Malenka schreef:Waarom op de weg beleerd? Omdat ik toen door omstandigheden geen andere mogelijkheid had en we toch langs de weg wandelden? Dit ging rustig, ontspannen en hij werd er langzaam aan sterker door. We hebben toen gestapt, rustig gedraaft en heel af en toe een galopje gemaakt. We werkten aan tempocontrole en richting. Dat ging erg goed.
Nu ik weer een bak tot mijn beschikking heb maken we daar gebruik van.
En nee, ik heb niet met bit gereden aangezien ik van mening ben dat dit niet verstandig is met een wisselend gebit bij het paard. Zoals ik al eerder aan gaf denk ik er wel over met bit te gaan rijden als de tandarts ter conrole is geweest. Ik wil dan wel eerst zeker zijn dat het wisselen allemaal goed is gegaan en hij nergens last van zal hebben.
De druk op zijn neus is zeker van invloed. Hij vind dat niet fijn. vandaar dat ik misschien over stap op een bitje. Ik heb er ook over gedacht om een halsring uit te proberen.
Ik rijd veel overgangen en weet dat ik aan zijn houding moet werken. Dat geef ik de hele tijd al aan.
Hij reageerd op ophoudingen... alleen als ik hem losser laat heeft hij de neiging om alleen maar meer voorwaarts te gaan.
De achterhand is al behoorlijk actief, hij moet gewoon die hals gaan ontspannen. Dan zal zijn hele houding verbeteren.
Ik vind niet dat zijn achterhand actief is;). Hij vergeet hem mee te nemen.