Nicky en ik@Equitana Open Air demo's met Horst Becker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Nicky en ik@Equitana Open Air demo's met Horst Becker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:20

Wij(mijn vriend Horst en ik) waren de afgelopen dagen op de Equitana Open Air om ons systeem d.m.v. demo's in onze eigen demo-ring te laten zien. De ring hoorde bij het Kompetenzzentrum "Forum Pferdegerecht", een informatieforum wat Horst een aantal jaren geleden bedacht en ontwikkeld heeft om experts uit allerlei verschillende disciplines van de paardensport bij elkaar te halen op grote paardenbeurzen. Deze mensen geven dan theorieseminars in het info-forum m.b.v. powerpointpresentaties en daarnaast live-demo's met hun paarden in de demo-ring. De bedoeling van dit forum is dat de toeschouwers onze referenten na de demo's aan kunnen spreken met hun vragen, oftewel, toegankelijkheid, openheid en informatie van mensen die je normaal niet even snel op kunt bellen. Pferdegerecht betekent overigens: Paardvriendelijk. We hebben niet alleen rijdende referenten, maar ook bijvoorbeeld hoefsmeden, dierenartsen, paardentherapeuten, zadelmakers etc.

We hadden eerder al o.a. Christine Stuckelberger, Ingrid Klimke, Klaus Balkenhol, Gerd Heuschmann etc. in het forum en dit keer hadden we o.a. David DeWispelaere(Klassieke Dressuur), Stoeterij Moravita uit Coevorden(Lippizaners en Frederiksborgers), Sabine Lang(Paard, mens en hond als 1 team samen), Stefan Vierhaus(gangenpaarden), de Xenophon stichting met Christiane Horstmann en vele andere.

De Equitana was voor ons een enorm succes, heel veel enthousiaste reacties gekregen, de sfeer in het forum was weer heel gezellig en er zijn weer veel contacten geknoopt voor de toekomst. Zo zullen we in de toekomst veel gaan samenwerken met David DeWispelaere, die enorm met ons systeem op 1 lijn zit en daarnaast een hele fijne persoonlijkheid is.

Maargoed, dat even ter info, nu naar de foto's.

Wij hadden Nicky meegenomen, een paard wat nooit eerder op zo'n groot evenement liep en tot vorig jaar een 12-jarig op de voorhand gebouwd recreatiepaard was. Ik rij hem nu een jaar en hij loopt inmiddels Z2. aanezien hij nog wel eens enorm kijkerig kan zijn was het erg spannend, maar hij heeft in de 7 demo's die hij op de Equitana gelopen heeft niet 1 pas verkeerd gezet en zo enorm zijn best gedaan voor ons!

We kregen veel reacties als: Wat een harmonisch beeld, zo mooi vriendelijk gereden, ontspanning en toch verzameling, zo wil ik mijn paard ook rijden, of: ook al is Nicky geen dressuurtalent, hij is wel los in zijn lijf en loopt zo heerlijk ontspannen zijn werk voor je te doen. Dat was natuurlijk echt onwijs leuk en gaf ons de bevestiging dat steeds meer mensen terug willen naar de harmonie met hun paard en trekken en plukken steeds minder waarderen.

Hier wat foto-impressies van de demo's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe toepasselijk, van smal recreatiepaard wat vorig jaar door verschillende mensen als lui en niet werkwillig bestempeld werd, tot gespierd en gelukkig Z2 dressuurpaard in 1 jaar, en hoe: Richtig Reiten Reicht, het motto van stichting Xenophon.
Afbeelding

Overzichtsfoto van de Equitana Open Air, de grote groene tenten zijn van ons.(wat een drama om die opblaasbare dingen op te zetten was het overigens whahaha)
Afbeelding

We zijn helemaal kapot maar helemaal tevreden, op naar de grote Equitana(en in de tussentijd andere beurzen in Duitsland en omringende landen!

http://www.horstbecker.com

De foto's zijn allemaal gemaakt door Nicole de Bruijn van http://www.horses-insight.nl, dank je Nicole!!!
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 20-05-08 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Frenka

Re: Nicky en ik@Equitana Open Air demo's met Horst Becker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:31

Dat zier er echt geweldig uit. Heerlijk ontspannen en wat een mooie houding heb je.
Heb ook even op de website gespiekt. Deze zin zal ik niet gauw vergeten:
Dressuur is zichtbaar gemaakte liefde
OK dan! OK dan!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:34

Mooie foto's hoor!!

Je paard loopt er super mooi bij, ze staat echt mooi in de spieren. Mooi he, dat een paard zo kan veranderen door goede training Lachen

Janneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:14

Wow, mooi beestje zeg! Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 09:21

Dank jullie allemaal hartelijk, ik zal het zo aan Nickje doorgeven! Pling

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:25

Wat een mooie foto's. Het is allemaal niet zo enorm spectaculair, maar er straalt idd een enorme harmonie vanaf. Dat vind ik persoonlijk veel mooier om te zien! Jullie site is ook echt prachtig, ga er van de week eens verder in lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:34

Heel erg netjes Noor!
Is een mooi paard wat je hebt, loopt lekker ontspannen! Hoe groot is ie?

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:23

Ziet er netjes uit! Mooi paard ook! Paard lijkt er ook echt plezier in te hebben! Heel veel succes verder!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:30

Echt een heel knap aantrekkelijk paard. Knap dat je toch nog met hem/haar tot de Z2 bent gekomen op een jaar, en het belangrijkste het paard voeld zich gelukkig, super, geef hem maar een knuffel als beloning

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:05

hee wat leuk om foto's van nicky in actie te zien! ik volg jullie ook atlijd via het andalusiër forum. het ziet er goed uit zeg!
Petje af Lachen !
en ook gaaf dat hij zo cool bleef tijdens alle demo's

jullie passen mooi bij elkaar

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:40

Ja daar hebben we Nicky! Ziet eruit alsof jullie je iig goed vermaakt hebben die paar daagjes Lachen En je hebt er weer stel mooie fotos aan overgehouden.

