Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:59

Sophie is 9. Haar pony is een 10-jarige arabXNew Forest pony van 1m40. Silke is 8. Haar pony is een 7-jarige Welsh A pony.

Sophie met haar gekke Gaspar. Ze moest van mij eens met een pelhambitje rijden, want haar pony durft er op buitenrit met haar vandoorstuiven, en ik wou eens zien hoe hij op de "noodrem" zou reageren Cool

Eerst vond hij het duidelijk niet erg leuk... Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding
ernstig in het verzet

Afbeelding
maar toen ging het beter

Afbeelding

Afbeelding
Voetjes van de vloer Haha!

Maar zo kunnen we het ook : barebackpad en sidepull... (zo rijden we meestal in de bak)

Afbeelding

Afbeelding

even ontspannen uitstappen

Afbeelding

Onze kleinste spruit met Belle@work !

Afbeelding
pony is altijd wat fel in het begin...rem is altijd een beetje zoek...

Afbeelding
rustig stappen

Afbeelding
volte en drafje

Afbeelding
galopje

Afbeelding

Afbeelding
even poseren. Zijn we niet flitsend ?? :verliefd:

Afbeelding
"Ik vind Belle de mooiste pony op de wereld !" Pling

Afbeelding
Hier wou ze wijken, maar Belle wou niet erg meewerken Haha!

Vooraleer jullie woedend op jullie toetsenbord vliegen : wij rijden allemaal western en de kleine pony wordt sinds enkele maanden op shanks gereden. Onze kinderen weten dat ze niet in de mond van de pony's moeten hangen en dat ze met "fluwelen handjes" moeten rijden. Dat lukt vrij goed.
Bij de bovenste foto's vroeg ik expliciet aan mijn dochter om hem even fel terug te nemen. Het is zeker niet zo dat ze constant in zijn mond hangt, of haar evenwicht moet houden aan de teugels. Dat zien jullie ook op de andere foto's. Pelham is noodrem voor op buitenrit, want dan is de pony best fel, en de veiligheid van mijn kids gaat voor !! (is trouwens een zacht happy mouth pelhammetje)
Wij gaan regelmatig op dagtocht met de kids, dus eigenlijk gaan ze liever boscrossen dan te dressuren, maar tja, les is nu eenmaal nodig... Slapen
daaaaag !!

PercyLeen

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:05

Ik vind het er echt verschrikkelijk uitzien!! Die kinderen kunnen amper rijden en dan leg je die pony's zo'n bit in de mond? Leer ze eerst maar eens rijden en ga er dan mee naar buiten of hou de pony vast! Ik vind dit echt verschrikkelijk om aan te zien!

En dan kun je wel zeggen: ze trekken niet hoor, nee die pony's lopen zo met dr hoofd in de lucht omdat ze het fijn vindt..en een keer express op de noodrem zetten, nou nou nou

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:08

ik vind het ook geen prettig gezicht.. Als ze niet met deze pony's naar buiten kunnen omdat ze er dan vandoor gaan laat ze dan eerst lekker even in de bak oefenen met ze.. maar hang er niet zo een bit in!! En dan ook nog even de noodrem uitoefenen.. nee sorry ik vind dit echt Te achterlijk voor woorden!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:08

Vind het er ook niet echt vriendelijk uitzien Bloos
Ik vrees dat dit weer een lang topic gaat worden Slapen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:09

hmmm ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, maar wel vindt ik dat ze hun pony beter terug kunnen rijden op hun zit dan zoo in de mond te lopen trekken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:10

Ik schrok ook wel van die eerste foto's!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:11

Omg.
Ik vind dit echt zielig ?
Vind je het gek dat ze hun hoofd zo de lucht ingooien met zown bit Verward
Laatst bijgewerkt door xLiezel op 08-04-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:12

Allereerst: Leuke pony's!!
Je kinderen passen ook leuk op de pony's, zijn leuke combi's. Ik vind het alleen echt zonde dat er zulke bitten in hangt. Ik snap volkomen dat de veiligheid voorgaat, maar om nou op zo'n manier met zo'n bit te rijden.. Kun je daarvoor niet een andere oplossing bedenken? Zoals eerst in de bak rijden voordat ze op buitenrit gaan, of een martingaal o.i.d.
Ben bang dat als het rijden elke keer zo begint, de lol er voor beide snel af is.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:13

Wat een leuke pony's !
Knap dat de kinderen zo jong al zoveel durven en kunnen Lachen

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:13

Ik ben het met de rest eens.
Maar wel leuke pony's! Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:14

Leuke pony's maar heel erg zonde de ruitertjes en niks van bakken. Bitten lijken ook niet erg gepast om door kinderen gebruikt te worden. Bloos

