Millennium en ik @ wedstrijd.( b )

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Millennium en ik @ wedstrijd.( b )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:28

hee, ik plaats nu mijn nieuwe topic omdat mijn oude was verwijderd.
2 weken geleden startte ik met haar mijn 3de proef. We hebben tot nu toe nog 2 winstpunten in de B en hopen nog veel te bereiken. Ik heb haar nu pas bijna 7 maandjes (vanaf 2 november Haha! ). Mijn pony is kan heel erg druk zijn in der hoofd waardoor ik gek ga doen met mijn handen. Dit is 1 van de ''vele'' puntjes waar ik hard op oefen. Zo zijn ook nog een paard puntjes ; recht op zitten, hakken uit drukken, tenen naar binnen etc. Met mijn pony ben ik nu voor namelijk aan het oeffenen op het minder tdh zijn. Dus het meer nagefelijk rijden. Oja misschien wel leuk om te weten ze is 15 jaar en super lief haha Tong uitsteken . Genoeg gewebbeld hier de foto's! Vork
1. rechtopzitten, hakken uit drukken & pony moet minder tdh.
Afbeelding
2. tenen naar binnen !
Afbeelding
3. schouders naar achteren!, hakken uitdrukken & tenen naar binnen!
Afbeelding
4. tenen!! Schouders naar achter verder best mooi beenwerk!
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. dit vind ik zelf echt een super foto! Lovers
Afbeelding
7. sorry foto deed t niet ofz!
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Groet Bloos moet minder ''buigen'' hhaha!
Afbeelding
11. TENEN!! Vork
Afbeelding
12. recht op! & tenen naar binnen!
Afbeelding

Commetaar mag! Graag zelfs Vork

Amethyst_

Re: Millennium en ik @ wedstrijd.( b )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:55

Mlennumpje Haha! Ziet er goed uit hoor Lachen Hoe heette de jury? Mag wel pben als het te offtopic is Lachen Vind trouwens wel grappig.. Eerste foto dacht ik ; whelp wat gaan we krijgen, omdat je daar zo je benen optrekt... Maar daarna ziet het er echt netjes uit! Lachen

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:00

Amethyst_ schreef:
Mlennumpje Haha! Ziet er goed uit hoor Lachen Hoe heette de jury? Mag wel pben als het te offtopic is Lachen Vind trouwens wel grappig.. Eerste foto dacht ik ; whelp wat gaan we krijgen, omdat je daar zo je benen optrekt... Maar daarna ziet het er echt netjes uit! Lachen

haha euhm zal ik nog even voor je opzoeken Knipoog . Zal het er zo wel ff in zetten Tong uitsteken Maar ik heb iets met me hakken & tenen erg irritand! Dat komt omdat mijn instructrice alleen maar op millenniumpje let.. Gaaaap en niet op mij.. =[ dus daar komt als het goed is verandering in! Want mijn handen gaan af en toe nog alle kantjes op haha Vork En daar doet ze ook vrij weinig tot niks aan. Dus ik krijg waarschijnlijk een nieuwe instructrice..! =D zij heeft 3x op Jumping amsterdam gereden enz Knipoog dus super cool hahah

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:19

Milli... de superknol... Ja dressuur is niet echt haar sterke kant springen vind ze leuker hihi..
Maar voor een derde keer is het toch goed.. Je geeft zelf je aandachtspunten al aan. En een instructrice moet ook op jou letten hoor want zo hinder je millenium. Kan Paul je niet helpen? Hij weet exact hoe millenium is.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:43

mag ik je (even off-topic) als eerste complimenteren met je nette spelling, echt een verademing om te lezen Knipoog

verder: het ziet er heel netjes uit hoor, gewoon lekker oefenen, dan worden de dingen die je wil verbeteren steeds beter. Een tip voor het tenen-gebeuren: je kan niet alleen je tenen naar binnen draaien en toch nog ontspannen zitten. Waar je dus aan moet werken, is het draaien van je knieen. Als je je knie naar binnen draait en zo houdt, is je teen automatisch goed (heb je eerst ook weer een paar dagen spierpijn hoor, maar als je volhoudt, heb je daarna zomaar één van je problemen opgelost Knipoog )

Succes verder met je leuke pony!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:29

priscilla schreef:
Milli... de superknol... Ja dressuur is niet echt haar sterke kant springen vind ze leuker hihi..
Maar voor een derde keer is het toch goed.. Je geeft zelf je aandachtspunten al aan. En een instructrice moet ook op jou letten hoor want zo hinder je millenium. Kan Paul je niet helpen? Hij weet exact hoe millenium is.

haha ja idd! Mijn super knollie ( of de famillie zn super knollie Pling ) Ja dat is idd waar. Springen vind ze vééel leuker! Maar van Paul mag dit helaas niet meer.. Want dit is nu niet meer goed voor haar peesjes. Omdat madam alweer 15 jaartjes is geworden dit jaar. En toch een aardige carieere springen achter de rug heeft. Zijn we nu lekker aan het dressuren.
Ja ik vind ook dat ik goede instructie moet krijgen, maar dit gaat wel lukken Haha! . Nou ik zal het heeeel fijn & leuk vinden als Paul les kon geven.. Maar hij woont natuurlijk in Nieuw-Leusen nu.. En ik woon in Landsmeer, dit bij Amsterdam Vork Dus dat gaat helaas niet Knipoog .

