@Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tine

@Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:31

Vandaag na enkele maanden weer eens op Snoopy gereden, een vriendin (Raven) kwam spelen en zij kan goed een paard / pony onder controle krijgen.. Dit heeft ze dus ook gedaan met Snoopy.
PS, ik ben de meid met de witte broek
Ik weet dat jullie allemaal zeggen dat ik te groot / te zwaar ben voor m'n pony, maar toch blijf ik soms rijden (omdat hij anders niet aan te pakken valt). Ik rijdt zo'n 1 keer in de paar maanden..
Vandaag heeft een vriendin (Raven) me meestal geholpen, we hebben een uur geborsteld en 3 kwartiers gereden.. Om beurt, in het begin begon hij te bokken maar Raven kreeg hem onder controle, daarna ging alles super!!!
Genoeg gezeverd, hier de foto's!!

Afbeelding
Dit is Raven op Snoopy;) Smile :p:p Snoopy denkt: hallo, geen tijd voor foto's!! Ik wil VOORUIT

Afbeelding
en Raven blijft lachen..

Afbeelding
Dit lijkt alsof Raven aan het galopperen is maar eigenlijk is dit "nep", sshhtt :p

Afbeelding
Gaan we vandaag springen?

Afbeelding
Geen idee..

Afbeelding
ehh.. Waren we nog van zin om te springen?

Afbeelding
We gaan bokt voor de gek houden.. Komaan snoopy!! Spring over de 0 cm :p

Afbeelding
Goed Snoopy Knipoog stappen over een balk, dat kan enkel Snoopy :p

Afbeelding
Nu een andere meid op m'n rug!! kvind dit een zéér mooie foto omdat m'n rug recht is..

Afbeelding
En nog een fototje Knipoog Hier vindt ik dat ik m'n handen te hoog houdt Knipoog

Afbeelding
En nog wat uitstappen zonder zadel.. Dt vind ik ook een mooie foto!

Afbeelding
En nu mag ik nog wat uitstappen.. Persoonlijk vindt ik dit zo'n mooie foto omdat hij z'n nek een beetje krult..

En nog 2 afscheidfoto's:
Afbeelding
Van Snoopy: pff wat ben ik moe!! Nu wil ik gaan slapen!!

Afbeelding
En van Raven en Tine!! Deze foto is wel op de jumping getrokken vandaag te Lummen Knipoog

Ik vond dit wel eens mooie foto's Knipoog Eigenlijk heeft het ponykamp me goed gedaan want ik merk dat m'n voeten goed zitten Knipoog
Vind wel dat ik niet te ver naar achter moet zitten, recht zitten, handen laag, niet te kort houden (dat merk ik bij het rijden)
Hebben jullie verder nog commentaar? maar liefst niet omdat ik te zwaar/te groot ben want ik weet dat zelf ook..µ
Liefst niet te erg uitdrukken want ik kan niet goed tegen commentaar maar ik heb wel graag dat je het duidelijk vermeld want ik wil er van leren Knipoog
PS vermeld ook liefst de commentaar van Raven (als je dat hebt..) en vertel ook of je mij en Snoopy een leuk stel vindt en waarom wel / niet?
Dikke kussen Tine en hoefjes van Snoopy :p

Edit: snap niet waarom m'n foto's zo klein zijn..
Laatst bijgewerkt door _Tine op 20-04-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tine

Re: @Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:46

Niemand? Ik iwl dit topic niet omhoog stichten maar een klein woordje zou leuk zijn

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:49

leuke schattige pony

De foto's zijn een beetje klein dus je kan ze niet zo goed zien.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:50

Het formaat is 90x90. Beetje klein he Clown

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:51

Inderdaad, de foto's zijn klein, commentaar geven is zo erg moeilijk!

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:51

Het is een snoetje Haha!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:52

Ja ik weet het, kleine foto's.. Maar is er commentaar.. Probeer commentaar te geven aub :p?
Die snoetjes naam moet ik onthouden

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:53

hoi,

ik vind jou lengte op snoopy nog wel meevallen
dat meisje met de witte rijbroek vind ik wel echt te groot/zwaar.
zij komt ook te ver achterin het zadel terecht.

het valt me op dat je je benen om de pony heen klemt zegmaar,
dus let op je knieën (tegen het zadel houden) en maak je benen lang, hakken laag tenen naar voren.

als ik het goed zie heb je een stalhalster onder je hoofdstel, dat zou ik zo niet doen.

ik heb de indruk dat je zonder zadel beter zit en ook beter op de goede plek van de rug zit, dan met zadel.
is het zadel te klein voor je?
volgens mij een pinokio toch? dat lijkt me echt te klein, die zijn voor kleine kinderen.