Anoniem

Hmm, sorry dat ik dit zeg.
Maar ik vind het er onplezierig voor de pony uitzien .
Ik snap het alleen niet, waarom je er zo'n bit inhangt met van die kleine kinderen erop Lachen

Balou_k

Ik ga eens vriendelijk reageren Haha! , hele mooie pony's vooral dat arab/.
Maar ik vind ook dat als ze niet zo goed buiten zijn, ga dan lekker oefenen in de bak Knipoog . Het kan een zacht dingetje zijn, oppeens op de rem gaat wel een beetje ver. Voorderest vind ik dat ze redelijk kunnen rijden voor hun leeftijd Knipoog .

miss_lizje

leuke pony's met leuke kinderen erop.
MAAR waarom zitten er geen 2 teugels aan het pelhambit?
als ik met zo'n bit rijd heb ik de teugel die normaal gesproken het kettinkje aantrekt als waslijntjes en de bovenste ring als normaal. zo kan je als het nodig is toch de onderste erbij pakken. ik denk dat dat er al een stuk vriendelijker uit zou zien.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:15

Tja, ik denk dat hiet toch wel een paar mensen woedend op hun toetsenbord vliegen. Zelf vind ik het er ook niet echt vriendelijk er uit zien. Ik zou zeggen: gewoon bit erin, en gewoon doorgaan met les Bloos . Dat op de rem zetten vind ik trouwens erg pijlijk eruit zien. En ik denk dat de topic een aantal pagina's zéker zal halen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 08-04-08 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:16

Ik vind het er ook niet prettig uitzien en ik snap ook helemaal niet waarom je ze met zo'n bit laat rijden. Ik zou ze eerst eens op een normaal trensje leren rijden en met een goede instructeur moet dat zeker lukken. Een scherper bit is nooit een goede oplossing. Knipoog

x_Irisje_x

Jeetje ik schrok gewoon van de foto's. Arme pony's! Dat getrek doet hartstikke pijn natuurlijk. Geen wonder dat hij zo reageerd! Noodrem? Je moest je schamen als je dat op zo'n manier wilt oplossen

Leer je kinderen aub eerst rijden! Voordat je zulke bitten erin hangt!
Laatst bijgewerkt door x_Irisje_x op 08-04-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ENOMIS

Ga met hierboven mee.
Waarom kijken of de noodrem werkt?
ik snap wel dat de veiligheid van je kinderen voor gaat,
maar leer ze dan * zoals boven genoemd * eerst lekker in de bak oefenen!
wel een onwijs leuk schimmeltje!
dit wordt een reltopic Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:17

1 woordje: au! Dit ziet er niet heel erg fijn uit..Ik snap dat je de meiden verantwoord naar buiten wilt laten gaan, maar dit is volgens mij niet de juiste oplossing..
Zoals andere al zeiden: op zit leren terug te rijden en niet "los" naar buiten zo lang het nog niet goed gaat..Misschien kan er een keer iemand meelopen om de pony('s) vast te houden als ze druk worden?

Tine_

Dat was idd wat ik ook dacht, dat aan een pelhambit 2 teugels moeten. Ik rijd ook wel eens met pelham, maar dan met 2 teugels. 1 door de grote ring en 1 aan het aanhangsel zegmaar. Soort S&T idee.

_Denise_

Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:18

Waarschijnlijk gaat er genoeg gezegd worden over de bitten, dus daar ga ik iet over beginnen, maar ik mis de chaps.
Met zulke schoenen is het niet ondenkbaar dat de voeten in de beugels vast blijven zitten.
Chaps kunnen dan helpen.

Verder leuke pony`s.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:19

_Denise_ schreef:
Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..

Logis als je zo'n topic plaatst. En tja zo is bokt Nagelbijten / Gniffelen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:19

Leuke combinaties en je kinderen rijden vrij netjes voor hun leeftijd!
Wel jammer van de bitten, ik snap je uitleg daarover volkomen maar ben gewoon van mening dat kinderen nog lang niet genoeg verwantwoordelijkheidsgevoel hebben om er op een goede manier mee om te gaan.
Martingaal lijkt me inderdaad een beter plan.
Het bit van de noodrem, is ook niet echt bedoelt om als noodrem mee te gebruiken.. kan je echt veel schade mee aanrichten. Niet alleen in de mond zelf, maar ook psychisch bij het paard.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:20

hmm tja ik vindt het er NIET vriendelijk uitzien... maar vaak genoeg gezegd ik denk dat je het wel snapt?
verder denk ik dat de kinderen voor dat ze op buitenrit gaan eerst nog moeten oefenen in de bak.
je kan natuurlijk wel op buitenrit maar neem ze dan op sleeptouw. Tong uitsteken