Mijn arme paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Mijn arme paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 16:33

De wei is echt niet leuk op het moment. Eerst bleef het regenen en is de ene helft verandert in een modderpoel en de andere helft in een meer. Nu is het gaan vriezen zodat de grond behoorlijk ongelijk is en de paarden door het ijs in de modder zakken. Met die sneeuw is het helemaal lastig voor ze.

Maar binnen staan is dit stel (behalve de Tinker) niet gewend en daar worden ze ook niet vrolijk van.

Hun eetlust zijn ze in elk geval niet verloren. "Laat je nog wat voor mij over?"

Afbeelding

Ik blijf hier staan, kom mijn eten maar brengen

Afbeelding

Dat loopt lastig

Afbeelding

Nee, hij heeft geen hanetred, maar hij had zijn been weer uit de blub getrokken

Afbeelding

Hmmm, het hooi ligt op twee stappen afstand, dat moet te doen zijn.

Afbeelding

Overigens hebben ze wel een ruime schuilstal met een dikke laag stro tot hun beschikking en zijn andere delen van de wei beter begaanbaar. Ik had ze hier al gevoerd omdat ik dacht dat het daar minder erg was maar dit blijft moeilijk weer voor de paarden.

Squittie

Berichten: 113
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: MASTERDAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:47

aaaaah wat ook mooierds, jouw paarden of verzorg??
had ik ook maar zulke paarden Kwijl Boos! *jaloezie*
doeidoei, jizkah

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:28

Leuke foto`s! Er ligt best veel sneeuw bij jullie zeg! Jeetje!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:35

Hihihi, troost je beestjes maar met het idee dat onze drie dames ook zo'n verschrikkelijk weiland hebben Party!! Precies hetzelfde verhaal als bij jou: de ene kant een grote modderpoel en de rest van het weiland een mooi zwembad. Vrieskou er over heen en het is lekker ongelijk (hiephoi..... NOT zegt Fayette Tong uitsteken ). En het gras was al ver te zoeken maar met die sneeuw is er volgens de dames helemaal geen lol meer aan. Verwende poepzakken hier Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 17:40

Het ziet er fantastisch mooi uit maar de paarden willen vers gras in plaats van hooi net als Flettie en haar vriendinnen Knipoog

Mijn dochter komt me net vertellen dat haar pony (die achter de struik op de foto) naar binnen moet want volgens haar heeft ze het koud Haha!
Misschien haal ik haar toch maar binnen, ze is al wat ouder en ze heeft meer moeite met lopen dan de anderen. Alleen gaat ze dan natuurlijk weer alles bij elkaar gillen want ze staat niet graag binnen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:00

Leuke paardjes heb je hoor!! wel leuk zo die sneeuw foto's.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:44

hey wat ziet het er gaaf uit bij jullie!!!!
echt mooi zo met die sneeuw!!
de paardjes zien er goed uit hoor!!
lekker dikke berenvachtjes!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 13:18

Ja, het zijn inderdaad een stel teddyberen geworden Lachen

Gwen hebben we gisteravond toch maar binnen gezet, die heeft echt geen lol in de wei als de grond zo is. Die sneeuw is wel mooi maar die harde hobbelige grond vind ik doodeng. Gelukkig lopen ze wel heel voorzichtig maar van mij mag het weer gaan dooien.