Woensdagavond ben ik wezen kijken naar een paard, de bedoeling is om er vooral mee te gaan springen en SGW te rijden, maar ook gewoon af en toe wat dressuur, kort samengevoegd, meer de sport richting in.
Hij loopt bij z'n oude eigenaar
Dressuur M1+9
Springen B+25
SGW L+6
Toen ik daar aankwam was ie heerlijk aan het eten van een grote hooiberg die buiten de stallen stond en de eigenaar was 'm (terwijl ie rustig los stond) aan het poetsen, ik had er wel een goed gevoel over (aangezien m'n Tink ook vaak zo staat als ik 'm ff uitgebreid poets

Na het kennismaken met het paard, heeft ze het paard even voorgereden en daarna ben ik erop gestapt.
Hij liep vanaf het begin al heerlijk ontspannen aan een langer teugeltje.
Eerst een beetje onwennig, maar wat later ging het lekkerder.
Hij reageerde goed op m'n beenhulpen, het wijken, schouderbinnenwaarts en een stukje Travers zaten er al goed in.
Hij deed geen stap verkeerd, en bleef heel rustig opstaan hoe ik klungelde om erop te komen *schaam*

We hebben daarna binnen na gepraat, even zijn keuringsrapport enz. doorgekeken.
Overlegd met spullen, enz.
En...
We hebben het paard gekocht!!

Volgende week zaterdag word ie gebracht, en gaan we mijn zadels passen, mochten die niet passen, zouden we hun zadel overkopen erbij.
Even wat info:
Naam: Turijn Ludo P (wat een naam

Geslacht: Ruin
Ras: KWPN
Leeftijd: 7 jaar
Afstammeling: Ze had zo'n heel blad met de hele afstamming, maar die weet ik al niet meer, alleen de vader: Faldo
Hoogte: 1.67
Let op: ik zit eigenlijk niet/nooit op een paard, dus zoals ik al zei was het even onwennig, maar hij was heel betrouwbaar en voelde vertrouwd, dus houd een beetje rekening met commentaar, ik weet dat ik m'n handen meer moet dragen, maar het was even heel anders qua teugelhulpen, als ik 'm heb zal ik mooi foto's gaan maken van het rijden en daar op letten, want nu was ik daar even wat minder mee bezig.

Meet Turijn

Mn handen, ik zet ze niet vast, ik had m'n teugels wat te lang.

M'n handen weer heel erg, beetje raar moment

Barst los!