Bonte TomTom 8 weken in training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Bonte TomTom 8 weken in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:52

Vandaag is mijn hengst TomTom 8 weken in training ( hij was alleen zadelmak ) en dat leek me wel een mooi moment om een paar foto's te maken en te posten natuurlijk. Het verbaast me echt hoe anders hij nu ineens begint te lopen. Het lijkt alsof hij in de gaten heeft dat hij z'n voorbeen ook een halve meter verder weg kan zetten Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uhm... rijcommentaren heb ik niets aan want ik zit er niet zelf op en ik geef ook niets door want ik ben erg tevreden met de ruiter en ik vind het alleen leuk om de foto's te laten zien. Voor meer foto's kun je ook in mijn profiel kijken.

Annelieke111

Re: Bonte TomTom 8 weken in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:03

Wat een plaatje! Vingers aflikken

Het ziet er al fijn uit, volgens mij buigt hij ook heel makkelijk in z'n lijf of niet?
Wel lijkt mij dat er op de laatste foto het bit wel erg veel uit z'n mond steekt..

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:04

Annelieke111 schreef:
Wat een plaatje! Vingers aflikken

Het ziet er al fijn uit, volgens mij buigt hij ook heel makkelijk in z'n lijf of niet?
Wel lijkt mij dat er op de laatste foto het bit wel erg veel uit z'n mond steekt..

Ja, dat viel mij dus ook op Vork

Maar wel super mooi paard, !

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:14

Heel mooi paard, wat ik vind op de laatste foto is dat hij zijn nek wel buigd maar dat je wel erg veel stelling hebt, de energie gaat er helemaal uit bij zijn linkerschouder...
Verder super hoor, mooi paard Lachen

Het verschil met de 3e foto is dat hij daar zijn schouder netjes mee neemt Lachen
Laatst bijgewerkt door _Christine op 12-04-08 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:14

Leuk dier! Ik dacht al, daar zit vast Samber achter.
Ik vind hem op die 2e foto wel wat ielig lijken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 23:38

Hij dekt heel veel, en is daardoor wat schraal. Iel is hij zeker niet want hij is bijna 1.70

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 23:39

kinuh schreef:
Heel mooi paard, wat ik vind op de laatste foto is dat hij zijn nek wel buigd maar dat je wel erg veel stelling hebt, de energie gaat er helemaal uit bij zijn linkerschouder...

Het verschil met de 3e foto is dat hij daar zijn schouder netjes mee neemt Lachen

Uhm... rijcommentaren heb ik niets aan want ik zit er niet zelf op en ik geef ook niets door want ik ben erg tevreden met de ruiter en ik vind het alleen leuk om de foto's te laten zien.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:57

janderegelaa schreef:
kinuh schreef:

Uhm... rijcommentaren heb ik niets aan want ik zit er niet zelf op en ik geef ook niets door want ik ben erg tevreden met de ruiter en ik vind het alleen leuk om de foto's te laten zien.

Dan heb je hem op het verkeerde deelforum, want HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 00:15

Nee, je KUNT commentaar geven het is geen vereiste. Daarbij heb ik aangegeven dat het niet nodig is want ik zit er niet op en doe er ook niets mee. Dan vraag ik me toch af waar de mensen de eigenwijzigheid vandaan hebben om het toch te doen. Bovendien lijkt het hier wel gebruikelijk om altijd iets negatiefs te zoeken op een foto. En dat is zo ontzettend makkelijk. Wat echt moeilijk is, is om te proberen alleen iets positiefs te zeggen en het negatieve een keer in te slikken. Probeer dat maar eens.

Nachttmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:21

Wat een mooie paard zeg! Ik vind bonte meestal niet zo mooi maar deze is zeker mooi! Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:23

Echt een ongelooflijk mooi dier!
Het ziet er allemaal prima uit, ben benieuwd hoe hij het in de sport gaat doen Lachen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:34

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

Misschien moest je de FAQ van HAW eens lezen?

Al met al een erg leuk dier!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:39

janderegelaa schreef:
Nee, je KUNT commentaar geven het is geen vereiste. Daarbij heb ik aangegeven dat het niet nodig is want ik zit er niet op en doe er ook niets mee. Dan vraag ik me toch af waar de mensen de eigenwijzigheid vandaan hebben om het toch te doen. Bovendien lijkt het hier wel gebruikelijk om altijd iets negatiefs te zoeken op een foto. En dat is zo ontzettend makkelijk. Wat echt moeilijk is, is om te proberen alleen iets positiefs te zeggen en het negatieve een keer in te slikken. Probeer dat maar eens.

haha je hebt gelijk Tong uitsteken is het wel de bedoeling dat jij er straks op gaat? echt een mooie bonte blikvanger hoor!!heb ook een samber gereden vroeger,fijn meewerkend en goed lopen.zo ziet deze er ook uit,heel veel succes ermee! groetjes deess

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:40

ik vind het toch zo'n geweldig dier hè! het rijden ziet er ook echt geweldig uit, super nette ruiter. prachtige combo Lachen

