Dikkie word fit! aan de lange lijnen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Dikkie word fit! aan de lange lijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 19:55

Vandaag ben ik weer met dikkie gaan oefenen aan de lange lijnen.
Dikkie is vandaag weer lekker aan het werk gezet (dit keer vooral door Eva, is baasje van dikkie), voor eva was het vandaag de 3e keer dat ze met dikkie oefende.

Ik heb ondertussen al vaker met dikkie LL gedaan (allen recht uit + overgangen) maar sinds woensdag zijn we begonnen met wat meer soepelheid te krijgen, aangezien dikkie voor de wagen komt te staan is het wel zo handig als we een bocht kunnen maken Knipoog
We hebben een super veldje in de buurd waar we mooi kunnen oefenen, veel voltes, achtjes en wendingen gereden met dikkie.
Het leuke vind ik nog steeds hoe dikkie mij verbaast wat die al kan aan de LL, toen ik er vroeger nog op reed ging een kleine volte heel moeizaam, aan LL geen probleem Lachen

nou hier de foto's van vandaag, zitten meer rechtdoor foto's bij maar op de filmpjes zie je wat meer.
ik hoor het wel als ik iets niet goed doe Clown

1: Eva met dikkie
Afbeelding

2: Eva met dikkie, al beetje steling
Afbeelding

3: ik met dikkie
Afbeelding

4: ik met dikkie, ik vind die voorbeentjes zo leuk Haha!
Afbeelding

filmpjes:

Eva:
http://s6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/?action=view&current=100_0018.flv

ik:
http://s6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/?action=view&current=100_0030.flv

leuk dat je even kwam kijken, hopelijk kan ik snel fotos plaatsen van dikkie met een sleepje er achter.

iza_spirou

Re: Dikkie word fit! aan de lange lijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:58

leuk shetertje, ik weet niets van lange lijn dus heb ik geen tips Knipoog

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:58

Ziet er leuk uit Haha! ik ga binnenkort ook beginnen met LL.
Als ik dan jou filmpje zie heb ik er helemaal zin in Pling
Maar wat gebruik jij als teugel?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:31

Ziet er zeker al erg netjes uit! Ja Zie ook niet direct iets wat me opvalt wat beter zou kunnen. Hij is nog iets onrustig met zn hoofd, maar dat is nu nog niet zo van belang. Eerst maar lekker aan de basis door blijven werken (sturen, en de stap en de (verzamelde)draf) en dan pas aan de nageeflijkheid en de echte verzameling gaan denken.

Citaat:
Het leuke vind ik nog steeds hoe dikkie mij verbaast wat die al kan aan de LL, toen ik er vroeger nog op reed ging een kleine volte heel moeizaam, aan LL geen probleem

Dat is helemaal niet zo raar hoor Lachen Met mijn vierjarige (zie voor een topic mn onderschrift) ben ik nu bezig aan Schouderbinnenwaarts en zelfs al een klein beginnetje van het appuyement. Onder het zadel zou ik er niet eens aan denken om het al te vragen (ik rij niet op hem hoor, even voor de duidelijkheid, dat laat ik aan mn zusje over), maar omdat ze geen last hebben van het gewicht van een ruiter op hun rug kunnen ze veel makkelijker buigen en hoeven ze alleen zichzelf in evenwicht te houden. Voor het paard eigenlijk ook fijner dus (niet dat ik rijden nu meteen slecht vind hoor!) want hij kan zich veel vrijer bewegen. En vandaar dat dingen als voltes veel soepeler gaan.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 22:54

@ eline

dat wat jij citeerd verbaast me zo aangezien dikkie in mei 19 word, dikkie is niet meer piep jong maar voor wat ze zo snel leerd op die leeftijd vind ik het super Haha!
romy de andere pony van bijna 6 had er meer moeite mee daar gaan we pas mee verder als dikkie voor de wagen staat.

Verder hoeft dikkie van ons niet persee verzameld enzo of nagefelijk te lopen, we willen dikkie gewoon leren wat echt veilig is om te gaan mennen en ik vind dat verder wel genoeg voor haar.
Met romy zijn we dan wel van plan meer dresuurmatig te gaan rijden.
Zelf zijn eva en ik ook nog in de leer en aangezien dikkie rustiger is als romy is het voor ons zelf wat fijner om met dikkie te beginnen, daarna hebben we enige ervaring opgedaan en word romy grondig onderhanden genomen Tong uitsteken hahah

trouwens leuek pony heb je Tong uitsteken ook een bontje hahaha Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:01

Ik vind het er leuk uit zien Haha! heb zelf geen verstand van LL dus tips is voor andere (A)

Leuke pony :d