doe je tussendoor nog wel iets met hem qua training?
is wel goed voor hem, want ineens zonder verdere training erop rijden en ook springen is wel een grote overgang vind ik.

succes verder met je pony!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:54

Commentaar? Je rug is niet recht maar hol, dat zou normaliter wel netjes zijn maar niet als ik zie dat bij de rest van de foto's de houding niet al te leuk is om te zien, omdat je dus vooralsnog te groot bent. Daar blijf ik ook bij, ookal rijd je 1 keer in de maand.. Je hoort je pony te laten luisteren naar jou, en als hij dit dan alleen doet als je 1 keer in de maand op hem rijd vind ik dat geen goede oplossing. Begin de pony te laten luisteren naar jou naast hem (of haar), niet alleen onder je. Dat is de oplossing niet.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:58

Ziet er wel leuk uit hoor, en voor eens in de paar maanden kan het ook wel.. Commentaar is moeilijk te geven vanwege de kleine foto's, maar het commentaar is verder al gegeven..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:58

Marigold; ik ben het meisje met de witte broek, lees aub de tekst even!
Ik laat het halster onder het hoofdstel omdat hij anders wegtrekt enz.. en dan krijg ik hem niet meer te pakken!
Tussendoor geen training maar we hebben niet echt gesprongen Knipoog
Ladyelmira, at ik ook m'n eigen commentaar! Alleen bij de foto waarbij ik zei dat ik m'n rug nu eens mooi vond was het gelukt..
Als ik m'n pony naast me (aan het halstertouw) laat lopen lukt het nooit! Echt niet, ofwel loopt hij voor me ofwel moet ik aan hem sleuren om hem vooruit te krijgen en trekt hij weg, ik heb meer greep als ik erop zit.

PS, zie net dat een deel uit m'n tekst bovenaan perongeluk is gewist

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:02

een keer in de zoveel maanden rijden en dan meteen 3 kwartier gaan rijden, vind je het gek dat ie moe is?
Sorry maar ik vind het geen gezicht, vraag een klein meisje om op hem te rijden maar jullie niet meer, over het rijden valt weinig te zeggen met die kleine foto's.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:05

Hij is totaal niet moe, m'n pony kan heus wat komedie spreken! Als je er gewoon 1 rondje mee stapt komt er al slijm uit z'n mond, als je dan afstapt heeft hij totaal niets!! Ik mag niemand anders op m'n pony laten rijden omdat mama vindt dat dit te gevaarlijk is voor kleinere kindjes, wij hebben dan de verantwoordelijkheid volgens haar!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:09

Snoop_fan schreef:
Hij is totaal niet moe, m'n pony kan heus wat komedie spreken! Als je er gewoon 1 rondje mee stapt komt er al slijm uit z'n mond, als je dan afstapt heeft hij totaal niets!! Ik mag niemand anders op m'n pony laten rijden omdat mama vindt dat dit te gevaarlijk is voor kleinere kindjes, wij hebben dan de verantwoordelijkheid volgens haar!

Je zou ook eens kunnen denken aan wat grondwerk, aan de hánd inplaats van erop. Nogmaals, ik vertelde je dus dat als een pony niet goed wil luisteren, het erop rijden 1 keer per maand geen optie is. Daar luisterd hij misschien beter van, maar dat is allemaal schijn. Hij word moe of vind het niet leuk en geeft het op..maar luisteren door erop te gaan rijden? Dat toch echt niet. Ik vraag me dan ook af waarom je daar niet op hebt gereageerd, waarom denk je dat het rijden de enige optie is ? Hoe denk jij in godsnaam deze pony normaal te laten lopen als je sowieso al te groot bent voor hem, en dan ook nog eens maar 1 keer in de maand rijd..nee, zelfs maandén staat er, en dan nog verwacht dat de pony hierdoor gaat luisteren. Tuurlijk is hij in het begin vervelend en wilt hij bokken e.d, die pony mag, als ik jou moet geloven..een paar maanden lang lekker zijn gang gaan zonder te grote ruiter op zijn rug en dan ineens..boem..komt ze weer terug. Die pony heeft zijn vrijheid, en dan springen jullie er ineens weer bovenop. Dat moet onbegrijpelijk zijn voor zo'n pony, probeer je dát eens in te denken.

Als jouw ouders vinden dat jij niet luisterd doen ze je toch ook niet 1 keer in de paar maanden uit voorzorg een hele dag in je kamer opsluiten, zonder dat je weet wat je fout doet, zonder dat je in de gaten kunt hebben dat die kamer ook best leuk kan zijn..zo met al je eigen spullen. Was je nu niet te groot, zou ik zeggen rijd lekker wat vaker op die pony..doe het ook rustig en bouw een leuke dressuuroefening op. Maar nu begrijpt jou pony waarschijnlijk niet meer of dit een straf is, of iets leuks..en ik hoop van harte, écht van harte dat je wel begrijpt dat ik nu niet probeer te zeggen dat je meer moet rijden. Ga gewoon eens met hem aan de slag op een normale manier, nogmaals..aan de hand. Een pony is er niet alleen maar voor jouw eigen plezier, bedenk je dat nou toch eens.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:08

Maar hallo, ik heb ook een druk leven en vindt nog steeds dat ik op m'n pony blijf rijden, hoevaak je het ook zegt! Sorry hoor, ik begrijp je wel maar vindt bokt soms te overdreven! Als andere zeggen (vriendinnen die bij topruiters mogen gaan bijrijden enz..) dat het nog voor soms gaat is het goed voor mij, ik kan m'n pony nooit alleen aan!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:15

Snoop_fan schreef:
Maar hallo, ik heb ook een druk leven en vindt nog steeds dat ik op m'n pony blijf rijden, hoevaak je het ook zegt! Sorry hoor, ik begrijp je wel maar vindt bokt soms te overdreven! Als andere zeggen (vriendinnen die bij topruiters mogen gaan bijrijden enz..) dat het nog voor soms gaat is het goed voor mij, ik kan m'n pony nooit alleen aan!

Meid ik val je niet aan, ik neem je niets kwalijk en probeer je niet uit je slof te laten schieten, dus blijf rustig..dat deed ik ook.

Mijn punt heb ik zo goed mogelijk duidelijk proberen te maken maar nog krijg ik geen antwoorden. Je hebt geen tijd? Dus ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat je geen tijd hebt (een te druk leven hebt voor..) het werken aan de hand, naast de pony? Om hem te leren hoe hij met jou om moet gaan, zodat jij hem wel alleen aan kan? Dan is het dus alles behalve jouw pony's schuld dat jij hem niet aankan, dat is uit verwaarlozing. Ik bedoel daar dus totaal geen mishandeling mee, of zielige pony's die heel de dag in een koude, modderige wei staan..verwaarlozing bestaat ook uit de tijd die je erin steken kan, en de tijd die je er dus niet in zet. Daar bedoel ik dus mee, dat het jouw eigen schuld is dat hij niet goed luisterd, dat jij hem niet alleen aan kan..want je doet er zelf niet genoeg mee om hem dat te leren. Nee, inplaats daarvan spring je er 1 keer in de maand (of paar maanden) op..zodat hij even kan voelen (correct me if i'm wrong, als je dat wilt!?) wie er de baas is..wie er de controle heeft en wie boven hem staat. Zodat hij de dagen daarna weer een beetje zijn best doet voor je? Meid dat is toch geen oplossing, als je heel eerlijk nadenkt is dat toch niet eerlijk voor die pony

Mensen die bij topruiters rijden, kunnen niet altijd zelf goed rijden. En al kunnen ze dat wel, rijkunsten hebben niets te maken met de omgang, en kennis over de omgang van paarden. Schijnbaar hebben ze dus niet iets nuttigs kunnen zeggen, want er zijn zoveel tips die je kunt aannemen. Leer hem wat aan de hand, máák die tijd voor je pony..dat ben je hem verschuldigt. Anders moet je geen pony nemen, daar is het niet voor. Begrijp je mij een beetje of denk je nu bij jezelf mens houd je mond?

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:30

Ik begrijp je wel maar ik kan het echt niet laten om te rijden, sorry hoor! Waarom ik rijdt op snoopy?
1) manege is niet meer lessen, eerder achter elkaar lopen met pony's die alles vanzef doen
2) Ik mag bijna nooit meer naar de manege gaan..

En ik kan me gewoon uitleven op Snoopy, het zalige vindt ik na het rijden lekker uit te stappen (wat ik eigenlijk de hele tijd doe..) zonder zadel, gewoon even uitleven, gewoon teugels los laten dat is zo zalig Knipoog
Ik ben niet goed aan de hand werken, daarom rijdt ik nooit alleen.. Altijd heb ik een vriendin bij me!!
Ik kan gewoon niet aan de hand werken, als ik Snoopy afhaal loopt hij al weg.. Ik heb ook de kracht niet om hem vast te houden.. Het lukt nooit, een tijd geleden lukte het hoor.. Mooi naast me stappen en draven,, heel mooi maar ik zeg het je, heb nooit de tijd (al ga ik nu proberen zondag en woensdagnamiddag op te offeren voor Snoopy)..

