Kaatje89 en Boykin gaan vooruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Kaatje89 en Boykin gaan vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:13

Vandaag ben ik weer bij Kaatje89 (karin) langs geweest om haar weer wat te helpen met Boykin en foto's te maken van het rijden.

Boykin is een jonge pony en heeft wat problemen gehad met zijn rug. Dit kwam tot uiting dat hij heel erg scheef was en niet fijn liep. Dit bleek door het zadel te komen. Inmiddels is er een nieuw passend zadel gekomen en de fysio is langs geweest. Hierdoor is Boykin een stuk fijner gaan lopen en Karin en Boykin gaan dan ook erg vooruit. Boykin moet nog veel leren en vind het allemaal heel erg moeilijk, dus wees aardig Knipoog

Karin zal zelf wel commentaar leveren bij de foto's.

1.
Afbeelding
Voor deze gelegenheid, een nieuwe neusriem Haha!

2.
Afbeelding
In het begin is het nog even zoeken naar de juiste aanleuning.

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
drafje

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Hij kan het wel Ach gut

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Galop, dit vind hij echt heel erg moeilijk

14.
Afbeelding

kimma

Re: Kaatje89 en Boykin gaan vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:19

leuk paardje

zorg er alleen voor dat je je zweep naar beneden laat wijzen en niet horizontaal naar achter want dan staan je handen niet rechtop, soms moet je je handen ook niet teveel naar beneden drukken

maar voor zo´n jong paardje vind ik het er goed uitzien

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:24

Jullie zijn zeker wel vooruit gegaan! Langzaam maar zeker zie ik het er wel van komen hoor Pling Let op dat je netjes recht op blijft zitten en je armen netjes in een boogje houd. Ook lijkt het of die soms wat actiever kan. In de galop kan je hem het beste opvangen met je binnenbeen, buitentuigel, en je binnenhand ontspannen zodat ie die gaat volgen. Succes ermee! Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:40

Kaaar! Ik wist niet dat jij ook op bokt zat Nagelbijten / Gniffelen
Leuk om je pony eens te zien, hij is erg leuk Haha!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:28

Bedankt voor alle reacties Lachen

@kimma: Ik vind het zelf ook allemaal nog wel moeilijk, erop letten dat hij netjes loopt en dat ik netjes zit. Ik merk dat ik aan m'n linkerkant haast geen kracht heb in m'n been en dan loopt hij nogal door m'n binnenbeen heen. Als ik alleen een zweepje vast heb doet hij het niet. Maar als ik m'n zweep anders hou krijg ik kramp in m'n hand Bloos Maar ik ga er mee oefenen!

@Prinslover: Ik moet idd erg op m'n houding letten Bloos Vind het nogal moeilijk om aan te voelen wanneer hij netjes loopt, dus kijk ik af en toe nog naar beneden.. Heb ook een poosje gehad dat wanneer hij sneller liep ik naar voren viel.. Iets afleren is best wel moeilijk Clown

@Mystica: Ja ik zit ook op bokt Tong uitsteken Plaats niet zo superveel, maar lees altijd veel op bokt Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:27

Karin je doet het echt super, maar inderdaad nog even op je houding letten.
En de racestand moet er af Knipoog