WiseGuy (3 maanden onder het zadel) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

WiseGuy (3 maanden onder het zadel) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 16:48

Wise is een tuiger van 5 jaar. Hij is nu ongeveer 3 maanden onder het zadel.
We zijn vooral bezig met het voorwaarts neerwaarts rijden en met een beetje stelling.. Wat nog erg moeilijk is.

Commentaar is welkom.
Mijn eigen commentaar:
-tenen naar binnen
-hakken uitdrukken
-soms wat meer achterover zitten
-wat meer in mee geven in mijn hand

Nou hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onthoofd, maar ik vond het toch een mooi beeld geven Knipoog

Afbeelding
Wat te diep...

Afbeelding

Afbeelding
Galop vind hij nog erg moeilijk.

Afbeelding
EHmz, die binnenhand Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

clauutje

Re: WiseGuy (3 maanden onder het zadel) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:54

leuk beesie ik heb ook een tuiger die vind de galop ook nog heel moeilijk dat komt omdat tuigpaarden niet gefokt zijn op galop al kunnen ze niet galoperen als ze maar mooi draven. maak je over die galop maar geen zorgen komt vanzelf
mijn comentaar is niet zo veel alleen op sommige foto's zijn de teugels een beetje losje's
wil je mijn tuigpaardje zien kijk maar even op mijn profiel

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:31

haaa Renee!
t ziet er al stukken beter uit,
puntjes zeg je zelf al,
ook zou ik eens kijken of je houding niet beter wordt als je je beugels een gaatje langer doet (dat hielp bij mij iig wel, viel niet zo makkelijk meer naar voren en kon ook mijn hakken beter uitdrukken en benen stiller houden;)).
liefss!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:07

ik stoor mij mateloos aan je benen, ik kan er echt niet aandoen :-s

als je naar de foto's kijkt zie je dat je knieen maar net (eigenlijk net niet vind ik) steun vinden in je zadel omdat je veel te kort zit. Je hebt een dressuurzadel, gebruik het! Die zadels zijn gemaakt om je benen correct te leggen en je de nodige steun te geven ter hoogte van je bovenbeen. Zet je om te beginnen eens 3 gaten langer en maak je been lang. Je moet benen geven met een opgespannen kuitspier, om die op te spannen moet je je been lang maken, je hiel naar beneden en tenen naar boven.

Je benen liggen ook veel te ver naar achter. Als ik een lijn trek door vanaf je schouders naar je ellebogen, lang je knie naar je been, is die alles behalve loodrecht naar beneden (eerder schuin naar achter), dat wil dus zeggen dat je zwaartepunt naar voor ligt, je paard draagt al 2/3 van zijn gewicht op zijn voorhand, als je gewicht hier nog bijkomt is het bijna onmogelijk voor hem zijn gat onder zijn lichaam te brengen en zijn voorhand omhoog te verplaatsen, ook naar beneden gaan met zijn hoofd zal moeilijker gaan omdat er dan echt te veel gewicht op zijn voorhand komt.....

Het is dus de bedoeling dat jij je zwaartepunt om te beginnen naar achter gaat brengen. Door je stijgbeugels langer te maken, zal dit al goed gaan, hierdoor worden je benen langer en komen ze automatisch meer naar voor, hierdoor gaat je bovenlijf naar achter en daarmee samen je zwaartepunt. Doordat je zo kort zit, geef je ook benen met je hiel, dat is fout, dat komt voor het paard niet duidelijk over.

Het klinkt als veel commentaar, maar het is goed bedoelt Lachen. Bij mij werkt het geweldig, mijn lesgever let heel hard op mijn houding en ik moet zeggen, sinds ik met mijn kuit benen geef ipv met mijn hiel, loopt mijn pony stukken beter!
Het beste is jezelf vaak in de spiegel te bekijken (indien mogelijk) en af en toe aan iemand vragen je recht te zetten op je paard.

succes ermee!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:29

clauutje: Gave tuiger, mooie kleur heeft hij ook !!!

Ik heb mijn beugels bewust vrij kort gedaan. Omdat dit paard dus kort onder het zadel is, zodat ik stabieler zit en mijn been rustiger kan houden.
Ik ben me bewust van mijn niet zo een goede houding Knipoog En probeer hier zeker ook aan te werken. Nu snapt hij het been ook nog alleen maar als in voorwaarts, goed natuurlijk. Maar nu ik ook met stelling bezig ben, heeft hij nogal de neiging dwars door mijn been heen te lopen/vallen. Kan ook niet verwachten dat hij alles in 1x snapt Tong uitsteken
Geen excuus om met mijn hakken te gaan drijven, maar helaas gebeurt dit nog automatisch Bloos
Bedankt voor jullie reacties Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:58

Leuke foto's en leuk setje Knipoog

Hihih, vond het leuk om eens creatief met jullie te doen!