PS Ik heb je op voorhand verwittigt;) kan niet goed tegen commentaar :p
PPS wil je me verder helppen, je lijkt me wel een hele leuuke maar dan alsjeblieft niet "zeuren" over dat ik te groot enz ben..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:40

Tja verder helpen, ik weet niet hoe ik je kan helpen. Enige wat ik kan doen is dus tegen je zeggen dat er echt wel wat valt te doen aan aan het aan de hand trainen van je pony. Of je dat dan ook wilt doen is een tweede. Ik begrijp dat je graag wilt rijden, en dat de manege's niet altijd even leuk meer zijn na een tijdje. Maar bedenk je gewoon wat het beste is voor je pony, en dat is in dit geval dus niet rijden. Je zou een topic kunnen aanmaken hier op bokt, waarin je vraagt om hulp bij het opnieuw leren luisteren van je pony. Eventueel wil ik je hierbij wel helpen met de opzet en zinsbouw, zodat de mensen in ieder geval niet gelijk gaan roepen dat ze een penny ruiken.

Wat je zou kunnen doen is dat uurtje dat je dan gaat paardrijden, dat je die gebruikt voor je pony om hem wat te leren. Neem wat lekkers mee en ga spelenderwijs gewoon eens met hem naast je lopen. Stop regelmatig met lopen en zorg dat hij dan netjes naast jou blijft staan, geef hem dan elke keer wat lekkers als hij dit doet. Eigenlijk is het niet slim om dit te doen met voedsel, maar je zegt zelf dat je weinig tijd hebt om dit soort dingen te doen, dus dan is met voedsel in ieder geval makkelijker en beter, dan helemaal niets doen. Op den duur zal hij het in de gaten hebben, en weten dat hij naast je moet blijven staan als jij stilstaat. Elke keer als je stil gaat staan zeg dan hált, duidelijk en vriendelijk..zodra hij het in de gaten gaat krijgen kun je het gaan proberen met wat minder voedsel..totdat je zonder kunt.

Als hij stil kan staan naast jou, kan hij daarna ook stappen naast je, en draven naast je. Als jij dat voor elkaar krijgt voel je je zo goed, dat weet ik zeker. En als je dat allemaal heb gedaan en het lukt goed, kun je dit gaan doen zonder halstertouw..zorgen dat de pony vriendelijk naar je toekomt en zichzelf niet wegtrekt. Laat hem inzien dat het leuk is om bij jou te zijn, ga met hem uit wandelen e.d. Dat zou bijvoorbeeld allemaal een optie zijn, maar nogmaals..je moet het willen.

Ik heb liever dat je zegt nee, ik doe dit niet..dan dat je zegt dat je het wel doet en later alsnog op hem zit. Zorg dat je achterom kan kijken, geen schuldgevoelens hebt tegenover je pony..en niet bang hoeft te zijn dat bokt over je heen komt.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:43

1 keer in de maand rijden is toch niet erg ,
Bokt is idd overdreven met de lengte ,
Stel Een Welsh D pony Zonder Conditie Daar kan je wel op rijden zeker
Stel een grote shetlander met een goede conditie kan je niet op rijden Clown

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:44

Sorry, ik blijf rijden.. Ik ben ook voor bokt geminderd met rijden.
Snoopy KON op commando rustiger aan doen, als ik klak met m'n tong gaat hij vooruit en als ik HOHOOOO zeg stopt hij.. Ook als k m'n hand in de lucht steek voor hem dan stopt hij ook..
Maar het is juist het probleem, soms wil ik me eraan zetten, haal ik hem van de weide af.. Met halstertouw in m'n handen.. Wil ik eraan beginnen en rijg ik spierpijn omdat ik hem niet kan houden.. Maar als ik rijd wel
PS iemand gafme de tip, omdat Snoopy niet kan longeren om iemand erop te laten rijden en iemand longeertouw vasthouden, zodar hij leert wat longeren is..

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:45

Ik vind je ook te groot, maar zeg je nou dat je je pony niet alleen aankan?
Dat vind ik wel een beetje raar hoor, longeer hem dan, zet er een pessoa op, gewoon lekker rustig opbouwen ermee,grondwerk enzo. Maar niet te vaak rijden!
En als je alleen maar tijd hebt om te rijden, en niks anders vind ik het ook niet helemaal kloppen..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:47

Snoop_fan schreef:
Sorry, ik blijf rijden.. Ik ben ook voor bokt geminderd met rijden.
Snoopy KON op commando rustiger aan doen, als ik klak met m'n tong gaat hij vooruit en als ik HOHOOOO zeg stopt hij.. Ook als k m'n hand in de lucht steek voor hem dan stopt hij ook..
Maar het is juist het probleem, soms wil ik me eraan zetten, haal ik hem van de weide af.. Met halstertouw in m'n handen.. Wil ik eraan beginnen en rijg ik spierpijn omdat ik hem niet kan houden.. Maar als ik rijd wel
PS iemand gafme de tip, omdat Snoopy niet kan longeren om iemand erop te laten rijden en iemand longeertouw vasthouden, zodar hij leert wat longeren is..

Zo leer je een pony dus niet wat longeren is. Heb je geen mensen in de buurt, volwassenen..die weten waar ze over praten? Ik maak me zo best zorgen hoor, je lijkt zelf ook niet geheel te weten waar je over praat. En dat maakt niet uit, je vraagt immers al om tips..maar misschien is het toch beter als je een hulpje inschakelt. En dan heb ik het niet over je vriendinnen.

Edit: als je pony dus al weet hoe hij ooit luisterde, waarom begin je dan niet met de dingen die ik je zei? Want dat wilt zeggen dat hij dat nog lang niet is verleerd, en wat nog in het geheugen zit kan terug komen.. dat wilt zeggen dat je grote kans hebt dat je pony dan beter gaat luisteren..als jij er maar de tijd en aandacht insteekt. Zoals ik al zei gaat het niet alleen om het rijden, dat jij wilt blijven rijden is geheel aan jou..daar ga ik verder niet meer op in want ik heb je al gezegt wat ik ervan vind. Maar probeer dan in ieder geval dat stukje luisteren van je pony naar jou wat beter te krijgen. Doe daar dan in ieder geval wel wat mee. Maak het leuker voor hem..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:50

Ja ik zei dat ik m'n pony niet alleen aankan, dat beestie heeft wat kracht hoor (en ik niet..), longeren lukt nog niet, iemand gaf me de tip om iemand op het paard te zetten (eventueel een 2 jaar jongere vriendin, maar die kan hem niet sturen..), pessoa? wat is dat nu weer :p
Grondwerk lukt, met die snoepjes waar hij z'n buikje weer mee kan vullen...
Zoals je zou moeten lezen (of nog niet hebt gelezen) Ik zeg dat ik niet veel tijd hebben om te rijden.. Dus voor iets anders ook niet maar ik verzeker je, ik borstel hem wel meer dan dat ik rij hoor :s:s

Ladyelmira: Hulpje? Daar krijg ik m'n moeder nooit overhaalt, kreeg haar maar net overhaalt om doodgewoon een hoefsmid langs te laten komen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:50

Uhm je kan ook longeren zonder longeerlijn, en dan hoeft het dus nieteens eerst een mooie cirkel al te zijn Lachen

Trouwens wat vind je nou van jezelf dat jij het zegt dat JIJ het lekker vind om lekker uit te stappen etc.
Als je van je pony houdt denk je niet aan wat jijzelf vind, maar eerst aan het welzijn van de pony.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:52

Snoop_fan schreef:
Ja ik zei dat ik m'n pony niet alleen aankan, dat beestie heeft wat kracht hoor (en ik niet..), longeren lukt nog niet, iemand gaf me de tip om iemand op het paard te zetten (eventueel een 2 jaar jongere vriendin, maar die kan hem niet sturen..), pessoa? wat is dat nu weer :p
Grondwerk lukt, met die snoepjes waar hij z'n buikje weer mee kan vullen...
Zoals je zou moeten lezen (of nog niet hebt gelezen) Ik zeg dat ik niet veel tijd hebben om te rijden.. Dus voor iets anders ook niet maar ik verzeker je, ik borstel hem wel meer dan dat ik rij hoor :s:s

Ladyelmira: Hulpje? Daar krijg ik m'n moeder nooit overhaalt, kreeg haar maar net overhaalt om doodgewoon een hoefsmid langs te laten komen

Een pessoa zou ik lekker laten, je moet ermee om kunnen gaan en als je niet weet wat het is zou ik het niet doen. Verder bedoel ik met een hulpje, iemand die je van dichtbij tips kan geven. Dus niet alleen via bokt. Misschien dat er dan betere uitleg gegeven kan worden en dat je verder kunt gaan met het grondwerk, vanuit daar zal de pony ook beter gaan luisteren onder jou. Én het leuker gaan vinden. Misschien dat die eigenaressen van de bijrijdpaarden van je vriendinnen wat weten voor je, vraag er gewoon naar..is beter dan niets.