Boktpony verkiezing 2003!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:48

Op 1mei 2002 dacht ik dat het over was en dat ik een week later mijn paard niet meer zou hebben.
Ondanks alle verdriet van afgelopen zomer heb ik toch niet opgegeven.
Na een les van Antoine de Bodt zien we het weer vrolijk in.
En ik geniet nu nog meer van mijn paard dan al die 8 jaar die al zijn geweest. Er valt gewoon niet te beschrijven hoe fijn het voelt dat we in het weekend weer in het bos kunnen rijden of nog beter gezegd, dat hij me smiddags weer met die fantastische blik ,net als op de foto, weer op staat te wachten.




AfbeeldingFELIX
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 02-01-03 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:48

Ik nomineer Winston van Aarle:

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/77217/incoming/Winnie1(1).jpg[/img]

Hij is al ongeveer 4 jaar mijn favo Haflinger van de Haffriehoeve en
nadat hij 1,5 jaar bij Bert van Lent heeft gestaan is daarna onze band nog sterker geworden...
Hij kan helaas een poosje niet rijden omdat hij kreupel is aan zijn rechtervoorbeen, we doen er alles aan om hem zo snel mogelijk weer voor de kar te zetten en onder het zadel te berijden...
Winnie BETERSCHAP!!!

Leeftijd: 8
Geslacht: Ruin
Ras: Haflinger
Laatst bijgewerkt door Majanga op 02-01-03 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:51

Oke ik geef Evita ook maar weer op Haha!
Afbeelding
Dit is Evita, haflingertje van ongeveer 15 jaar. Ik vind dat ze voor mij boktpony van het jaar is omdat ze zo suuuuperbraaf is wanneer ze braaf moet zijn. Omdat ze nooit expres gemeen zal doen en omdat ik al zo veel van haar geleerd heb. En omdat ze soms zo lekker eigenwijs kan zijn *LOL*

[/img]

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:31

En hier bij nomineer ik Laica natuurlijk ook.
Ik geef haar op omdat het een super pony is (zegt iedereen natuurlijk van zijn/haar pony Haha! ). Vooral om haar verleden (te lezen in me profiel) en hoe goed het nu gaat.
Afbeelding
En natuurlijk ook meerdere foto's in mijn profiel?


Mogen we ook stemmen?
Zo ja, dan stem ik op Valentina. Waarom? Omdat het mijn droompony zou zijn.

madeleine
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:36

ik nomineer dinkey
Afbeelding
Omdat ik hem verzorg en heeel veel van hem hou!! Lovers als het kon nomineerde ik hem wel ontelbaar keer, zowiets dan!! Tong uitsteken

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:31

ik nomineer mijn pony Gillian
haar volle naam is Goldy's Lianne
ras: welsh K
leeftijd: 6 jaar

Afbeelding

De reden is omdat zij mij over men angst heen helpt, die ik door mijn vorige pony Bliksem gekregen heb. Bij Bliksem lag ik er vaker naast dan dat ik erop zat, waardoor ik veel schrik heb gekregen voor paarden en ponies en het rijden niet meer zag zitten. kHeb Bliksem 9 maanden gehad en besloten hem in te ruilen tegen nu mijn lieve merrie Gillian,waardoor ik weer durf te rijden.

dikke kus monica

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:06

Hierbij nomineer ik mijn "Bolle", omdat hij een paar jaar terug voor het stamboek goede daden heeft verricht.

Een SUPER karakter heeft!, het is een connemara ruin van bijna 14, tja het is gewoon een LEKKER DING Vingers aflikken

Hij is goud eerlijk en heeft zelf een kleine handicap, hij ziet met zijn rechteroog namelijk niet veel meer, heeft als veulen zijnde een doorn in zijn oog gehad, desondanks is hij voor 100% te vertrouwen!

Toen we hem kochten had hij twee jaar in een stalletje van 2,5 bij 2,5 gestaan, kwam nooit buiten en had twee gigantische drukkingen op zijn rug, hij was niet te herkennen, zoals wij hem kenden vanuit zijn hengsten tijd, toch gezwicht voor zijn karakter en hem mee naar huis genomen.

Waar hij bijna twee jaar nodig had om te aklimatiseren, toen werd hij weer een beetje zichzelf, DAAROM DUS !!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door curly2day op 02-01-03 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:26

Afbeelding

Naam: Bolheim's Danny
Leeftijd: 11
Ras: Welsh K
Stokmaat: 1.56

Danny is niet mijn pony zoals jullie nu wel weten, maar hij is van Jessica. Ik heb hem een jaar te rijden en ga hem ook uitbrengen. Het is een superpony. Ik kan er echt ontzettend veel van leren. Hij kent ontzettend veel. Het is absoluut niet de makkelijkste om te rijden, maar hij gaat echt super.

Het is gewoon een superpony die het verdient om boktpony van het jaar te worden! Party!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:36

Pff, moeilijk hoor om er maar 1 te kiezen, ze zijn me alle 7 even lief, maar goed, het mag er maar 1 zijn.

Dan jies ik toch voor Largo, mijn welsh-B merrie, omdat ze een fantastische pony voor kinderen is. Ze zal nooit haar geduld verliezen met die kleintjes.
Ze heeft verleden maand helaas een miskraam gehad, maar desondanks blijft het dezelfde knuffelpony als altijd. Ze is altijd blij als je komt, zal je altijd begroeten. Ze houdt gewoon zo veel van mensen dat de mensen vanzelf van haar houden Lovers Lovers

Afbeelding

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:49

ik vind dat BEAUTY mijn 13 jarige welsh k merrie boktpony van het jaar moet worden omdat ze vroeger zo erg mishandeld was (ze zou naar de slacht gaan) nix kon en toen ze bij mij kwam zo haar best deed om braaf te zijn om lief te zijn om te leren, daardoor hebben we haar er weer helemaal bovenop gekregen. en ondanks ze altijd geslagen is altijd te weinig voer had nooit buiten kwam schimmel had en schuw was, is ze nu de liefste pony die nu precies het tegenovergestelde is van wat ze was
ze springt weer dressuurt loopt voor de kar ze is gewoon de liefste van de wereld
Afbeelding

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:29

Afbeelding

Ik geef Edgar op... Hij is 12 jaar en een ruintje. Hij kan voor de kar lopen en onder het zadel. Hij is heel erg braaf in omgang, alleen met rijden superondeugend! Hij is pas een maand beleerd, maar luisterd supergoed! Alleen met galoperen wil hij nog wel eens scherpen bochten maken en houd hij zijn rug een beetje bol. Met opstijgen draait hij zijn kont weg en gaat hij lopen, daardoor ben ik ook al best vaak gevallen Vingers aflikken Ik vind dat Edgar boktpony van het jaar mag worden, omdat hij alles doet wat je van hem vraagt, shetjes ook eens wat meer kans mogen hebben en omdat hij gewoon superlief is! Lovers

STEM OP EDGAR!!!!

groetjes Joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:32

Afbeelding

Rydar !!

Rydar geboren 30-05-1996 ruin , 143 hoog.

Rydar kan alles zoals:

Aangespannen lopen
Dresuur L/M nivoux
Western (gevorderd)
Vrijheidsdressuur (zie foto) spaanse pas,buigen , het compliment, stijgeren, hoofd schudden, op het blok staan enz.
Werken aan de lange lijnen
Springen
en verzin t maar ry doet t...

Dus... Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-03 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:36

Ik denk dat hij bij de pony's hoort!

Afbeelding Brahmat!!

Waarom?
Hij is zo ontzettend geweldig, Hij heeft zoveel meegemaakt in zijn leven en heeft zich overal doorheen geknokt. Hij heeft doorgevochten en de kans gekregen om te leven, door een wonder genezen. Hij is nu op zijn plek en leeft weer..
Hij heeft mij door een gigantische pijnlijke en moeilijke periode heen geholpen. Zonder hem was het denk ik allemaal anders gelopen. Hij gaf mij de moed en kracht om door te gaan. Alleen om er te zijn voor me en precies te voelen wanneer ik zijn warme neus nodig had. Hij is de opa van stal en iedereen is gek op hem. Zelfs als je geen paardenfan bent tovert dit scheetje je wel om!! Hij voelt precies aan wanneer je hem nodig hebt. Hij geniet echt van alles om hem heen, en geeft jou daardoor de kracht om dingen te doen. Hij is vrij veelzeidig, kan ondanks zijn leeftijd nog flinke buitenrit maken, een aardig sprongetje springen, een leuk dessuurproefje neerzetten, en iedereens hart stelen! Maar dat is niet de reden dat hij moet winnen. Hij is gewoon fantastisch!! Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 03:37

Met deze wil ik mijn ponyveulen "Little Surprise Zoë" opgeven. Ze is geboren op 16 maart 2002. Haar moeder is een slachtpony (met ernstige afwijking aan haar hoeven door verwaarlozing), wat haar nog zoveel meer biezonder maakt. GELUKKIG is zij kerngezond geboren met een prima stel benen .... en te denken dat ze eigenlijk nooit geboren diende te worden ... Niemand heeft ooit gezien dat haar moeder drachtig was, ze is dus echt een "Little Surprise"!
Ze is een bijdehandje, een bokkertje van de beste soort (!!!), en crossmachien, een lieve meid, een snoepkous ... ze is m'n schat en toeverlaat. Voor mij is ze in ieder geval de winnende pony, no matter what others say!

Afbeelding

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:38

ik nomineer hierbij Lisa:
Afbeelding

Lisa
is een merrie van nu 9 jaar oud , het is een Nrps pony
ze heeft wel papieren met de stamboom erin maar die heb ik nog niet kunnen bewonderen
Ze is 1.43 hoog en houd van springen en buitenritten, maar ook wel van dresuur *LOL*

Waarom? boktpony van het jaar 2003
nou ik wil haar toch eer betoon bieden, omdat ik dr heel erg mis en ze blijft mijn schatje ~! ....ik heb nog nooit zo'n band gehad met een pony als bij lisa, en daarom vindt ik dat ze bokt-pony moet worden, het is moeilijk een band met lisa te krijgen, maar als je dat hebt, heb je een hele goeie!

Groetjes Renée
voor mee info, kijk in mijn profiel

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:09

Afbeelding

Ik nomineer hierbij Kaylo.
Kai is een tinker, ruin van 7 jaar oud, stokmaat 1.41 . Afgelopen jaar is hij enkele maanden kreupel geweest door spat. Op dit moment gaat het alweer een stuk beter met hem gelukkig.
Het is een echte eigenwijze tinker en hij is de beste vriend van mijn jongste zusje. In de bijna 3 jaar dat ik hem nu heb heeft hij goed op mijn zusje gepast.
Voor mij is het een superpony!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:21

Ik nomineer Joey
Afbeelding

Woont net pas bij ons thuis maar hij gedraagt zich voorbeeldig
en iedereen is helemaal weg van hem. Lovers

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:23

Hiermee nomineer ik dus Jelle :

Naam : Hagelkruis Jelle
Leeftijd : 11 jaar
Ras : Welsh-K

Ik vind dat Jelle bokt-pony van het jaar zou mogen zijn om de volgende redenen :

-Na 3 tegenvallers van pony's was hij eindelijk een dikke meevaller
-Hij werd gekocht als dressuurpony en blijkt nu ook nog een super springpony te zijn.
-Hij helpt mij terug de schrik te overwinnen bij het springen (komt allemaal door die vorige pony).
-Hij doet zo zijn best voor mij !!!
-Hij heeft nog geen stap verkeerd gezet, is voor iedereen lief, beschermd andere pony's bij ons op de club.
-Hij heeft mijn droom doen uitkomen en dat is dat ik ooit zou mogen deelnemen in mechelen en dat is dus nu gebeurd en daarom ben ik supertrots op hem !
En nog zoveel andere redenen, maar die ga ik jullie besparen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frederieke op 03-01-03 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:38

Haai,
Bij deze nomineer ík Roos.