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:45

Wat een mooi paard !
Het ziet er super uit Knipoog
Toch wel heel speciaal hé zo een bonte !
En ik heb helemaal niks af te keuren, mijn complimenten !!!
Ben er ook helemaal weg van Cool Vingers aflikken

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:47

Pff, ik heb gelijk ook je profiel bekeken, wát een mooi dier is dit zeg, en die veulens ook! Bloos!
Als ik over een tijd een paard wil, ga ik zeker rondkijken voor een nakomeling van deze. Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:52

Ik vind het een zeer mooi dier, ik zou hem graag nog eens zien als hij wat meer spieren heeft.
De laatste foto is trouwens geen overstelling maar het kantelen van het hoofd, dit is een rijtechnisch probleem dat dringend vereist opgelost te worden mits je problemen wilt op langere termijn.

Het forum HAW is voor rijtechnisch commentaar. Uitspraken als 'ik hoef geen rijtechnisch commentaar' zijn niet toegestaan. Als je geen commentaar wilt zet hem dan op ITP, ipv hem op HAW te zetten en systematisch blijven herhalen 'dat je geen commentaar wilt'. Ik heb al even getemt voor je. Maar goed, als je de ruiter laat werken aan de probleempjes als het kantelen van het hoofd, en haar blik die constant is gericht op de manenkam, zal het zeker wel goed komen hoor denk ik, want de ruiter rijdt netjes.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:55

janderegelaa schreef:

Diegene die rijtechnisch commentaar gaf, gaf toch ook posotief commentaar? Of je moet alleen maar aah mooi paard willen horen??

Bij deze: Het is een mooi dier en al leuk aan de loop!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:17

Ik vind het werkelijk een schitterend dier. Zou hem best eens met mijn merrie willen matchen Knipoog

Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen en er straks uitziet met wat meer bespiering.
Gaat hij straks ook in de sport uitgebracht worden?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:28

Wat een prachtdier zeg.
Hij is echt mooi.
Hij loopt ook netjes

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 07:35

Knappe hengst!!
kan niet wachtten dat mijn merrie drachtig zou zijn,maar eerst moet ze nog hengstig worden
.
Hij loopt al netjes he.
Hij komt er wel !!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:15

Lara_Silver schreef:
Ik vind het een zeer mooi dier, ik zou hem graag nog eens zien als hij wat meer spieren heeft.
De laatste foto is trouwens geen overstelling maar het kantelen van het hoofd, dit is een rijtechnisch probleem dat dringend vereist opgelost te worden mits je problemen wilt op langere termijn.

Het forum HAW is voor rijtechnisch commentaar. Uitspraken als 'ik hoef geen rijtechnisch commentaar' zijn niet toegestaan. Als je geen commentaar wilt zet hem dan op ITP, ipv hem op HAW te zetten en systematisch blijven herhalen 'dat je geen commentaar wilt'. Ik heb al even getemt voor je. Maar goed, als je de ruiter laat werken aan de probleempjes als het kantelen van het hoofd, en haar blik die constant is gericht op de manenkam, zal het zeker wel goed komen hoor denk ik, want de ruiter rijdt netjes.

Rijtechnisch commentaar is in principe wel OK maar...dit topic is pas 1 pagina oud en ik heb nu al dingen gehoord van het bit uit zn mond, stelling is niet goed, het hoofd kantelt tot zelfs een rijtechnisch probleem dat dringend opgelost moet worden. Als ik dan in de profielen ga kijken dan zie ik over het algemeen meisjes die nog niet eens alcohol mogen kopen en zich bezighouden met vrijetijdsdressuur varierend van zadel en bitloos op een Welshje tot het laten springen van een shetlander over een emmer.

Nu denken jullie allemaal de wijsheid te hebben maar waarom hoor ik dan nu al 4 verschilende dingen?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:19

Ik vind het een leuk paard Ja , de mensen willen alleen maar tips geven, daarom heb ik bij deze maar getemt Knipoog

tja ik zal maar geen commetaar geven, want dat is niet geoorloofd heb ik begrepen uit je voorgaande post.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:27

Hilde_q schreef:
Ik vind het een leuk paard Ja , de mensen willen alleen maar tips geven, daarom heb ik bij deze maar getemt Knipoog

tja ik zal maar geen commentaar geven, want dat is niet geoorloofd heb ik begrepen uit je voorgaande post.

Tips ( al heb ik er niets aan want ik zit er niet op ) is natuurlijk helemaal niet erg maar als er allemaal verschillende tips komen over 1 situatie wat is dan de waarheid? Ik stel voor dat jullie eerst met zn allen overleggen per PB en dan tot een éénsluidend met feiten onderbouwde conclusie komen en als het even kan ook met de oplossing erbij en wellicht dat ik dat dan doorgeef Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:31

Ik raak steeds meer onder de indruk van deze TomTom! Gaat hij nog voor het NRPS? Of was TomTom dat niet die daarheen zou gaan?