Thaissa [Lipizzaner] @ work [L2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Thaissa [Lipizzaner] @ work [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:03

Nog even wat trainen voor maandag, ons eerste L2 concour. Heb er niet zo heel veel over te zeggen eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen . Dat is aan jullie Lachen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk is ze he *LOL*

_bloempje01_

Re: Thaissa [Lipizzaner] @ work [L2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:08

ik vind het er erg netjes uitzien maar ze kantelt wel vaak haar hoofd lijkt het. en daarmee kan je veel punten mislopen.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:20

heey Pol Lachen

zie er netjes uit Lachen jullie zijn zeker vooruit gegaan Haha!
Probeer je binnenhand goed te ontspannen anders gaat ze kantelen, en verder probeer bij het losrijden haar wat meer te laten zakken zodat ze haar rug beter gaat gebruiken, en kan er later wat meer tegen aan rijden en gaat ze achter wat zaken. Ik weet dat haar kont hoger is als haar voorhand, maar Giorgio heb dat ook Tong uitsteken en ons lukt he ook Bloos .
trouwens ligt jou zadel niet te ver naar voren Bloos ligt ie wel achter de schouder, het lijkt van niet, maar kan ik mis hebben he Tong uitsteken
ik kom snel kijken Haha!
succes met je L2 debuut Lachen

X Robin

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:22

Is toch alleen zo op die SB foto ? Maar als je goed kijkt zie je mijn binnenhand verder naar achter. En wat hoger daardoor kantelt ze. In het rijden kantelt ze eigenlijk niet.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:27

Ik zie haar eigenlijk ook op iedere foto iets kantelen Bloos , op de SBfoto is het inderdaad erger maar dat komt omdat je er zelf naar vraagt.

Verder vind ik het er netjes uit zien hoor Pol!

Dat dekje heb ik ook *LOL*

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:30

Netjes hoor, maaar...

Geen pinaohandjes dus handen recht op je benen niet op de singel maar het liefst er half op of er wat achter want ik kan gene lijn van je oor-heup-hiel trekken. Rechtop zitten dus borst vooruit schouders naar achteren en laag. Ellebogen meer langs je lichaam. En neit zo ver achterin het zadel zitten.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:37

Benen liggen misschien wat ver naar voren. Maar ik moet voor mezelf zó consequent zijn om mijn benen niet naar achter te gooien. Dus ben al héél blij met mijn benen zo Haha! .

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:39

ziet er netjes uit.. Jammer dat je geen cap op hebt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:40

Mag ik vragen of je op foto 4 sb of aan het inbuigen was?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 20:41

SB, maar ik moet nog trainen dat ze haar hals niet inbuigt Knipoog. Dat doet ze niet nog te veel, zoals te zien is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:49

Leuke foto's, maar ook ik vind dat ze op te veel foto's kantelt. Verder zou ik zelf eens kijken hoe het zadel ligt als je het verder terug legt.

Voor het hele plaatje mag je paardje verder nog wat nageeflijker, iets meer zakken van achter en iets meer front maken van voor...

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:54

Hey Polly!
Leuke foto's! Lekker dat jullie eigen bak nu klaar is!
Het kantelen komt idd door een beetje binnenhand teveel, maar voordat iedereen erover valt, het is mij nog nooit echt heel duidelijk opgevallen, en k dacht dat ik wel aardig op recht lopen let (toch? Schijnheilig )
Probeer schouderbinnenwaarts meer vanuit je binnenbeen/buitenhand te rijden. Dus 'volte' inrijden, niet met je binnenhand die volte intrekken en dan met binnenbeen in het SB drukken, naar je buitenhand die je paard rechter houdt ipv teveel buiging. En probeer er zelf weer om te denken dat je recht op je paard blijft zitten.
Verder, zitten mooie ruime foto's tussen! Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:57

Kan het zijn dat je paardje op sommige foto´s nét niet helemaal los laat?? (zo ziet het er namelijk wel uit Knipoog ) Leuk paardje en succes met je wedstrijd!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:03

Hey Polly!
Leuke foto's, ziet er netjes uit. Heel anders als toen ze mee was op buitenrit laatst... Lachen
Maar er zijn al wat dingetjes genoemd... Ach gewoon lekker doortrainen, dat komt vanzelf. Je bent op de goeie weg Ja

Succes maandag!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:58

levine schreef:
Kan het zijn dat je paardje op sommige foto´s nét niet helemaal los laat?? (zo ziet het er namelijk wel uit Knipoog ) Leuk paardje en succes met je wedstrijd!

Ja klopt hoor Haha! . Thaissa is wat vreemd Clown hoelanger ik bijvoorbeeld rijd hoe sneller en heter ze word Huilen van het lachen . En dan word ze ook wat sterker, en gaat ze hangen.

Fleurtje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:03

leuke pony,, en succes maandag;)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:12

Ik zie erg vaak een kanteling in het hoofd.

