Robin een beetje aan het werk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Robin een beetje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:38

Doei! bokkers.

Vandaag zijn ik en Stef_winston weer eens bij Robin en Dinlle geweest en dus dan gelijk ook maar wat @ work foto's.
Voordat je commentaar gaat geven wil ik eerst dat je dit doorleest:
Robin is een hele moeilijke pony. Stefanie heeft hem zelf ingereden, hij is daarna heel raar gaan doen.
Het was alleen maar met rijden bokken steigeren bokken steigeren en dat was het dan ook.
Robin heeft Stefanie er wel honderd keer afgegooit, en was totaal niet te handelen.
Ik zie een heel erg leuke uitdaging in hem en ben nu dus ook bezig met hem wat ontspannen te laten lopen.
Robin kijkt altijd ontzettend vrolijk *kuch* en we hebben er gewoon wat van gemaakt.
Verder heeft robin nog wat truucjes: Naar stap moet je veel aansporen.
Naar draf haast niet en je benen heel stil houden. In galop je benen niet aandrukken anders gooit hij je eraf. *LOL*
En dan komt er ook nog het normale irritant gedoe erbij Cool
Maar hij is lief hoor Lovers
Ik weet dat het niet helemaal het perfecte plaatje is, ook niet qwa maat, maar als je er een kindje van 10 opzet, dat wil je niet zien..

Eigen commentaar:
- Door Robins getrek en gebok zet ik mijn hand vast. Hij probeert ook steeds gras te eten, logisch als je in het weiland rijdt Vork
Normaal zet ik mijn hand veel minder vast. Knipoog
- Mijn tenen! Maar het valt ook niet mee op zo'n kleine dreutel hahaha..
- Hakken af en toe wat meer uitdrukken.
Er staat ook nog commentaar per foto Lachen

1 Afbeelding
Hier werd Roob weer wat sterk en begon een beetje irritant te doen.

2 Afbeelding
Ik had na foto 1 even op e volte gereden, en van hand verand. Hij was nog steeds aardig sterk.

3 Afbeelding
Net beenwerk, naar hlsstrekken toerijden (vandaar de teugels wat losser, hij reageert er nog niet erg soepel op)

4 Afbeelding
Hier beloonde ik hem. Dat koppie Lovers

5 Afbeelding
Even met zweetdeken op.

6 Afbeelding
Hier begon hij uitzichzelf te diep te lopen. Opzich toch nog een fijne foto, maar hij versnelde wel veer en duikelt op de voorhand.

7 Afbeelding
Maar eigenlijk zijn we gewoon hele grote vrienden Lovers

8 Afbeelding
Vraag me niet wat ik hier doe. ROFL

Lachen Alvast bedankt, en voordta je een reactie plaats het eerste berichtje (dikgedrukt) lezen! Haha!

De foto's zijn heel erg verslechterd door dat stomme tinypic. Scheve mond

Steef

Re: Robin een beetje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:56

oeehh Ze zijn sexy hoor Haha! Robin met zijn mooie achterhand Lovers

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:59

leuke pony
ik ben zelf 1x met marieke meegegaan naar robin en heb er toen zelf ook op gereden en was super braaf en liep zelf helemaal aan de teugel maar volgens my moet je er gewoon een goede en consequente ruiter erop zetten want bij mij deed die niks hoor Knipoog
NIET aanvallend bedoel hoor maar ik zeg het alleen maar
Laatst bijgewerkt door love_u op 01-06-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:01

Vind het er leuk uitzien, dat ten eerste. Het is een supermooie pony, vooral die nek! Kwijl

Vind dat je ook erg netjes zit, misschien alleen je hakken nog ietsjes meer uitdrukken? Dat zie je vooral als je drijft, maar dit moet met je kuiten en niet met je hakken.

Vind dat het op de meeste foto's trouwens wel meevalt hoe streng je in je hand bent. Misschien moet je iets meer vragen soms. Op die ene foto dat ie te diep loopt: been geven en ophoudingen maken óf handen eventjes iets hoger. Probeer hem rond te houden, maar wel weer lekker bergop en minder diep. Ja

Veel succes, vind jullie echt een leuke combi! OK dan!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:02

Waar gaat dit over zeg, ze geeft alleen een tip, en dat is ook wat ik zou zeggen, ga eens zoeken naar les! Gewoon voor de puntjes op de i, en dat hij zn kop niet zo in de lucht gooit, en wat aan je houden (pianohandjes, holle rug enz) maar dat is moeilijk, heb er ook heel lang over gedaan om het af te leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:03

Appelflapje schreef:
Vind het er leuk uitzien, dat ten eerste. Het is een supermooie pony, vooral die nek! Kwijl

Vind dat je ook erg netjes zit, misschien alleen je hakken nog ietsjes meer uitdrukken? Dat zie je vooral als je drijft, maar dit moet met je kuiten en niet met je hakken.

Vind dat het op de meeste foto's trouwens wel meevalt hoe streng je in je hand bent. Misschien moet je iets meer vragen soms. Op die ene foto dat ie te diep loopt: been geven en ophoudingen maken óf handen eventjes iets hoger. Probeer hem rond te houden, maar wel weer lekker bergop en minder diep. Ja

Veel succes, vind jullie echt een leuke combi! OK dan!

