Royal (Darco x John u to Berry) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Royal (Darco x John u to Berry) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:57

Vervolg op de springfoto's van vandaag. Hier de selectie van Royal en ik. We oefenen de laatste tijd weer veel met springen en het gaat steeds beter, ik krijg zelf ook veel meer vertrouwen in hem.

Inrijden:
Afbeelding
Afbeelding

Inspringen:
Afbeelding

En aan de slag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wachten op de "parcoursbouwer":
Afbeelding

Tikkie hoger:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Revanches

Re: Royal (Darco x John u to Berry) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:00

Kijk dit ziet er beter uit qua meebewegen en houding dan die andere foto's met die schimmel.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:25

Revanches schreef:
Kijk dit ziet er beter uit qua meebewegen en houding dan die andere foto's met die schimmel.

Ja, maar Roy is een hele makkelijke en relaxte springer, die maakt zich niet zo druk Haha!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:52

Hoi, het ziet er netjes uit.
Probeer wel in het midden van de sprong te blijven, want bij de dubbel zit je bijna tegen de staander aan.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:58

ziet er netjes uit! Lachen paard kan goed springen!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:00

Revanches schreef:

Zeker!
Paard springt ook mooi vanuit de schoft !

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:07

wow foto 3, het is net of het echt darco zijn hoofd is daarop Haha!
hij springt errug soepel!
verder succes!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:35

wauw wat leuk om Royal terug te zien!! hij is wel veranderd Tong uitsteken
ziet er netjes uit, hij kan wel lekker springen, ga je hem ook starten? xx Ginny

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:59

GinnyBanshee schreef:
wauw wat leuk om Royal terug te zien!! hij is wel veranderd Tong uitsteken
ziet er netjes uit, hij kan wel lekker springen, ga je hem ook starten? xx Ginny

Ja, is wel de bedoeling. Nieuwe coupons zijn aangevraagd, nu nog inschrijven...

Jij gaat ook goed zeg, met Banshee. Die herken je bijna niet meer!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:54

Oeh dit ziet er al een stuk fijner uit Haha!. Hij heeft echt een darco koppie Ja
Paar kleine puntjes nog.
Ik heb het idee dat er op de sprong veel spanning in je schouders is. En dan heb ik het niet over de vorm vasthouden teugels maar gewoon gespannen aangetrokken schouders. Laat ze lekker ontspannen los hangen om zo, zo soepel mogelijk de sprong te volgen.
Iets minder plat op de sprong in het zadel zou denk ik wat fijner springen en eventueel een gaatje korter beugel. Waardoor je net wat beter je hak uit kan drukken en daardoor net iets fijner de balans boven de sprong hebt. Recht op het midden springen en eventueel handen tikje lager hij buigd al redelijk maar kan volgens mij nog veel meer. Hoe doet hij het op inuitjes ? I.v.m. met het vake ongelijk voorbeen?!

Bij dressuur foto's vind ik de 2de foto je houding fijn. Je ziet er ontspanning in in de eerste zie ik spanning in de schouder. (foto is momentopname maar even van deze foto's afgezien Clown)
Op de 2de dressuur foto heb je je onderrug ontspannen en een tikkie bol dat is fijn allen met je torso je schouders zou je daar dan recht boven moeten blijven dus tikkie rechter op maar ik zie liever een beetje een bolle onderrug dan een strakke of holle..

Mooi dier is het Haha!

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 01:07

Maysie schreef:
Oeh dit ziet er al een stuk fijner uit Haha!. Hij heeft echt een darco koppie Ja
Paar kleine puntjes nog.
Ik heb het idee dat er op de sprong veel spanning in je schouders is. En dan heb ik het niet over de vorm vasthouden teugels maar gewoon gespannen aangetrokken schouders. Laat ze lekker ontspannen los hangen om zo, zo soepel mogelijk de sprong te volgen.
Iets minder plat op de sprong in het zadel zou denk ik wat fijner springen en eventueel een gaatje korter beugel. Waardoor je net wat beter je hak uit kan drukken en daardoor net iets fijner de balans boven de sprong hebt. Recht op het midden springen en eventueel handen tikje lager hij buigd al redelijk maar kan volgens mij nog veel meer. Hoe doet hij het op inuitjes ? I.v.m. met het vake ongelijk voorbeen?!

Bij dressuur foto's vind ik de 2de foto je houding fijn. Je ziet er ontspanning in in de eerste zie ik spanning in de schouder. (foto is momentopname maar even van deze foto's afgezien Clown)
Op de 2de dressuur foto heb je je onderrug ontspannen en een tikkie bol dat is fijn allen met je torso je schouders zou je daar dan recht boven moeten blijven dus tikkie rechter op maar ik zie liever een beetje een bolle onderrug dan een strakke of holle..

Mooi dier is het Haha!