En echt super al die complimenten, die krijg je vast niet zomaar Haha!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:28

Wauw! Ziet er super uit hoor!!
Ik wacht trouwens ook in spanning op een topic met je OO Seven Schijnheilig Knipoog
Geven jullie ook clinic's in Noord Brabant? Lijkt me echt superleuk om een keer te komen kijken!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:28

Liefffffffffff

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:15

WAUW !
Wat een prachtige ruin! Complimenten voor je rijkunsten zeg!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 15:18

Ulaney schreef:
WAUW !
Wat een prachtige merrie ! Complimenten voor je rijkunsten zeg!

Dank je! Bloos

Maar...Nicky is een ruin Koe Clown Haha!

Ik zal het niet tegen hem zeggen Vork
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 20-05-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:19

Sexy paard! En netjes gereden!

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:30

Mindfields schreef:
Ulaney schreef:
WAUW !
Wat een prachtige merrie ! Complimenten voor je rijkunsten zeg!

Dank je! Bloos

Maar...Nicky is een ruin Koe Clown Haha!

Ik zal het niet tegen hem zeggen Vork

Oef Janet zei het al tegen me ja Bloos
Vertel m maar niks haha !

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:04

Noor! Wat een heeeerlijk dier is dat zeg! Jij rijd haar natuurlijk ook wel heel netjes. Lachen Super hoor. Wanneer heb je weer eens concour hier in de buurt? Heb je zo lang niet gesproken & je moet nogsteeds mijn nieuwe topper een x zien. Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:19

thinka schreef:
Wauw! Ziet er super uit hoor!!
Ik wacht trouwens ook in spanning op een topic met je OO Seven Schijnheilig Knipoog
Geven jullie ook clinic's in Noord Brabant? Lijkt me echt superleuk om een keer te komen kijken!

Hoihoi, ja topic met 00tje komt ook snel hahaha

Horst komt in principe overal, maar in Noord Brabant wordt nog niks georganiseerd, dat kun je uiteraard zelf doen, een clinic organiseren. Als je minimaal 7 mensen bij elkaar krijgt komt ie Knipoog
Je kunt altijd even mailen voor meer info naar horseprojekte@gmail.com

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:18

Nou niet zo spectaculair allemaal..?! Vind ik juist wel! Mooie houding van amazone, prachtig paard wat (zo te zien) ontspannen door haar lijf loopt, zich loslaat en laat bewerken!
Dát vind ik nou spectaculair, zeker met die gangen erbij (zo te zien).

Pff wat zou ik graag willen lessen bij Horst Becker! Want ik kan soms vastlopen in het rijden zeg...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 21:40

OoappeloO schreef:
Nou niet zo spectaculair allemaal..?! Vind ik juist wel! Mooie houding van amazone, prachtig paard wat (zo te zien) ontspannen door haar lijf loopt, zich loslaat en laat bewerken!
Dát vind ik nou spectaculair, zeker met die gangen erbij (zo te zien).

Pff wat zou ik graag willen lessen bij Horst Becker! Want ik kan soms vastlopen in het rijden zeg...

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Dank u

Maarreh....wat houdt je tegen om te komen lessen bij Horst dan? Knipoog

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 21:59

haike schreef:
Heel erg netjes Noor!
Is een mooi paard wat je hebt, loopt lekker ontspannen! Hoe groot is ie?

Hij is klein, 1.62m. Daarbij nog behoorlijk op de voorhand gebouwd, dus dat hij nu zo mooi bergop galoppeert en zichzelf draagt, vind ik echt zo gaaf. Pling

Ach joh als je eens wist hoe trots ik op hem ben, zo tussen al die toestanden op zo;n groot evenement, langsracende IJslanders, koetsen, hele stoeten Haflingers met verklede ruiters erop, geluidsinstallatie om de ring heen, keiharde muziek. Allermooiste was nog wel de persconferentie op de dag voor de Equitana. Alle fotografen en journalisten zaten in een paardentram, die getrokken werd door twee belgen. Zo reden ze over de hele Equitana om bij elke belanrijke plek even te stoppen, mensen te interviewen en foto's maken en weer verder.

Ik dacht...paardentram met twee belgen, rammelende kar...Nicky is voor het eerst op zo'n toestand en kan zelfs thuis in de eigen binnenbak zich doodschrikken van een bakkabouter....nou dat wordt lachen dacht ik.

En wat denk je?

Hij zei heel zachtjes: "Hey Noor, kijk es, een paardentram vol met fotografen. Hadden ze niet iets uitbundigers kunnen bedenken?" Vork

Echt zo gaaf.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:14

heb je toevallig geen foto van hoe dit paard was "voor" zijn gedaanteverwisseling Haha! Hij is zo stoer!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:18

Het ziet er idd heel ontspannen en makkelijk uit,
mooi hoor!!
Had pas al eens op jullie website gekeken, die is heel mooi duidelijk en overzichtelijk!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 22:48

thinka schreef:
heb je toevallig geen foto van hoe dit paard was "voor" zijn gedaanteverwisseling Haha! Hij is zo stoer!!

Heb ik, ff wachten, moet m ff zoeken haha

Dit was toen ik hem nog maar net reed:

Afbeelding
Nul bespiering, op de voorhand, geen achterhandgebruik.

En een jaar later:

Afbeelding
Cool he. Cool Pling Haha!

En zn hoofd lijkt wel te zijn gekrompen Vork
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 20-05-08 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt