Inkiepinkie: Dressuur en Springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Inkiepinkie: Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 13:50

Zijn we weer!

Afbeelding

Ik blijf jullie geloof ik bestoken met foto's. Maar het gaat dan ook elke keer weer wat beter en dat wil ik graag met jullie delen. Vork We zijn nog steeds met hetzelfde bezig;
    Vie schreef:
    Het is de bedoeling om Ink eerst een beetje los te krijgen. Dit probeer ik te bereiken door veel figuren (voltes, slangenvoltes, ...) te rijden. Ook probeer ik haar iets langer en lager in te stellen. Daarnaast moet er ook nog wat aan mijn eigen houding gesleuteld worden. Mijn handen mogen vaak wat hoger + dichter bij elkaar en soms knik ik ze in. Daarnaast moet ik er op letten dat ik niet voorover val. Ook mijn tenen lijden soms een eigen leven, al gaat dit gelukkig alweer een stuk beter dan 'vroegah'.

Genoeg om aan te werken dus.

Als alles goed gaat, gaan we na mijn examens lessen. Deze zomer zullen we onderling gaan starten in de B.

Ik vind het er iig elke keer beter uit zien, ook mijn houding gaat stukje bij beetje weer vooruit. Mssn lag het dan toch ook een beetje aan de al maanden niet meer gebruikte spieren en balans? Clown

Afbeelding
    Lekker ontspannen beginnen.

Daar heb je dat knikje weer. Nagelbijten / Gniffelen
    Afbeelding

Maar ik heb er aan gewerkt:
    Afbeelding
    Afbeelding

Afbeelding
    Ik was geloof ik iets tegen Suz aan het uitleggen van duimen omhoog. Clown

Galop: nog steeds last van het 'eigen-leven-leidend-handje' Frusty
    Afbeelding
    Afbeelding

Ik heb ook voor de eerste keer gesprongen met Ink. Go jij! Go jij! Suz vertelde altijd zo enthousiast over Ink's springtalent, dat ik er dus aan moest geloven. Tong uitsteken Ik ben normaal niet zo voor springen, hou liever de voetjes op de grond, maar ik vond het super leuk! Mijn springhouding is niet super, het was dan ook al eeuwen geleden dat ik nog had gesprongen en ik had er een dressuurzadel opliggen.

Lol had ik iig wél! Haha!

Afbeelding
    Laag beginnen. En dat vond ik dan nóg hoog. Schijnheilig

Afbeelding
    Meer meegeven...

En nog een lekker rondje galop om af te sluiten. Vork
    Afbeelding

Doei!

Tips en commentaar zijn welkom, heel graag zelfs, maar liefst wel onderbouwd zodat ik er ook iets aan heb. Lachen

123321

Re: Inkiepinkie: Dressuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:53

Commentaar over de dressuur geeft je zelf al. Op sommige foto's mag er nog wat meer lengte in de hals komen. Je springhouding is idd niet super, maar gewoon veel oefenen.
Succes!

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:50

Bij dressuur zitten er mooie stukken tussen Lachen Let inderdaad op de houding van je handen!
Springen voor de eerste keer ziet er ook netjes uit! Succes verder samen!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:09

Ziet er wel wat beter uit, lekker zo door gaan. Lachen
Het is een leuke pony en setje staat zo leuk!
Hoe groot is poowniebeest ook weer precies? Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:18

ziet er leuk uit! Haha!

Jullie gaan steeds beter Ja

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:28

Hele leuke foto´s en wat leuk dat je kunt zien dat je zo met je handhouding bezig bent geweest!
Even nog een tip: De momenten dat jij je polsen doorknikt heb je erg lange teugels. Ik snap dat je jouw pony lang en laag ingesteld wilt laten lopen maar dat lukt ook prima als je je teugels 15 cm korten maakt en je handen goed voor je houd Haha!. Op deze manier kun je goed contact houden en hoef je je polsen niet in te knikken voor teugelcontact mocht ze zich er even uitdrukken. Bovendien zet je je arm helemaal vast bij dat doorknikken waardoor je ook geen soepele verbinding hebt en de mond van je pony niet goed kunt aanvoelen.
Succes ermee!

lisanneGea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:49

Ziet er veder goed uit Lachen Veel commetaar heb ik niet, maar wat ik wel heb is al gegeven;)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:20

Zo de meeste commentaar is al gegeven en ga ik dus niet herhalen
ja je springhouding is niet geweldig maar denk dat het met een springzadel al veel beter zou gaan Lachen
jij past trouwens echt leuk op pony's denk dat jij eerder een ponymens bent dan een paardenmens? (om de een of andere reden kan ik me je niet voorstellen op een groot paard Bloos)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:33

Ik ben idd een ponymens. Daar ben ik zelf ook al achter gekomen. Bloos
Bedankt voor de tips. Ik ben altijd alleen bang als ik mijn handen meer naar voor ga doen dat ik dan weer van die stijve armpies krijg. Ik heb nl. héél erg moeten oefenen om die er ooit uit te krijgen. Clown Maar goed, we blijven oefenen en ooit komt het goed. Vork

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:24

probeer wel te zorgen goed contact te houden.
wat ik nu zie is dat je je handen nogal omhoog trekt wanneer je het contact dreigd te verliezen en toch met een langere teugel rijdt.
opzich het rijden met een langere teugel niet erg, maar probeer wanneer je het contact dreigd te verliezen ipv terug te rijden (lees handen naar je toe en omhoog en dus in de knoop met je zelf) meer voorwaards te gaan rijden. lekker meezitten, wat meer been.
je moet ook meer het gevoel hebben zeg maar dat je "in" je paard zit, en dus samen aan het werk ben ipv dat je erop zit en lekker meehobbelt.

gewoon lekker meezitten, en geven en nemen met je hand met de beweging van het paardenhoofd mee.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:37

Ik begrijp wat je bedoelt. Ja Probleem is alleen dat ze vaak al vrij snel loopt, als ik nóg voorwaartser ga rijden loopt ze, denk ik, helemaal onder me uit? Of zie ik dat verkeerd?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:21

Nou Vie jullie gáán vooruit Haha!
Leuke pony zeg en ja ik ben ook een ponyruiter, helaas ben ik vaak te groot Nagelbijten / Gniffelen

ziet er lekker ontspannen uit !! Lachen

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:53

Leuke foto's
zoals gewoonlijk tip top in setje (roze typisch Haha! )

Laat Inky lekker ontspannen lopen en dan komen jullie er wel.
Springen met dresuurzadel is idd niet simpel

Succes jullie 2 ! Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:05

Thx allemaal. Lachen

Hilde_q; Ja, da's het lastige aan pony's. Nagelbijten / Gniffelen Kleiner dan Ink moet ik ook zéker niet gaan! Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:04

Ziet er goed en vriendelijk uit, knap van je hoor dat je gesprongen hebt OK dan! OK dan! OK dan!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 14:01

Thx. Haha!
Als het goed is, ga ik wel een keerte meer springen. Nu ik het leuk begin te vinden. Schijnheilig

Anoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:29

Heej Vie,

Je bent goed bezig hoor! Want je handjes leven al een stuk minder een eigen leven heb ik gezien Haha!

Lekker door blijven trainen en op naar de eerste onderlinge wedstrijd OK dan!

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:37

Wauw ziet er goed uit! alleen ik vind de pees beschermers wat te groot of kan dat niet?

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:00

Mijn Inkie ! Haha!
Tgaat super tussen jullie!!
Over een paar weken alst vakantie is zal ik nog eens foto's trekken.
Tot morgen zeker hé !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:53

Vie schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ja Probleem is alleen dat ze vaak al vrij snel loopt, als ik nóg voorwaartser ga rijden loopt ze, denk ik, helemaal onder me uit? Of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd, omdat op het moment dat jij dan been geeft om haar bij te drijven zodat je weer contact krijgt, tegelijkertijd (of net nog geen seconde erna eigenlijk) met je zit haar weer op moet vangen.

Been lang maken in de draf langzamer lichtrijden, denken dat je de grond wil raken met je voeten.

Het bijdrijven is in dit geval niet bedoeld om harder te gaan, maar meer actief te maken, zodat je pony meer zichzelf gaat dragen.

Gaat wel tijd overheen hoor, ben er zelf ook mee bezig en het is heel moeilijk Nagelbijten / Gniffelen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:13

Oke, ik snap wederom wat je bedoelt. Vork
Alleen loop je dan soms niet tegen het probleem aan dat het hoofd omhoog gaat i.p.v. verder uit gaat schuiven? Wsl is dat omdat ik dan ineens té veel been geef.

Ik weet dat het gewoon aan mij ligt, ik doe iets fout, maar weet op dat moment niet echt wat en wat ik ermee...

Suz gaf me vandaag ook de tip diep te gaan zitten, en dat gaat vaak goed. Maar soms reageert Ink er ook niet op (blijft gewoon lekker door hobbelen Haha! ) en dan weet ik niet zo goed wat ik moet doen, dus werk ik maar weer met mijn handen, wat natuurlijk fout is...

Les ga ik binnekort nemen (ligt in de planning na mijn examens), ondertussen doe ik het dus met de tips van Bokt. Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:18

Vie schreef:
Oke, ik snap wederom wat je bedoelt. Vork
Alleen loop je dan soms niet tegen het probleem aan dat het hoofd omhoog gaat i.p.v. verder uit gaat schuiven? Wsl is dat omdat ik dan ineens té veel been geef.

Exact Haha!
Je geeft dan opeens een te grote hulp, dus probeer om je hulpen meer te doseren. Altijd klein beginnen en dan echt maar heel klein... Geen reactie ietsje meer... Nog niet de gewenste reactie een grote hulp en heb je dan nog niet wat je wilt dan vraag je het maar eens rijtechnisch niet verantwoord áls het maar gebeurd Knipoog

Mits het redelijk is wat je vraagt uiteraard en het paard niks mankeert en vooral eerst bij jezelf nagaan of jij niks fout doet. Dat lijkt mij logisch.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:31

In ieder geval bedankt om mee te denken.
Ik heb weer huiswerk voor (over)morgen. Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:28

t Ziet er echt super uit Syl!! Haha!
Je voelt je duidelijk goed op Ink! Leuk je zo ontspannen te zien rijden Ja Geniet er maar van Lachen (maar dat doen jullie allebei zo te zien Knipoog )

Commentaar geef je zelf, en ik vind dat het er suuuuper uitziet, zeker nadat jij toch enige tijd amper hebt gereden, en Ink heeft er ook een tijd tussenuit gelegen he Lachen Knap hoor! Haha!

PS, wat ik wel mooier zou vinden, is de neusriem ietsje hoger, maar das een 'detail', en persoonlijk uiteraard Knipoog