Werkend filmpje van scheve Juul!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Werkend filmpje van scheve Juul!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 00:04

Jaa, deze keer via youtube, dus nu moet iedereen hem kunnen zien! Jullie weten inmiddels vast wel hoeveel moeite het heeft gekost om het filmpje online te krijgen Haha!. Commentaar is dus ook zeer welkom Haha!.

ik, al 3x eerder schreef:
Hier het tweede topic ter ere van mijn bijrijdpaard Julia (v. Renville). Julia is scheef gebouwd, en daarom is het nog heel wat werk om haar goed aan het lopen te krijgen, en haar weer een beetje recht te maken.
Ik ben nu met haar bezig vanaf maart ongeveer, en ik rijd haar gemiddeld 2x per week.

Het filmpje is een compilatie van 2x rijden. Ik heb nog geen eigen zadel voor haar, daarom rijd ik met zadels van anderen. Het eerste zadel is een dressuurzadel, en het tweede een springzadel. Vandaar ook dat ik nogal anders zit.

Julia heeft de neiging om nogal in haar eigen houding te gaan lopen, en zo niet echt te ontspannen. Ik heb soms mijn handen wat breed staan – dat komt omdat Julia het zo makkelijker vindt om mijn hand op te zoeken.

Het is nogal een hittepetit, waar je niet teveel fout bij mag doen. Ze is nogal snel beledigd. Ach gut Als je haar met egards behandelt gaat alles prima. maar ja, soms wil je ook wel eens iets wat zij niet wil... Ach gut

Commentaar op mezelf heb ik genoeg, maar ik laat het aan jullie over.

Als je wil weten hoe het er eerst uitzag, kun je hier kijken: [HAW] Julia (met uniek dekje :P) - filmpje!

Ik vind het zelf al erg verbeterd vergeleken met de vorige keer Lachen.

Nou, hier is het filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=i1QmTpIRXUM

gaapje

Re: Werkend filmpje van scheve Juul!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:42

ja hoor hij doet het

maar bij mij deed hij het ook in je vorige topic hoor
ziet er goed uit sheran Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:09

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:47

Ik vind het er netjes uitzien hoor. Je handen vind ik nog wel mee vallen. Toch blijven proberen om ze dicht bij elkaar te houden he. Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 10:38

Dank je, Skygirl?
Wat is er mis met het filmpje, trouwens, dat verder nog niemand heeft gereageerd? Misschien kan ik er dan wat aan doen ofzo... Tong uitsteken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:10

Ik denk dat het filmpje vooral onduidelijk is, en hij laadde bij mij ook heel erg langzaam.. Maar denk dat dat aan mijn internet verbinding ligt. Die andere link doet het overigens niet bij mij.

Voor wat ik kan zien in het filmpje, vind ik dat ze onwijs leuk loopt, ze 'swingt' een beetje Haha! Er zitten goede stukken tussen waarbij ze loslaat en de aanleuning erg fijn is. Maar er zitten ook erg gespannen stukken bij, maar dit gaf je ook aan dat het moeilijk is haar te ontspannen. Het ziet er wel heel vriendelijk en rustig uit vind ik Lachen

Ik zou proberen af en toe iets meer tempo erin te houden, dan gaat hij denk ik ook net wat meer nog die achterhand gebruiken. Hij valt nu namelijk een beetje op de voorhand. Linksom is zijn moeilijkere kant denk ik of niet? Dat je je handen soms wat breder zet is denk ik heel goed bij haar. Veel 8jes rijden doe je volgens mij ook al, dus denk dat je heel goed opweg bent! Ga zo door Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:21

Filmpje is inderdaad erg onduidelijk en die 2e link doet het niet. Wat ik op het filmpje in je eerdere topic zag was wel dat je meer contact met je binnenteugel lijkt te hebben dan met je buitenteugel. Je aanleuning hoort juist op je buitenteugel te zijn, je binnenhand moet je volledig kunnen ontspannen terwijl je paard toch in de goede houding blijft lopen. Ik denk dat daardoor je omstellingen van linksom naar rechtsom, en andersom, in dat filmpje een beetje rommelig waren. Ik vind wel dat hij in het tweede filmje beter loopt, kwa beenwerk. Wat meer gecontroleerd en beheerst. Aanleuning was ook rustiger, maar meer is er niet te zien van het filmpje, sorry.
Op wat voor manier is ze eigenlijk scheef gebouwd?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:53

Dank jullie voor de reacties. Het filmpje zal ik wat beter proberen te maken nog... maar hij is nu al zo groot. Ik moet hem gewoon wat minder lang maken denk ik.

Ik rijd nu expres een beetje onder haar tempo. Op het eerste filmpje is namelijk ook te zien dat ze graag heel hard gaat Tong uitsteken.

Haar rechterheup staat hoger dan haar linkerheup - op zo'n manier is ze scheef Lachen.

Overigens snap ik echt niet waarom filmpje 1 het wel doet en filmpje 2 niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:30

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.