Urika's wedstrijddebuut (B2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Urika's wedstrijddebuut (B2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 15:57

Mn papa is ook wat foto's komen maken gisteren op wedstrijd dus zet ik verslag met foto's maar ineens allemaal hier. Verslag lezen is niet verplicht, foto's alleen zijn ook leuk. Knipoog

Zondagochtend om 6 uur opgestaan zodat ik om 7.10 op stal was en we om half 8 de paarden op de camion konden beginnen zetten. Ines had woensdag al met Urika geoefend en dat ging zonder problemen, maar Urika zou Urika niet zijn als ze tegen alle verwachtingen in nu toch niet eventjes zou laten merken dat zij kon bepalen hoe de dag zou verlopen. Gelukkig na een kwartiertje rustig blijven en gewoon zonder al te veel druk haar proberen erop te krijgen, is het dan toch gelukt en konden we vertrekken naar Haasrode. Daar gekomen was het nog heeeeeeeeeel rustig, dus op ons gemak de camion op een goed plekje gezet en op verkenning gegaan. Dan gaan inschrijven: ik moest om 10.32 rijden.

Moest van mijn lesgever een half uurtje losrijden, dus tegen 20 voor 10 gaan opzadelen en om 10 uur zaten we erop. We moesten door rijen camions, trailers en langs de springpistes om op het veld waar de dressuur was te raken dus ik was heel blij dat Ines haar nog vasthield want je voelde haar gewoon opblazen onder je en ze was heel de tijd door haar neusgaten aan het blazen. Aangekomen op het veld gewoon beginnen rijden, niet teveel stappen maar gewoon haar bezig houden en die energie eruit laten. Ik zat toch wel een beetje met bibbers, iedereen "wow, ze loopt mooi", maar je voelt zelf dat je hulpen totaal niet doorkomen omdat het gewoon een en al gespannen spieren onder je zijn. Maar goed, ze is eigenlijk heel braaf geweest, een paar keer weggeschoten, in galop wat moeite om haar bij me te houden en in alle gangen over haar schouder weglopen, maar geen bokken of echt wegstuiven. Naast de ring waar ik moest rijden was nog een ring vrij, dus daar de laatste 10 minuten gaan rijden want achter de jurytafel lag allemaal schroot en afval dus ik vermoedde al wel dat dat een probleem zou gaan worden. Maar gewoon rustig iedere keer mn cirkel wat verplaatst en dan ging ze er vrij vlot voorbij.

En toen was het 10.30 en moest ik beginnen. Wou rond de ring blijven zodat ik gewoon recht binnen kon komen, is toch een heel stuk makkelijker. Maar van de jury mocht ik dus niet eventjes voor de jurytafel door (dus eigenlijk een klein stukje door de ring), als ik de ring in kwam moest ik er ook in blijven. Ok, dat zijn wel de officiele regels maar komaan, dat kan toch geen kwaad, ze hadden me al in de ring ernaast zien rijden en gezien dat ze niet al te makkelijk was. Dus ik toch maar geprobeerd achter de jurytafel door te gaan, dus vlak langs het schroot, maar uiteraard begon Urika toen te steigeren (wat ik de jury wel op een blaadje op voorhand had kunnen vertellen). Ik had een keer op Urika geroepen, gewoon om duidelijk te maken dat ik daar niet mee opgezet was en toen hoorde ik de jury meteen commentaar geven. Rolleyes

Dus toch maar voor de jurytafel door gegaan en in de piste gebleven, maar daardoor wel bij het binnenkomen meteen naast mn middenlijn, uiteraard. Mn proef leek nergens op voor de rest, mn hulpen kwamen gewoon niet door en daardoor allemaal stomme fouten die we thuis nooit zouden maken: in galop bij middendraf, foute galop, emmertje omver, compleet ovale cirkels omdat ze over haar schouder wegliep,... Maar goed, ze is echt wel behoorlijk braaf gebleven dus ik ben eigenlijk heel erg tevreden van ons debuut, Urika is niet het makkelijkste en koelste paard, ze is nog bijna niet buiten geweest en zo'n LRV tornooi is toch echt wel een hele belevenis. We waren uiteraard wel helemaal laatst, met 133 punten. Tong uitsteken

Afbeelding
Ik ben Urika en ik vertrouw dit allemaal niet zo

Afbeelding
Halthouden en groeten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En klaar!

Waar ik op moet letten:
- tenen niet zo naar buiten steken (heb ik thuis niet zo'n last van, denk dat ik hier onbewust mn been er wat af probeerde te houden)
- handen rechtop houden
- vooruit kijken

Ben benieuwd naar commentaar!

x__Ellis

Re: Urika's wedstrijddebuut (B2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:34

mooi paard Haha!
je hebt hem ook leuk aan het lopen Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:55

Ik vind het er nog helemaal niet zo slecht uit zien. Maar je zult natuurlijk wel de beste foto's hebben uitgezocht. Haha!

Gewoon lekker blijven oefenen, komt best goed!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:38

Ik vind het er ook goed uit zien hoor, zeker voor een eerste keer Ja

Wat grappig die emmertjes ipv bordjes

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:43

sokje87 schreef:
Ik vind het er nog helemaal niet zo slecht uit zien. Maar je zult natuurlijk wel de beste foto's hebben uitgezocht. Haha!
Gewoon lekker blijven oefenen, komt best goed!

