Sinds ongeveer een maand heb ik een eigen paard, een NRPS ruin van 14 jaar. Ik heb hem anderhalf jaar voor iemand anders gereden, maar omdat de eigenaar er niks meer mee deed en het toch wel veel kostte besloot hij hem te verkopen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om Fantast te laten gaan, dus heb ik hem overgenomen voor een vriendenprijsje
Voordat ik begon met hem te rijden had hij minstens een half jaar stil gestaan, op stal. In het begin was het dus vooral aan zijn conditie werken en zijn stijfheid eruit halen. Dit laatste heeft nog behoorlijk lang geduurd! Eind vorig jaar begon het eindelijk lekker te gaan met rijden, toen we een tegenslag kregen. De hoefsmid constateerde straalkanker bij hem. Hierdoor heeft hij ongeveer 3 maanden niks kunnen doen, waarvan 10 weken totale boxrust *Wat nog kort is!!!* Hierna zijn we weer begonnen met rustig aan te beginnen. Ondertussen zijn we weer ongeveer terug op het oude niveau *niet dat we een hoog niveau hebben*
.Ik ben niet van plan wedstrijden met hem te gaan rijden maar wil wel zo goed mogelijk met hem worden, just for fun!
Hier een paar foto´s genomen door Mies_apollo, waar ik sinds een maand bij op stal sta..
1. Ik begin altijd met een wat langere teugel, om eerst gewoon wat losser te komen

2. Mijn arm is hier niet echt charmant

3. Slechte eigenschap van me: constant naar Fantast kijken *Maar ik vind hem zooo mooi
*
4. Halt houden, heeft hij nog een beetje moeite mee

5. Hoofdje..

6. Vind ik persoonlijk heel mooi

7. Ik wist dat mijn houding slecht was, maar zo slecht

8. Stap

9. Wijken

10. Nog een keer wijken

11. Galopswissel, de ene hand gaat al perfect, de andere kan hij alleen doormiddel van een bok, zoals op de foto

12. Uitgalopperen

Ik weet dat mijn houding niet goed is, en met mijn instructrice zijn we aan een aantal dingentjes aan het werken. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben.
Graag alleen opbouwende kritiek!
en handen niet te breed zetten
Je laat me schrikken!
op foto 3 heb je een mooie beenligging.
)
Ik denk dat je gewoon heel veel