Over die schouders kan je wel eens gelijk hebben, ik heb er u ook wel last van namelijk, maar gaat helemaal onbewust. Misschien komt dat omdat mijn knieen slecht zijn en ik probeer met mijn schouders m'n knieen te ontlasten ofzo (niet dat dat mogelijk is, maar zou een reden kunnen zijn Verward Minder plat is moeilijk bij hem, je gaat automatisch zo met hem mee maar ik kan er eens extra op gaan letten, net als handen nog wat lager, kijken wat er gebeurt. Kortere beugels gaat niet, dan zit ik met m'n knieen voor het zadel en heb ik te weinig steun.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:14

Ok dan hakken goed uitdrukken op de sprong Knipoog. Wat voor beugels heb je aan het zadel als ik vragen mag i.v..m pijnlijke knieen. Ik rij zelf met flexibele (denk aan ongveer die nieuwe van Anky maar dan goedkoper Huilen van het lachen ) en ik wil echt niets meer anders heerlijk. Ik had ook wel eens last met mijn rechter knie maar nu niks meer .. Haha! Of een beugel die iets breder is op het vlak waar je voet op rust dan wort de druk beter verdeeld.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:11

Wat een kanjer! Die springt lekker!
Ik ga mee met het commentaar van hierboven!
Veel sucses nog! Knipoog

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 10:54

Maysie schreef:
Ok dan hakken goed uitdrukken op de sprong Knipoog. Wat voor beugels heb je aan het zadel als ik vragen mag i.v..m pijnlijke knieen. Ik rij zelf met flexibele (denk aan ongveer die nieuwe van Anky maar dan goedkoper Huilen van het lachen ) en ik wil echt niets meer anders heerlijk. Ik had ook wel eens last met mijn rechter knie maar nu niks meer .. Haha! Of een beugel die iets breder is op het vlak waar je voet op rust dan wort de druk beter verdeeld.

Dat is een goed idee, kan ik wel eens gaan proberen!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:49

Dit is idd een total ander beeld maar ja ook een ander paard ander verleden andere ruiter dus niet te vergelijken.

Wat doet de schimmel als jij hem springt? (kan ook aan mannen liggen Haha!).

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:03

Prisca schreef:
Wat doet de schimmel als jij hem springt? (kan ook aan mannen liggen Haha!).

Geen idee, ik klik met rijden al niet echt met hem, dus laat het springen daarom maar helemaal achterwege. Ik hou het liever bij mijn relaxte spring-man. Picasso is trouwens echt een mannen-paard. Hij loopt 2 x in de week ook mee met de volwassenen manegelessen en wij hebben een paar mannen rijden hierin, die hem super rijden. Met een vrouw erop is het een stuk minder paard (klinkt misschien raar? Gestoord maar zo zie ik het tenminste.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:06

Hey,

leuke foto's! Het ziet er goed uit, je mag jezelf wel iets langer maken boven de sprong, dan gaan je armen ook vanzelf wat meer naar voor Haha! Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!

gr mandy13

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:11

mandy13 schreef:
Hey,

Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!

gr mandy13

Waar zie je dat? Voor mijn idee kwam hij wel goed uit, maar kan het mis hebben...

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:12

Wow meid, Deze heeft het duidelijker wat rustiger in z'n bol... kan goed springen zeg!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:35

Anouska schreef:
mandy13 schreef:
Hey,

Hij komt bij de hoogste sprongen niet zo lekker uit, jammer, maar vind het er erg netjes uit zien! Leuk paard!

gr mandy13

Waar zie je dat? Voor mijn idee kwam hij wel goed uit, maar kan het mis hebben...

Nou dan zal ik het wel mis hebben, het zijn ook foto's Tong uitsteken , EN ik heb in meervoud gepraat Bloos , maar bedoelde eigenlijk alleen deze:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GAPI4LBE.jpg Knipoog

Omdat het lijkt als of hij er heel dicht op komt en hij daardoor heel kort wordt in z'n lijf, bij deze foto springt hij wel mooi ruim, dat is het verschil Lachen

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZMU88OHX.jpg

(IK KAN HET MIS HEBBEN HOOR!) Tong uitsteken Het is ook niks ernstigs, of iets wat je moet verbeteren, maar het viel me op Huilen van het lachen

groetjes. Lachen

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:40

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:45

Anouska schreef:
De allerlaatste foto is dezelfde sprong als op deze http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GAPI4LBE.jpg , alleen een halve seconde later. Hij komt er ruim overheen dus ik denk dat het een momentopname is.

oke, ja daarom wist ik het niet zeker(foto's), dan heb ik het verkeerd, sorry Lachen

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:52

Geeft niets, dat heb je met foto's Haha!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:34

oh leuk dat je gaat starten! Haha! je moet wel ff zeggen waar, dan kom ik fotos maken Haha!
ja banshee gaat wel lekker, alleen zomers is het altijd een stuk minder.. xx

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 12:49

Daar hou ik je aan! Waarom 's zomers minder?