Heel erg bedankt! Haha die nek viel ons ook al vaker op haha.
Heel erg bedankt voor je commentaar ook, hier heb ik wat aan. Lachen Lachen Echt bedankt! Ik zal het volgende keer proberen!

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:09

Leuke pony Lachen
Alleen als het wat beter gaat proberen om je armen iets meer langs je lichaam te houden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:09

Ik vind het er wel goed uit zien, leuke pony! Hij moet duidelijk nog veel leren, maar dat komt met de tijd wel.

Waarom rij je eigenlijk meet zweetdeken met dit bijna tropische weer?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:11

Nibbit schreef:
Ik vind het er wel goed uit zien, leuke pony! Hij moet duidelijk nog veel leren, maar dat komt met de tijd wel.

Waarom rij je eigenlijk meet zweetdeken met dit bijna tropische weer?

Hier was het niet zo heel warm, en hij heeft hem niet zo lang opghad hoor Knipoog

Kimberleij

Kom op Dames geen ruzie zoeken, Daarvoor is dit haw topic niet gemaakt !

Vind het er goed uitzien,
een tip maar die had je zelf ook al gezien.

- Hakken iets meer uitdrukken.

Het is best moeilijk om op een pony te rijden die zodra hij moet werken vervelend gaat doen, Als je nog een keer op robin gaat rijden succes!
En ik vind het geen raar beeld geven, Je past er nog op;)

Anoniem

Bedankt!
Ik wist dat deze vraag zou komen, en wachtte het af. Knipoog
We hebben eerst lang gereden, en toen zweete hij erg,. Aan de binnenkant van de deken zit iets waardoor hij sneller opdroogt, een soort stofje. We hebben hem toen uitgestapt met zweeteken want hij was erg nat, en toen begon hij irritant te doen dus zijn we gaan draven een rondje, en daarna ging het weer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:12

Kim, heel erg bedankt meid! Ik ga zeke rnog een keer op Robin rijden. Lachen Ook bedankt, ikzelf vindt het ook eigenlijk geen raar beeld.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:13

T ziet der netjes uit, vooral als je het dikgedrukte hebt gelezen vind ik het knap dat je er op stapt Jorine. Commentaar is eigenlijks al gegeven en ik zou dus zeggen doorgaan zo! 1 tip probeer veel voltes te rijden als hij sneller gaat en als dat niet van jou mag

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:14

Als jullie je persoonlijke ruzie's ergens anders uitvechten is hier plaats voor commentaar Knipoog

Als eerste vraag ik me af of je hem hebt laten nakijken toen hij zo raar is gaan doen? Rug, zadel, gebit, alles gecontroleerd?

Verder valt het op dat hij graag zijn hoofd in de lucht steekt en jij weinig contact hebt met de mond, waarschijnlijk is dat ook oorzaak en gevolg.

Begin in stap aan ontspanning, kriebel hem lekker langs zijn hals en schoft zodat zijn hoofd wat meer zakt, hoeft niet direkt aan de teugel maar laten we zeggen; zijn neus op jouw kniehoogte.
Werk dan aan de ontspanning, lekker actief stappen, veel tempowisselingen rijden, halthouden, volte's enz.
In het begin zul je met weinig tevreden moeten zijn, veel stappen en op tijd op stal zetten, voor het weer slechter gaat. Soms zul je misschien alleen gestapt hebben of maar 10 minuten rijden en al het gewenste resultaat hebben.

Je moet eerst zijn negatieve gedachten wegkrijgen, hij moet denken; zie je, rijden is wel leuk, ik hoef niet bang te zijn of dingen doen die ik niet snap.
Zorg ervoor dat je geen dingen doet die hij niet snapt en gaat iets na een paar keer proberen toch niet goed ga dan iets doen wat hij wel goed kan en stop daarna, dan kun je dat moeilijke de volgende keer weer proberen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:15

Ik heb het idee dat dit topic bij de volgende pagina op slot is. Houd je aan de HAW regels en geef nuttige tips ipv elkaar af te katten. Daarvoor kun je PB-en.

Ontopic; Ik vind het een geweldige pony om te zien, mooie aftekening en een heerlijke nek! Qua rijden kan er idd nog veel verbeterd worden. Probeer ten eerst te zorgen dat het paard relaxt loopt en de hand volgt, dan komt dat 'aan de teugel' vanzelf wel. En áls hij nageeft, ook al is dat wat diep (zoals op foto 6), maak dan een kleine ophouding en drijf hem vooruit. Probeer hem vooral van achter naar voren te rijden, zodat hij niet op de voorhand duikelt.

Maar ik vind het sowieso al knap van je dat je op deze pony stapt hoor Ja

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:15

Ik vind het er netjes uit zien hoor Lachen
Ga zo door Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:18

Hakken meer uitdrukken en proberen te werken aan de pianohandjes.
Goed dat je het zo met deze pony doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:18

Marijke: Dat doen we inderdaad! Lachen We gaan gewoon lekker verder. Ach ik vindt hem zo leuk dat ik er van mezelf wel op móét! Haha!

