Inrijden:

Inspringen:

En aan de slag:

Wachten op de "parcoursbouwer":

Tikkie hoger:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Revanches schreef:Kijk dit ziet er beter uit qua meebewegen en houding dan die andere foto's met die schimmel.
paard kan goed springen! Revanches schreef:Kijk dit ziet er beter uit qua meebewegen en houding dan die andere foto's met die schimmel.

GinnyBanshee schreef:wauw wat leuk om Royal terug te zien!! hij is wel veranderd
ziet er netjes uit, hij kan wel lekker springen, ga je hem ook starten? xx Ginny
. Hij heeft echt een darco koppie 
)
Maysie schreef:Oeh dit ziet er al een stuk fijner uit. Hij heeft echt een darco koppie
Paar kleine puntjes nog.
Ik heb het idee dat er op de sprong veel spanning in je schouders is. En dan heb ik het niet over de vorm vasthouden teugels maar gewoon gespannen aangetrokken schouders. Laat ze lekker ontspannen los hangen om zo, zo soepel mogelijk de sprong te volgen.
Iets minder plat op de sprong in het zadel zou denk ik wat fijner springen en eventueel een gaatje korter beugel. Waardoor je net wat beter je hak uit kan drukken en daardoor net iets fijner de balans boven de sprong hebt. Recht op het midden springen en eventueel handen tikje lager hij buigd al redelijk maar kan volgens mij nog veel meer. Hoe doet hij het op inuitjes ? I.v.m. met het vake ongelijk voorbeen?!
Bij dressuur foto's vind ik de 2de foto je houding fijn. Je ziet er ontspanning in in de eerste zie ik spanning in de schouder. (foto is momentopname maar even van deze foto's afgezien)
Op de 2de dressuur foto heb je je onderrug ontspannen en een tikkie bol dat is fijn allen met je torso je schouders zou je daar dan recht boven moeten blijven dus tikkie rechter op maar ik zie liever een beetje een bolle onderrug dan een strakke of holle..
Mooi dier is het
Minder plat is moeilijk bij hem, je gaat automatisch zo met hem mee maar ik kan er eens extra op gaan letten, net als handen nog wat lager, kijken wat er gebeurt. Kortere beugels gaat niet, dan zit ik met m'n knieen voor het zadel en heb ik te weinig steun.
. Wat voor beugels heb je aan het zadel als ik vragen mag i.v..m pijnlijke knieen. Ik rij zelf met flexibele (denk aan ongveer die nieuwe van Anky maar dan goedkoper
) en ik wil echt niets meer anders heerlijk. Ik had ook wel eens last met mijn rechter knie maar nu niks meer ..
Of een beugel die iets breder is op het vlak waar je voet op rust dan wort de druk beter verdeeld.
Maysie schreef:Ok dan hakken goed uitdrukken op de sprong. Wat voor beugels heb je aan het zadel als ik vragen mag i.v..m pijnlijke knieen. Ik rij zelf met flexibele (denk aan ongveer die nieuwe van Anky maar dan goedkoper
) en ik wil echt niets meer anders heerlijk. Ik had ook wel eens last met mijn rechter knie maar nu niks meer ..
Of een beugel die iets breder is op het vlak waar je voet op rust dan wort de druk beter verdeeld.
). Prisca schreef:Wat doet de schimmel als jij hem springt? (kan ook aan mannen liggen).
maar zo zie ik het tenminste. 
Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!mandy13 schreef:Hey,
Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!
gr mandy13

Anouska schreef:mandy13 schreef:Hey,
Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!
gr mandy13
Waar zie je dat? Voor mijn idee kwam hij wel goed uit, maar kan het mis hebben...
, EN ik heb in meervoud gepraat
, maar bedoelde eigenlijk alleen deze:

Het is ook niks ernstigs, of iets wat je moet verbeteren, maar het viel me op 

Anouska schreef:De allerlaatste foto is dezelfde sprong als op deze http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GAPI4LBE.jpg , alleen een halve seconde later. Hij komt er ruim overheen dus ik denk dat het een momentopname is.
je moet wel ff zeggen waar, dan kom ik fotos maken