Er zijn kleine katten, grote katten, en mijn kat..

Moderators: A_nouk, Murosch, Coby, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ylva

Er zijn kleine katten, grote katten, en mijn kat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 14:14

We hebben 2 katten, een poes en een kater, die laatste wordt door ons regelmatig op de foto gezet omdat hij zo ontzettend fotogeniek is, en je hem af en toe op de raarste plekken en in de vreemdste posities aantreft.
Er wordt ook ons vaak verteld dat ze zo groot zijn, ons valt dat niet zo op, maar inderdaad, als ik bij andere mensen kom, en hun katten zie, is vooral onze kater redelijk aan de maat, omdat te illustreren hier een foto van hem.
Afbeelding
De afmetingen van het doosje weet ik niet omdat de foto al wat ouder is(maar misschien dat iemand een schatting wil doen aan de hand van de postzegels of de pen Knipoog ).Het is trouwens een tik van hem, hij moet altijd in dozen gaan zitten, of ze nou vol zijn of leeg, en te klein is ook geen probleem Haha! Op diezelfde wijze heeft hij onze riete fruitmand gesloopt, die barste van ellende uit elkaar
Om een beetje een realistisch beeld van zijn afmeting te geven heb ik net deze foto gemaakt, zijn kop is niet helemaal duidelijk omdat de zon nogal op zijn witte haren weerkaatst, maar hij hangt dus een beetje over de rand.
Afbeelding
Ter illustratie, het bureau is ong 70cm breed....
Laatst bijgewerkt door ylva op 06-01-03 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:16

dat is idd geen kleintje. Ik zal eens een foto van mijn kat plaatsen, die is denk ik de helft van die van jou en toch al 6 jaar oud.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:42

Wat een lekker mormel! Heerlijk hoe hij ligt te genieten. Dromen Mijn katten zijn ook niet echt klein te noemen, maar ze halen het niet bij die van jou! Haha!

De kater van een vriendin van mij is ook al zo'n enorm beest (van zo'n 16 jaar inmiddels al). Hij is hartstikke lief en toen we nog op school zaten en zij nog een hond hadden liep hij altijd mee een blokje om tijdens het uitlaten. Lachen Als ze dan samen tussen de bosjes liepen te struinen moest je goed kijken welke de hond was en welke de kat. *LOL*

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:07

ylva schreef:
Afbeelding

Dit is jouw kat niet. Dit is mijn wijlen Liesje.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 15:50

Ok ok, t is niet echt mijn kat, meer mn vaders kat, maar k geloof toch niet dat het jou liesje is, je mag hem gerust irl komen bekijken hoor, om er zeker van te zijn
We hebben hem en zijn zusje als kittens bij een boerderij opgehaald, toen waren ze nog klein, en onschuldig Haha!
Deze kat is groot fan van mn vader(mn vader stiekem nog meer van de kat) Mijn vader is inmiddels ook uistekend getraind in het openen van deuren en ramen om meneer op de meest onmogelijke tijdstippen buiten of binnen te laten. Gebeurt wel eens dat het regent en dan wil woppe(alias liesje Tong uitsteken ) alleen wat frisse lucht maar niet naar buiten, dan staat mn vader rustig 5 min met de deurknop in zn hand terwijl de kat vredig op de drempel zit.
Als het etenstijd is dan wordt woppe bijzonder aanankelijk en als mn vader de pech heeft om achter de computer te zitten dan weet hij(de kat) met het intypen van een ingewikkelde combinatie de zorgvuldig ingevoerde informatie te wissen }> gevolgd door een scheldpartij van mn vader, bonkgeluiden doordat de kat het bureau leegveegd in een poging buiten bereik te raken, en vervolgens mn vader die zuchtend(zn nek brekend over de kat) de trap afkomt om hem dan maar eten te geven. Hij krijgt nogal vaak eten, omdat dat de enige manier is om een tijdje van hem af te komen Haha!
Als tegenprestatie wandelt de kat altijd mee met mn vader als hij brieven gaat posten of lege flessen naar de glasbak brengt. Het gebeurt wel eens dat Woppe halverwegen geen zin meer heeft en dan gaat hij midden op het pad zitten janken tot mn vader terugkomt. Ter informatie, woppe mauwt nooit, hij jankt alleen, een soort owioowieooo idee, wat ongeveer tot halverwegen het dorp te horen is Frusty . Deze manier van communicatie gebruikt hij altijd, hetzij omdat hij naar binnen/buiten wil, opgesloten zit(omdat hij vrolijk ergens naar binnen is gewandeld, bv bij de buren en niet meer terug kan)bang is (voornamelijk voor vuurwerk, de serenade duurt dan van 20 uur tot 2 uur) honger heeft enzzzz
Kortom, hij is uniek Lovers een soort halve hond zeg maar, misschien dat dat zijn maat verklaard...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:52

Hoe zwaar is ie? Wij hebben ook zo'n grote kat (die ook in alle dozen moet en zal zitten), hij weegt 6 kilo en is geen grammetje te zwaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:54

Hahahaha..

Nog zo'n theemuts.. Tong uitsteken

Onze poezen hebben ook de gave om overal op en in te kruipen.. Haha! Zit je lekker te bokken, gaat er eentje op mijn toetsenbord zitten omdat ze aandacht wil.. Tong uitsteken

Zit je aan tafel om de krant te lezen, gaan ze er bovenop liggen..

Jaja, leuk katten, maar soms niet echt handig..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:59

Vroeger had ik ook zo'n giga-geval. Die woog 10 kg. en was niet dik. Was ook een cyper, geweldige katten zijn dat.

Van de zomer was ik in Leiden en toen viel het mij op dat daar allemaal van die uit de kluiten gegroeide katten wonen.
Hier in de omgeving zijn ze allemaal een stuk kleiner.

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:16

ylva schreef:
Ok ok, t is niet echt mijn kat, meer mn vaders kat, maar k geloof toch niet dat het jou liesje is, je mag hem gerust irl komen bekijken hoor, om er zeker van te zijn

Als het goed is.. is mijn liesje dood. Verdrietig Heb net even gezocht om een foto van mijn Liesje (overigens ook een kater), maar kon er geen geschikte vinden. 'Mijn' Liesje is zo van de foto van 'jullie' Liesje een exacte copie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie