Barney @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

Barney @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:15

Omdat mijn paard de komende 4 maanden absolute boxrust heeft mag ik geregeld paarden rijden van stalgenoten.

Zo ook Barney! Barney is een prachtige E-pony van een stalgenootje met zowel quarterbloed als arabierenbloed. Het is een plaatje om te zien. Máár, onder dat knappe koppie schuilt een hele eigenwijze geest die je correct en consequent moet rijden wil je er iets van gedaan krijgen. Dit was de eerste keer dat ik hem reed en heb dus puur gelet op ontspanning en de 3 basisgangen en verder op mijn eigen houding.

Ik heb het achteraf gezien totaal verprutst: ik heb veel te veel met mijn handen gewerkt, wat ik normaal niet doe. Dit komt - denk ik achteraf - omdat ik Barns vanaf het begin niet genoeg heb aangepakt. Het is altijd even kijken en voelen hoe een nieuw paard het beste reageert en ik heb Barns te weinig aan het werk gezet en te braaf gereden. Zo is hij een aantal keer goed aan de kletter gegaan en lag ik er bijna naast. Om dat op te lossen ben ik gaan trekken: natuurlijk helemaal fout. Op het einde liep hij uiteindelijk redelijk netjes en braaf, maar helemaal 100% heb ik hem niet gekregen.

Afbeelding
Drafje, al enige spanning zichtbaar...

Afbeelding
Om dan terug te trekken als hij iets ziet of hoort achter de schutting van de bak en hij zijn hoofd omhoog beweegt Ach gut

Afbeelding
Maar hij kan ook wel lief zijn hoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voetjes!

Ik heb nu de beter foto's laten zien, maar om een kleine impressie te geven van hoe het OOK ging:

http://img108.imageshack.us/my.php?imag ... 903dv0.jpg

http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... 045mv6.jpg
Hoezo, lekker over de rug Clown (Wel fijn over de benen!)

http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... 046qb0.jpg
Verzet

http://img71.imageshack.us/my.php?image ... 065vj1.jpg
Prááááchtige middendraf Nagelbijten / Gniffelen

Nouja, het kan ook niet altijd goed gaan. Moet wel even opmerken dat het niet aan Barney lag want bij de eigenaresse loopt hij wel super. Alleen bij mij niet Clown

_meissie_

Re: Barney @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:20

Ik vind het er eerlijk gezegt over het algemeen niet slecht uit zien. 2e foto in link is inderdaad wat kijkerig en die verzet foto is echt verzet inderdaad, maar als je ziet naar de foto's die je geplaatst hebt in dit topic geeft het toch wel een fijn beeld. Vind ook dat je houding netjes is. En niet te vergeten, het is voor jou natuurlijk een vreemde pony, kun je ook niet meteen verwachten dat je er de sterren van de hemel mee rijdt. Hopelijk is jou paard snel weer wat opgeknapt!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:22

ik vind het er ook niet zo verkeerd uitzien, wel wat spanning hier en daar.

probeer goed op je binnenhand te letten, met name op de 1e 2 foto's heb je die dichterbij staan dan je buitenhand en dat is niet de bedoeling Knipoog

probeer als hij spant juist de neus eruit te rijden richting halsstrekken. dit voelt heel tegenstrijdig, maar het werkt wel! rij veel voltes (ook kleinere) en probeer goed terug te rijden op je zit (bovenbenen iets spannen, bekken kantelen en langzaam lichtrijden)

succes verder!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:45

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de nieuwe regels verwijderd.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:54

LiSSy schreef:
probeer als hij spant juist de neus eruit te rijden richting halsstrekken. dit voelt heel tegenstrijdig, maar het werkt wel! rij veel voltes (ook kleinere) en probeer goed terug te rijden op je zit (bovenbenen iets spannen, bekken kantelen en langzaam lichtrijden)

Dat klinkt oinderdaad tegenstrijdig Lachen Ik zal het zeker eens gaan proberen! Bedankt voor de tip Lachen