Waarom juist Roos?!
[u]Omdat ...

Ze al zoveel veulentjes op de wereld heeft gezet.
Ze echt een schat is!
Ze gewoon de ideale kinderpony is.
Ze gewoon super is!
Ze gewoon bijzonder is.
Ze de moeder van mijn pony Tess is!

Afbeelding
Naam: Roos
Geslacht: Merrie
Ras: Shetlander
Leeftijd: 8 Jaar



peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:40

Ik nomineer mijn tinkertje Jammin' Jigger

Afbeelding

waarom deze jongen?
- iedereen vind zijn eigen paard natuurlijk het mooiste en liefste I know...
dus dat ga ik hier niet neerzetten!
- hij verdiend een schouderklopje omdat hij net zijn mannelijkheid
verloren is (auwtsj)
- Hij is gewoon een lekkere drol

(kijk in het profiel voor meer foto's)

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:56

Ik nomineer Pepper, de shetlander Haha!
Afbeelding

Omdat ze een lieve knuffel is met een pittig karakter. Lovers

Irishcoffee

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:14

Ik nomineer MARVIN

Afbeelding

Marvin is 6 jaar en nu al weer een halfjaar op de haffrie hoeve, na een periode van heimwee heeft ie het nu gelukkig helemaal naar z`n zin!

Hij moet boktpony van het jaar worden omdat:
~Hij zo lief en onschuldig door die manenbos kan kijken
~Hij gangetjes ingaat waar hij niet kan keren en dus vast komt te zitten...
~Hij jonge paardjes achterna jaagt vooral als ze Ben heten Haha!
~Hij zich altijd met je bemoeit als je hem poetst of z`n hoeven doet: hij doet het het liefst zelf...
~Hij tijdens het crossen in de bak, altijd even stil blijt staan bij de spiegel om zichzelf te bewonderen...
~en vooral omdat hij gewoon zo`n lief knuffelmonster is!!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:29

Hierbij nomineer ik Mazzel,

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/mazzeloverbalkjes(1).jpg[/img]


Omdat: Mazzel geweldig is met kleine kinderen, hij me elke ochtend met luid gehinnik begroet, en ik onwijs veel plezier van hem heb, zowel voor de kar als onder het zadel!
En niet te vergeten; omdat hij m'n allerbeste maatje is!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:32

En IK ... Ik nomineer Dundee!


Afbeelding


Waarom?
-omdat Dundee ontzettend lief is... en hard zijn best doet, zodat ik extra dingen kan leren!
-omdat het leven als manege ponytje echt niet altijd over rozen gaat, maar ze altijd lief blijft...
-Omdat ze in de omgang ontzettend vriendelijk en makkelijk is...
-En omdat ze menig ruitertje.. including me!.. ontzettend leuke rijervaring bezorgd.. EN ALS KLAPPER OP DE VUURPIJL!

OMDAT ze voor mij ontzettend der best heeft gedaan, waardoor mijn doel is gelukt!... Namelijk op mijn allerlaatste ponydressuur ben ik met haar

1ste geworden!!!!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:30

Ik nomineer Jacky, omdat:
-We zo'n geweldige band hadden
-Ze (bij mij) vaak zo lief was
-Ze uiteindelijk alles voor me deed.
-Ze dit alles dus deed terwijl ze manegepony is
-Ze nu nog steeds ziek is (al sinds begin juli)
-Ik haar enorm mis
-Ze zoooo mooi en lief is
-Ze altijd keek als ik riep

Afbeelding