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:32

FloortjeM schreef:
mag ik je (even off-topic) als eerste complimenteren met je nette spelling, echt een verademing om te lezen Knipoog

verder: het ziet er heel netjes uit hoor, gewoon lekker oefenen, dan worden de dingen die je wil verbeteren steeds beter. Een tip voor het tenen-gebeuren: je kan niet alleen je tenen naar binnen draaien en toch nog ontspannen zitten. Waar je dus aan moet werken, is het draaien van je knieen. Als je je knie naar binnen draait en zo houdt, is je teen automatisch goed (heb je eerst ook weer een paar dagen spierpijn hoor, maar als je volhoudt, heb je daarna zomaar één van je problemen opgelost Knipoog )

Succes verder met je leuke pony!

hahah dankje wel!
Ik zal je tip gebruiken! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:41

Moderatoropmerking:
Reacties die tegen de nieuwe regels zijn verwijderd.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:49

het kan best zijn dat ik het verkeerd zie hoor, maar ik vind zijn rug zo eng?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:53

Dat vind ik dus ook.... die rug zit me echt dwars... die moet ze echt veel beter gaan gebruiken want die buigt helemaal door Bloos!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:40

Peelie schreef:
Dat vind ik dus ook.... die rug zit me echt dwars... die moet ze echt veel beter gaan gebruiken want die buigt helemaal door Bloos!

hee, ja dit weet ik. Maar mijn ''oude'' instructrice deed hier nooit wat aan. En ik wist toen ook niet echt wat ik er tegen moest doen. Sinds vandaag heb ik eigenlijk een andere instructrice die me nu al met vele dingen heeft geholpen. Ik zal ook even uit leggen waarom dit gebeurt met haar rug.
Want het is niet alleen omdat die oude instructrice me nooit daarbij hielp maar ook omdat ; als wie dan ook mn pony nagefelijk vraagt, gaat ze zich heel erg op trekken dus niet neusje vooruit maar ze rolt zich zeg maar op.. En ze drukt der rug dan ook weg. Ik moet nu van me ''nieuwe'' instructrice haar meer van achter rijden zodat dit veel minder is/word Haha!
In iedergeval nog bedankt voor de tip in me inbox!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:15

Nou meis er zullen wel reakties komen op Millie haar rug gebruik nu weet ik dat millie niet een van de makkelijkste pony's is om nagfeeflijk te rijden.. Ook omdat mevrouw dan erg druk kan worden en dus zo haar rug weg drukt. Ook ben het ermee eens dat het met goede instructie op te lossen is. Veel succes met haar het is en blijft een topper! Knipoog

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:54

Super leuke pony hoor!!

Ik vind alleen dat je zadel ietsjes te ver naar voren ligt op sommige foto's
zie je dat verder vind ik de rug helemaal niet raar hoor!! Tong uitsteken Tong uitsteken

Ga zoo dooor Haha!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:41

priscilla schreef:
Nou meis er zullen wel reakties komen op Millie haar rug gebruik nu weet ik dat millie niet een van de makkelijkste pony's is om nagfeeflijk te rijden.. Ook omdat mevrouw dan erg druk kan worden en dus zo haar rug weg drukt. Ook ben het ermee eens dat het met goede instructie op te lossen is. Veel succes met haar het is en blijft een topper! Knipoog

Ja maar we zijn er nu hard voor aan t trainen om dat er zo goed mogelijk uit te krijgen.
Ik moet haar van deze nieuwe instructrice veel meer van achter rijden, wat veel beter gaat!
Moet haar nu even 2 daagjes ongeveer met slof rijden, om haar dan op de goede plek te laten lopen.
Dit ging ook erg goed. Als het goed is heb ik zondag mijn 4de wedstrijd, en dan zie ik wel hoe het gaat Knipoog .

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:51

Jammerr genoeg 8 juni geen wedstrijd gehad.. Nu een tijd geen wedstrijd.. =[

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:16

Wat een leuke pony! En lekker wit.Haha!
Ik vind het een fijn beeld geven, en ondanks ze erg moeilijk is vind ik dat je haar lekker aan het lopen hebt.
Trouwens op foto 2 heb je echt een keurige houding.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:05

Elliebelle schreef:
Wat een leuke pony! En lekker wit.Haha!
Ik vind het een fijn beeld geven, en ondanks ze erg moeilijk is vind ik dat je haar lekker aan het lopen hebt.
Trouwens op foto 2 heb je echt een keurige houding.

Dankje wel =D. Ze is idd niet altijd de makkelijkste.. En zie mijn andere topic (plaats zo de link wel even) hebben we een enorm zware bak. Dus thuis oefen ik ook al niet fijn.. Gelukkig hebben we in de buurt (HAlf uur rijden!) een ruiterterrein waar ik kan trainen. jammer genoeg heb ik nog geen letters gekocht, want die staan daar niet en heb ik ook niet altijd tijd om daar te trainen. Dat is namelijk op kort gras, wat veel fijner voor haar is. Maar als ik daar heen rij.. Moet ik eerst door het Twiske dat is een recreatie gebied.. Waar ze alleen maar wilt crossen. En ze soms best moeilijk in te houden/terug te rijden is. Weten jullie hier ook tips op?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:06