Zie [ITP] Met Saffron aan de wandel (haf×appa) .
Gelukkig liep hij na een paar dagen alweer helemaal goed, we hebben nog een paar daagjes extra gewandeld en daarna ben ik er weer opgestapt.
Voordat Saff kreupel werd ging hij er tijdens het rijden er steeds vandoor. En ipv rondjes te rennen, rende hij gericht op het hek af om vervolgens opzij te schieten zodat ik uit mijn balans raakte. Hem op de volte te krijgen was ook (bijna) niet mogelijk.
Toen ik nog op de manege reed heb ik een periode een angst gehad voor paarden die ervandoor gingen. Helaas kwam dit gevoel weer terug toen Saffron zich zo begon te gedragen en hij maakte er nogal misbruik van. Álles was ineens vreselijk eng, eng genoeg om er weer ervandoor te schieten.
Voordat ik er dan ook weer opstapte heb ik hem eerst goed gelongeerd. De eerste 10 minuten heb ik ook (met name voor mijn eigen gevoel) aan de longeerlijn gereden. Dit ging gelukkig erg goed en hij was erg braaf. Nu was het aan mij om weer rustig te worden en te ontspannen. Ben dus ook niet heel erg bezig geweest met mijn houding, overgangen, etc.
De foto's zijn van de eerste keer dat ik er weer op zat nadat hij er telkens vandoor schoot, en nadat hij weer helemaal goed liep. Ondertussen alweer vaker met hem gereden en het gaat steeds beter

Ik heb geen foto's van het losrijden en aan de longeerlijn, Myra had de longeerlijn vast en kon dus geen foto's maken

En klaar
brave vent

Idd allemaal foto's van de linkerhand
foto's van de andere hand waren niet goed gelukt.Ik dacht eerst altijd dat het zadel wat te klein voor me was, maar als ik de foto's zo zie valt het gelukkig nog wel mee

Mijn eigen commentaar:
* Handen niet vastzetten (en beetje piano handjes
)* Saffron voorwaarts houden, hij valt wat op de voorhand
* Hakken meer uitdrukken
xx Jenn