Die SB foto, je moet je paardje nog wat schever weg zetten, die voorhand nog iets meer naar binnen en die achterhand naar buiten drukken. Je paard kantelt daar ook iets, houdt je binnenhand dan wat hoger als je buiten.

Voor het wijken: Je paard mag nog iets meer meekomen van achter, dus laat hem wat meer scharen. Ook daar zie ik een lichte kanteling, dus hierbij ook je binnenhand iets hoger houden.

Denk ook om je handen, houdt ze mooi rechtop. En steek je benen niet te ver naar voren, je mag ze nog wel ietsje mooier terug houden. Daardoor heb ik ook het idee dat je wat onderuit gezakt zit. Dus benen mooi terug, iets hol in je rug en schouders naar achteren.

Je hebt een erg leuk en mooi paard! Succes maandag!! Ja

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:12

ziet er goed uit en jou voeten liggen vet mooi!
alleen op sommigen foto's hang je wat naar achter maar.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:16

tip voor het kantelen: kantelt naar rechts, dus linkerhand hoger houden, linkerbeen eraan linkerteugel tegen de hals.
vooral veel oefeningen met linkerstelling rijden waarbij je linkerbeen actief inwerkt Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:56

Ligt jouw zadel niet te ver naar voren? Ik zie zo'n giga kont achter het zadel en aan de voorkant zo weinig paard. Voor mijn gevoel is het paard niet in 2 stukken verdeeld voor én achter het zadel. Of het zadel/dekje is te groot, maar voor mijn gevoel ligt het te ver naar voren.

Succes maandag.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:09

Ashley__ schreef:
Ik zie erg vaak een kanteling in het hoofd.

Die SB foto, je moet je paardje nog wat schever weg zetten, die voorhand nog iets meer naar binnen en die achterhand naar buiten drukken. Je paard kantelt daar ook iets, houdt je binnenhand dan wat hoger als je buiten.

Voor het wijken: Je paard mag nog iets meer meekomen van achter, dus laat hem wat meer scharen. Ook daar zie ik een lichte kanteling, dus hierbij ook je binnenhand iets hoger houden.

Denk ook om je handen, houdt ze mooi rechtop. En steek je benen niet te ver naar voren, je mag ze nog wel ietsje mooier terug houden. Daardoor heb ik ook het idee dat je wat onderuit gezakt zit. Dus benen mooi terug, iets hol in je rug en schouders naar achteren.

Je hebt een erg leuk en mooi paard! Succes maandag!! Ja

Bij de sb is het de bedoeling dat alleen de voorhand naar binnen komt, d.m.v. ja buiten hand, het paard moet om je binnen been gebogen zijn, en de achterhand moet op de hoefslag blijven. Dus deze mag niet naar buiten geduwd worden.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:05

Ja, dat zeg ik toch ook Verward beter lezen misschien? Ik zeg dat: de voorhand iets meer naar BINNEN, en de achterhand naar buiten, oftewel de hoefslag, zetten. Als je op de hoefslag SB rijdt, kun je de kont niet eens naar buiten drukken.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:12

ja de voorhand naar binnen klopt, maar de achterhand naar BUITEN dat klopt niet. Je legt juist je buiten been iets naar acahter om die te begrenzen zo dat die niet naar buiten valt, waardoor je de buiging kwijt raakt. Ik heb geleerd dat je een sb inzet vanuit de hoek op de hoefslag en niet de 2e hoefslag pakt en dan nog eens die kont naar buiten duwen, dat is de verkeerde volgorde.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 23:26

Ik zou indd het paard niet nog meer op de hoefslag kunnen rijden met de achterhand. Dan rijd ik de omheining op. Tsja wat het zadel betreft, ik zou hem eens wat verder naar achter leggen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:57

Giorgio_x schreef:
ja de voorhand naar binnen klopt, maar de achterhand naar BUITEN dat klopt niet. Je legt juist je buiten been iets naar acahter om die te begrenzen zo dat die niet naar buiten valt, waardoor je de buiging kwijt raakt. Ik heb geleerd dat je een sb inzet vanuit de hoek op de hoefslag en niet de 2e hoefslag pakt en dan nog eens die kont naar buiten duwen, dat is de verkeerde volgorde.

Ik zeg ook helemaal niet dat dat dé volgorde is, en ook niet dat je vanaf de 2e hoefslag die kont naar 'buiten' drukt. Jullie begrijpen mij verkeerd.....
Ik bedoel het volgende:

Je komt vanaf een hoek de lange zijde op, vanuit de hoek neem je de stelling mee die je voor het sb nodig hebt. Dan plaats je de voorhand iets naar binnen, dat je paard als het ware met de voorhand niet geheel meer op de hoefslag loopt. Je binnenbeen houdt je iets terug om de achterhand netjes op de hoefslag te houden.

En dat dikgedrukte, je houdt je buitenbeen gewoon op zijn plek hoor! In een proef rijd je de sb gewoon op de hoefslag, en dan hoef je de achterhand met je buitenbeen niet tegen te houden, want hij kan daar toch niet verder!!??