VanHalem a.k.a. Liberty @ opbouwwerk in les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

VanHalem a.k.a. Liberty @ opbouwwerk in les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:17

Liberty is een (pas) 5 jarige draver (v. Southern Newton Tong uitsteken ) die nu een jaar onder het zadel is.
Wegens een flinke blessure en ontsteking heeft ze vrijwel de gehele winter stil gestaan, op enkele buitenwandelingetjes na. Nu alles weer goed is ben ik weer begonnen haar op te pakken en natuurlijk te lessen.

Vandaag onze eerste les van Marisca! Libje was behoorlijk scheef, kan heel goed spanning opbouwen en daar tijden mee rondlopen.
Dus rechtrichten en ontspannen, makje toch :p
Nouja, ben nu nog steeds moe Slapen Het is vooral snel denken, goed luisteren en veel voelen. Marisca gebruikt veel verschillende invloeden, parelli, de Bodt enz. Werkt perfect overigeens, wil nooit meer anders Haha!

We rijden zonder zadel omdat het zadel niet past, maar op enkele glijpartijen na zit het verder wel heel stevig. Ook moest ik erop letten niet te veel te spannen wanneer zij ergens van schrok, want dan gingen we harder, ik weer meer spannen (want anders val je er natuuurlijk af) en zij weer harder en slingeren. Blijkt dus als ik ontspan, zij ontspant en we weer normaal verder kunnen gaan Haha! Wist ik heus wel Bloos is alleen moeilijk bedenken wanneer het zand dichterbij komt.

Foto's!

Instappen
Afbeelding

Afbeelding

Gewicht plaatsen op rechts, dan pas konden we linksom draaien.
Afbeelding

Valt me heel erg mee dat ze zo vierkant kan staan.. Hoewel we op dat moment helemaal niet stil moesten staan Bloos
Afbeelding

Ze is behoorlijk scheef, pas zo loopt ze rechter..
Afbeelding

Aandachtig luisteren
Afbeelding

Afbeelding

Bewegend riet! levensgevaarlijk Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto net een ronde gemaakt nadat ze echt perfect liep, maar dit zat ook heerlijk Haha!
Afbeelding

Caeruleus

Re: VanHalem a.k.a. Liberty @ opbouwwerk in les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:22

Daar is stoere Libje! Dat riet was inderdaad levensgevaarlijk, het kwam immers recht op haar af! Knipoog

Zijn leuke foto's geworden hoor Schijnheilig

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 06:56

Ziet er super uit Rianne Ja

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:03

Ziet er erg rustig en ontspannen uit. Ik denk dat je zo ook veel meer leert voelen wat je later onder het zadel nog van past gaat komen! Leuk dat je zo'n lesgeefster gevonden hebt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:16

Libje is echt prachtig zonder dat winterhaar!!
Ben benieuwd hoe Evelien op der rijd volgende week

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:35

Heel mooi aansprekend paardje! Die glimt behoorlijk.

Commentaar: Je paardje wordt er niet rechter van als jij scheef gaat zitten. Knipoog Heel moeilijk, vooral zonder zadel omdat je dan met je evenwicht bezig bent, maar wel heel belangrijk dat je gewoon recht zit. Veder mag je je handen wel iets dichter bij elkaar, op sommige foto's heb je ze wel erg wijd staan. En misschien is het een idee om tot de tijd dat je een zadel beschikbaar hebt met een shabrakje+dekensingel te rijden. Hierdoor heb je iets meer grip en kun je je beter concentreren op het recht zitten. Succes!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:40

Zo voel je echt goed inderdaad wat je doet en hoe je zit.
Mooi paardje heb je trouwens onder je kont!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 15:11

Dank jullie allemaal Haha! Ik ben idd ook erg benieuwd hoe het met evelien gaat Knipoog

Siegje schreef:
Heel mooi aansprekend paardje! Die glimt behoorlijk.

Commentaar: Je paardje wordt er niet rechter van als jij scheef gaat zitten. Knipoog Heel moeilijk, vooral zonder zadel omdat je dan met je evenwicht bezig bent, maar wel heel belangrijk dat je gewoon recht zit. Veder mag je je handen wel iets dichter bij elkaar, op sommige foto's heb je ze wel erg wijd staan. En misschien is het een idee om tot de tijd dat je een zadel beschikbaar hebt met een shabrakje+dekensingel te rijden. Hierdoor heb je iets meer grip en kun je je beter concentreren op het recht zitten. Succes!

Klopt, maar zoals marisca na het zien van de foto's na het rijden meteen uitlegde Knipoog Doordat zij scheef is laat ze mij scheef zitten. Zonder zadel is dit natuurlijk veel zichtbaarder, maar met zadel is dat hetzelfde. Ik rij erg veel 'boogjes' waardoor ze rechter wordt, daardoor verplaats ik mijn gewicht constant, omdat ze het hare ook moet verplaatsen, waarna ze weer rechter wordt. Maar idd, op sommige delen (vooral in het begint) laat ze me erg scheef zitten. Toch kon ik toen niet rechter gaan zitten, want ze had af en toe behoorlijk wat spanning, waardoor ik er zeker afgerold zou zijn Tong uitsteken

Mijn handen horen zo Knipoog Ben vrijwel alleen bezig geweest met gewicht over zetten, door middel van stelling vragen en draaien. Dit nu nog met een vrij grote hulp waardoor mijn handen breed moeten. Niet ieders rijstijl, maar werkt voor mij perfect. Stukken dat ze recht is breng ik ze wel meer naar elkaar toe, maar ze heeft op dit moment die brede handhouding gewoon nodig. Het is wat lastig uitleggen, je zou het eigenlijk gewoon irl moeten zien Knipoog

Dekje en dekensingel zal ik proberen, hoewel we toch voornamelijk stappen. Of ik er rechter van ga zitten betwijfel ik, immers moet zij eerst recht Knipoog Maar grip begrijp ik Lachen