Dit was mijn eerste keer in het L springen! Ik had de foto's van vorig jaar bekeken hoe hoog het L springen toen stond en daarop gebaseerd dat ik hier wel mooi mee kon beginnen omdat die hoogte wel moest lukken. Ik heb namelijk geen mogelijkheid om te oefenen met springen en rij alleen soms mee in de springles op onze manege tot een cm of 80/90 enkele hindernissen en 1 keer een 80/90 parcoursje gesprongen.
Op een studentenwedstrijd loot je op welk paard je gaat rijden, je kent de paarden niet en je mag 2 sprongen maken en dan hup het parcours in! Daarom is het L springen in de voorronde wel zowiezo een stuk lager dan de officiele L hoogte omdat het anders natuurlijk niet verantwoord is.
Maar toch stond het parcours op 80/90 cm in de voorronde dus een leuke hoogte! Ik lootte op een pittige pony die echt enorm hard op hindernissen af kon gaan.
Ik was echt enorm zenuwachtig maar ik vond de pony echt heel erg leuk! Ging opzich nog niet eens zo verkeerd volgens mij en we waren foutloos!

Hindernis 2:

De 2e sprong van de dubbelsprong:

Alle 3 de mensen op deze pony waren foutloos maar ik was door op stijl!!!
Oeps!!!! Dat was niet de bedoeling en toen het parcours verhoogd werd tot 1 meter (en een paar 95 ofzo) hield ik het echt niet meer van de zenuwen!
Maar ik mocht toen op Parma, een paard wat M springen loopt of tot voor kort heeft gelopen. Voor hem was die meter een makkie, voor mij een enorme overwinning! Nou 2 sprongen ingereden en toen het parcours in! En het ging nog goed ook! We waren foutloos gebleven!

Mijn schrik was nog groter toen mijn tegenstandster er een balk afgooide en ik dus in de finale zat!!! Hier gingen de hindernissen nog een gaatje omhoog tot 1.05 meter!

Maar voordat de finale begon eerst een toost uitbrengen en een borrel drinken

Mijn tegenstandster was foutloos gebleven en na een ruil met de bodyprotector die ik van haar mocht lenen (vond ik wel zo'n veilig gevoel geven

Dit is net na de dubbelsprong waarbij het niet helemaal soepel verliep maar paard heeft me gered door toch foutoos over de 2e sprong te springen vanuit stilstand ongeveer!

Die glimlach zit nu nog op mn gezicht

Maar we waren uiteindelijk foutloos!! De finale ging op tijd maar ik heb heel rustig en op safe gereden dus ik ben 2e geworden! Maar heb echt 100 grenzen verlegd en veel overwonnen