) die nu een jaar onder het zadel is. Wegens een flinke blessure en ontsteking heeft ze vrijwel de gehele winter stil gestaan, op enkele buitenwandelingetjes na. Nu alles weer goed is ben ik weer begonnen haar op te pakken en natuurlijk te lessen.
Vandaag onze eerste les van Marisca! Libje was behoorlijk scheef, kan heel goed spanning opbouwen en daar tijden mee rondlopen.
Dus rechtrichten en ontspannen, makje toch :p
Nouja, ben nu nog steeds moe
Het is vooral snel denken, goed luisteren en veel voelen. Marisca gebruikt veel verschillende invloeden, parelli, de Bodt enz. Werkt perfect overigeens, wil nooit meer anders 
We rijden zonder zadel omdat het zadel niet past, maar op enkele glijpartijen na zit het verder wel heel stevig. Ook moest ik erop letten niet te veel te spannen wanneer zij ergens van schrok, want dan gingen we harder, ik weer meer spannen (want anders val je er natuuurlijk af) en zij weer harder en slingeren. Blijkt dus als ik ontspan, zij ontspant en we weer normaal verder kunnen gaan
Wist ik heus wel
is alleen moeilijk bedenken wanneer het zand dichterbij komt. Foto's!
Instappen

Gewicht plaatsen op rechts, dan pas konden we linksom draaien.

Valt me heel erg mee dat ze zo vierkant kan staan.. Hoewel we op dat moment helemaal niet stil moesten staan

Ze is behoorlijk scheef, pas zo loopt ze rechter..

Aandachtig luisteren

Bewegend riet! levensgevaarlijk

Foto net een ronde gemaakt nadat ze echt perfect liep, maar dit zat ook heerlijk