Eigenlijk niet eens, heb qua momenten de beste eruit genomen (gestrekte benen van Urika, ik zittend) maar voor de rest liep ze op alle foto's eigenlijk wel netjes. Heb in de proef ook geen echt verzet gehad, gewoon fouten in de oefeningen en over de schouder weglopen en dat zie je op foto's natuurlijk niet. Haha!
Hopelijk heb ik snel weer de kans om op wedstrijd te gaan, want we hebben inderdaad gewoon meer oefening nodig, wedstrijdrijden is toch echt wel heeeeeeeel anders dan thuis je rondjes rijden.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:56

Anja dat ziet er zeker niet verkeerd uit, de spits is eraf! Ik hoop voor je dat je terug snel op westrijd kan gaan. Wel vind ik precies haar zadel wat ver naar achter liggen, op sommige foto's valt het me wat op.

laurence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:29

jullie zijn een leuke combinatie Knipoog
heej ik zie dat jullie in belgië wonen ( leuven) en dat je lrv B2 rijdt Lachen
ik namelijk ook Haha! Haha! ik rijdt bij lrv vollezele ( de andere kant van brabant Knipoog )
mag ik vragen waar deze wedstrijd was??
xxx

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:03

Bij hoeveel punten heb je in belgie winst, 156?
Ik vind 133 wel erg laag voor in de B.
Ziet er wel netjes uit, je ziet wel dat ze het wel errug interresant vind maar dat mag ook nog wel op een eerste wedstrijd he Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:11

Ondanks alle pech knap gedaan hoor!
Enigste aandachtspuntje dat ik zie is: Schouders naar achter, en je rug iets minder bol. De rest noem je zelf al, dus ik zou zeggen, lekker aan de slag en in je volgende topic de foto's van een wedstrijd met dikke winst laten zien hé! Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:20

laurence schreef:
heej ik zie dat jullie in belgië wonen ( leuven) en dat je lrv B2 rijdt Lachen
ik namelijk ook Haha! Haha! ik rijdt bij lrv vollezele ( de andere kant van brabant Knipoog )
mag ik vragen waar deze wedstrijd was??

Ik rij niet echt LRV hoor, dit was een oefenwedstrijd in Haasrode waar ik aan mee deed.
Zou wel graag regelmatig wedstrijd rijden maar heb helaas geen eigen vervoer.

Antoontje schreef:
Bij hoeveel punten heb je in belgie winst, 156?
Ik vind 133 wel erg laag voor in de B.
Ziet er wel netjes uit, je ziet wel dat ze het wel errug interresant vind maar dat mag ook nog wel op een eerste wedstrijd he Knipoog

Winst bestaat bij LRV niet, alleen de rangschikking telt. Vroeger was het zo dat alleen de persoon die op 1 stond naar de volgende klasse mocht, nu is het zo dat de eerste 7 mensen een aantal winstpunten krijgen en bij een bepaald aantal punten mag je over.
133 was op 260, dus maar net niet gebuisd. Is denk ik ook wel behoorlijk laag, maar goed, volgende keer beter.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:55

Heelhuids rondgekomen, zonder te grote problemen voor de eerste keer op een jong paard. Ik noem het een succes hoor!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:29

Ik vind het ook helemaal niet slecht hoor.
Urika ziet er goed uit, en ze liep netjes.
Die eerste keer is toch puur voor de ervaring en niet voor de punten.
Hopelijk vind je vervoer zodat je wat meer kan gaan Lachen
Misschien een club zoeken die vervoer organiseert voor haar leden?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:19

Anjatje ik heb je proef in het begin gezien en daar zaten echt super stukken tussen Ja ze liep zich idd zo op te fokken maar dat zag er net sjiek uit, nu alleen nog er kunnen aan rijden op zo'n moment Clown
De jury kan ik daar wel gelijk in geven, of in de ring of buiten de ring, jong paard dat wat gek doet of niet...Reglementen zijn er voor iets.

Puntensysteem in België is gewoon raar Clown ik was 7de van de 14 en had zelf ook maar 168 punten

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:53

Veel succes de volgende keer Anja... komt heus wel goed met Urika... zijn gewoon de spanningen... oefening baart kunst!

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:56

Ik vind het er al erg goed uitzien!
Is waarschijnlijk gewoon een kwestie van ervaring, dus die spanning zal nog wel slijten. Knipoog
Veel succes nog!

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:58

eerste keer is altijd spannend!

ze blinkt wel mooi in de zon!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:49

Urika ziet er ongelooflijk goed uit! En dat zal wel spannend geweest zijn jullie eerste wedstrijd samen.

Zo te zien hebben jullie beide het heel netjes gedaan! Hop naar de volgende Knipoog

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:56

Ze glanst idd heel mooi!

Ze loopt toch nog wel netjes nageeflijk Lachen . Na een paar wedstrijdjes zal het wel beter gaan. Ik vind het al knap dat je hebt doorgezet als Urika zo onrustig deed.
Hou ons op de hoogte.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:47

Ziet er netjes uit zo op de foto hoor!!!
Enne het puntensysteem van België snap ik geloof ik niet helemaal Bloos want als ik deze foto's zie dan klinken jouw punten erg laag!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:03

Hey Anja!
Urika ziet er goed uit zeg!! Het is en blijft toch een knap beestje hoor! Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien, en ze zal vooral heel veel geleerd hebben die dag Lachen
Het lijkt wel alsof je beugels nogal kort zijn?