@ Anneliesdj Hij is inderdaad nagekeken, ook in het weiland doet hij raar.Hij heeft gewoon een consequent iemand nodig. We proberen het inderdaad, maar zijjn hoofd zakken doet hij niet zo vaak, gewoon uitzichzelf. Bedankt voor de tips!

@ Tass: Bedankt! Haha!

@ Seraphim: Ook jij heel erg bedankt. Ik vindt het erg jammer dat hij dan op slot gaat. Knipoog

Er kan inderdaad heel veel nog gebeuren. Ikzelf vraga hem nooit 'aan de teugel' dit doet hij echter uitzichzelf.
Bedankt voor je tips en ik zal eraan werken!

@ Dapy en Twinducklin: Oke, bedankt! Haha!
Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:25

ik vind het er al netjes uitzien Lachen . erg mooie pony en je zit er netjes op.
nog een paar aandachtspuntjes:
* probeer iets meer een knik in je arm te houden. het lijkt alsof je je handen nu een beetje vastzet. dat verbetert dan ook gelijk. Knipoog probeer dus meer een soort 'elastiek' te zijn. hoe je armen niet te stijf.
*je hebt pianohandjes. probeer je handen wat rechter op te houden. dus dat je niet de bovernkant van je hand boven hebt, maar de zijkant. ik hoop dat je me snapt.
* het lijkt alsof je pony zich erg sterk maakt en je daardoor een hele tijd bezig bent om m bijvoorbeeld van draf naar stap te krijgen. ik kan het ook fout hebben hoor, maar als dit wel klopt kun je het volgende doen: HEEEL consequent zijn. dus alles heel snel achter elkaar aan doen: 1. lichte druk ,reageert hij niet gelijkt---> 2. iets meer druk , reageert hij nog niet gelijk-----> 3. even heel streng zijn en heel snel veel druk geven. en dit heel vaak doen totdat hij bij stap 1 al reageerd.
* het aan de teugel lopen komt vanzelf wel, je ziet nu al dat hij soms de ontspanning opzoekt.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:27

Wat een ruzie hier Clown

Alleen 1 ding dat komt er bij mij dus niet in, en dat is de reactie bij een slechte ruiter loopt hij altijd goed. Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit... Paarden lopen niet beter bij slechte ruiters! Duivel
Je bent ook een beetje groot voor de pony maar das niet zo heel erg voor deze keer natuurlijk.

Het meeste commentaar geef je zelf wel, maar probeer op je houding te letten Haha!
rechtop zitten, naar voren kijken, knikje in je elleboog etc..
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 01-06-08 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:28

probeer hem eerst vanaf de grond te laten ontspannen, en ga daarna weer verder met rijden. dus wat meer grondwerk met lenigheid, "gehoorzaamheid" etc. want zodra hij door je heen rent (lijkt het op op de foto's) heeft hij nog geen respect voor jou als leider.
verder vindt ik het een erg leuke pony, met een hele mooie hals! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:39

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties verwijderd. Verder is dat geruzie ook niet echt nodig. Houdt het gezellig hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:22

aliesjeh schreef:
ik vind het er al netjes uitzien Lachen . erg mooie pony en je zit er netjes op.
nog een paar aandachtspuntjes:
* probeer iets meer een knik in je arm te houden. het lijkt alsof je je handen nu een beetje vastzet. dat verbetert dan ook gelijk. Knipoog probeer dus meer een soort 'elastiek' te zijn. hoe je armen niet te stijf.
*je hebt pianohandjes. probeer je handen wat rechter op te houden. dus dat je niet de bovernkant van je hand boven hebt, maar de zijkant. ik hoop dat je me snapt.
* het lijkt alsof je pony zich erg sterk maakt en je daardoor een hele tijd bezig bent om m bijvoorbeeld van draf naar stap te krijgen. ik kan het ook fout hebben hoor, maar als dit wel klopt kun je het volgende doen: HEEEL consequent zijn. dus alles heel snel achter elkaar aan doen: 1. lichte druk ,reageert hij niet gelijkt---> 2. iets meer druk , reageert hij nog niet gelijk-----> 3. even heel streng zijn en heel snel veel druk geven. en dit heel vaak doen totdat hij bij stap 1 al reageerd.
* het aan de teugel lopen komt vanzelf wel, je ziet nu al dat hij soms de ontspanning opzoekt.

Hij reageert niet op druk, hij is een hele apparte pony Knipoog

LOekie: Oke! Bedankt! Lachen

SarahM: Bedankt!

Neonlight: Bedankt. Lachen

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:33

Let op dat je je voeten goed uitdrukt en dat je meer een knik in je armen houdt. En let op je pianohanden.
Verder vind ik het er netjes uitzien. Ik weet/heb gehoort hoe eigenwijs en irritant Robin kan zijn, dus ik vind het goed dat je dit al voor elkaar krijgt. En die ontspanning zoekt hij tussendoor wel al op, dus het komt wel! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:19

Bedankt SasXxxX Lachen