde!
Met meer lessen zal ze ietsje actiever worden, want ze lijkt op somige foto's op haar eigen tempo te draven?
Femke vuisten naar omhoog, hierdoor ga je minder zoals op foto 6 vleugels krijgen Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:09

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet. Het is namelijk niet toegestaan een topic te openen voor iemand anders, deze persoon kan zelf een topic openen.