Het ziet er nog niet echt denderend uit, maar we werken er aan, tips zijn dus van harte welkom!
Elin is een 14-jarige merrie die sinds november bij mij is gekomen en echt heel erg mager was. Sinds februari wordt ze weer meer gereden, de tandarts is geweest, de hoefsmid is geweest en de osteopaat heeft geknutseld en nu sinds een week of twee zijn we weer echt begonnen!
Hiervoor heeft ze een aantal jaar stilgestaan en is er niet zoveel mee gedaan.
Rustig aan dus met het commentaar

Ze is nogal vlug en rennerig, vandaar dat ik nog wel eens hard wil inkomen met mijn hand. Zodra ze weer op mijn tempo loopt laat ik weer los, ze moet nog even leren mee te werken aan dat principe

Mijn eigen punten;
- Mijn binnenhand!
- Rechtop zitten
- Vooruit kijken
Eerste foto's zijn van een ruime week geleden, de tweede van afgelopen week.

1. Eerst even een poseerfoto

2. Hangt hier nogal op de hand. Ik vind het nog moeilijk om los te laten wanneer zij zwaar op de hand wordt, terwijl ze dan veel beter gaat lopen

3. Recht zitten in de bocht is ook geen overbodige luxe

4. En voor de 3e keer echt weer aan het werk op onze nieuwe stal, waar we nu ruim een week staan

5. Op de volte, binnenhand gebruik ik om aan te geven waar we heen moeten door hem van de hals af te halen. Tenminste dat is de bedoeling, had dus meer opzij gemogen ipv naar mij toe

6. Gelukkig is ze het altijd met me eens

Als ze eenmaal lekker ontspannen loopt vraagt ze zich ineens af waarom ze eigenlijk zo meegaand is, en dan protesteerd ze weer (daarbij behoud ze uiteraard haar ultraschattige uitdrukking

7. Halthouden, blij dat ze netjes stilstaat.

8. Drafje, als ik ga lichtrijden (wat ik hier dus wel even deed) verliest ze balans en komt ze omhoog met haar hoofd. Dit is genomen op een gunstig moment. Vrijwel altijd is het rug wegdrukken en hele korte pasjes dribbelen. Dus meestal zit ik door (goed voor mn buikspieren), lichtrijden komt later wel.

9. Even stappen tussendoor. Beetje aanleuning testen, ik geef niet teveel want dan is het vaak weer hoofd schudden en aanleuning kwijt.

10. Fijn drafje, alleen mijn zit en binnehand

11. Nageeflijkheid in draf behouden is nog niet ons sterkste punt, maar we worden steeds beter! Hier werken we ook veel aan, ook met het oog op punt 8. Doorzitten met weggedrukte rug is niet echt de bedoeling.

12. De fotograve Monique (MoonWencke) nog even uitstappen. Cap pastte niet en beugels konden niet korter

13. En nog even lekker rollen in de paddock om daarna weer lekker de wei op te mogen.
En om nog even een vergelijking te maken tussen november en nu;

Barst los