Ivanka en ik hard aan het werk @ les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Ivanka en ik hard aan het werk @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:28

Ik heb Ivanka nu alweer bijna 6 jaar en al langere tijd zat het een beetje aan me te knagen dat ik geen les had. Mijn handen gingen hun eigen leven lijden, zag het nut er niet meer zo van in om op het goede been licht te rijden (niet eigenwijs ofzo Bloos ) en ik liep een beetje vast met rijden. Kwam niet meer verder zegmaar.
In oktober ging ik naar het bos en kwam ik opeens langs een stal, met weiland, bak, longeerbak... watskeburt? Want dat was van tevoren altijd braakliggend land Haha! . Zag dat ze daar les aan het geven waren en met Ivanka het erf op gereden en gevraagd of ze misschien nog een plekje hadden voor een lesklant. En jawel, dat was er Haha!.
Aangezien ik gemiddeld 2 weekenden per maand werk, les ik ongeveer 1 x per 2 weken op zaterdagochtend een uur. Eerste keer veel bezig geweest om weer een goede stelling te krijgen (stelling vragen was ik geloof ik ook een beetje verleerd Bloos ) en goed aan het been te krijgen. Denk dat ik nu zo'n 7 lessen heb gehad en ze doet het hartstikke goed. Ivanka is weer netjes aan het been, een stuk actiever en nu kunnen we ook meer aandacht besteden aan de dressuuroefeningen. We zijn nu een beetje de zijgangen door aan het werken in stap, draf en galop. Sinds vorige week ook de keertwendig erbij gepakt.
Voor mij ook hartstikke leuk om te doen weer! Heb op de een of andere manier veel meer zin om te rijden, heb echt weer iets om naartoe te werken, want elke keer op les wil ik natuurlijk wel laten zien dat ik eraan heb gewerkt Lachen .

Voor degene die denken dat Ivanka er wat apart uit ziet. Dat doet ze idd ook Haha! . Ze heeft de ziekte van Cushing, waardoor het verharen niet helemaal goed gaat vaak. Maar dit jaar gaat het eigenlijk hartstikke goed, alleen begint ze bij dr hals en gaat het langzaam aan naar achter Clown . Dus lichte billen, donkere hals Tong uitsteken .

Ik zie op de foto's dat er nog genoeg dingen zijn voor mij om aan te werken. Ik moet meer rechtop gaan zitten, benen iets meer naar voor leggen, naar voor kijken, mijn buitenhand erbij houden en zo zijn er nog genoeg dingen Knipoog .

Maar goed, de foto's:

1. Losdraven in het begin:
Afbeelding

2. Galop:
Afbeelding

3. Wijken in galop (moet er dan goed op letten dat de voorhand eerst gaat... Clown )
Afbeelding

4. Wijken in draf:
Afbeelding

5. Schouderbinnen (en daar moet ik dus de buitenteugel ook erbij houden)
Afbeelding

6. Keertwending om de achterhand
Afbeelding

7. Travers op de A-C-lijn
Afbeelding

8. Braaf paard Lachen
Afbeelding

9. Galop
Afbeelding

10. En klaar...
Afbeelding

raylaatje

Re: Ivanka en ik hard aan het werk @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:33

ik vind het er wel leuk uitzien Pling
je hebt zowieso plezier erin en je paardje ook!!
verder iets meer op je handen en benen letten wt je zelf ook zei maar dat komt wel goed

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:20

Ik vind wel dat je al erg veel oefeningen doet nar 7 lessen en een tijd niet veel gedaan te hebben kwa oefeningen en serieus rijden..

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:11

Ziet er goed uit San! Leuk dat je zo weer met dr aan de slag kan zo te zien geniet Vank hier ook van. Waar je op moet letten geef je zelf al aan.

@ be_gentle: Ivanka heeft op hoog niveau in de sport gelopen dus alle knopjes zitten erop. Knipoog

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:09

Dat ziet er goed uit Sanne!
Erg leuk om Ivanka zo aan het werk te zien. Ik zie ook al heel veel verbetering vergeleken met je vorige topic. Toppie!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:29

lijkt me een braaf en werkbaar paard,combinatie is ook leuk alleen:
waarom doe je zoveel oefeningen terwijl je paard niet eens over de rug en door de hals loopt?je ziet het met schouderbinnenwaarts,het is geen mooie vloeiende lijn die het paardenlijf maakt.
en een tip voor de keertwendingen,ga meer mee naar binnen zitten.eerste en laatste foto vind ik het mooiste beeld geven,alleen zou ze nog wat meer bij elkaar mogen lopen maar dat is dus ook het over-de-rug-door-de-hals verhaal.

dit is overigens absoluut geen afkraken,alleen maar "commentaar" om je paard te verbeteren en kritisch naar jezelf te blijven kijken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:32

fijn dat je weer geniet van het rijden meid Lachen en als de les fijn gaat, maakt het het nog leuker Lachen heel veel plezier!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:41

Huh... heb jij een cap? Verward
Was het eerste was mij op viel eigenlijk Tong uitsteken
Je haalt de minpuntjes zelf al aan,
Vank ziet er lekker tevreden uit, die heeft er echt lol in volgens mij Lachen