Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:53

Idze is mijn verzorgshetje en we hebben vorige week met hem voor het karretje gelopen en de dag erna heb ik een half uurtje les gegeven aan een meisje en heb daarna zelf nog eventjes gereden. De shet is 1.10m. en hengst ik ben 1.66m. en weeg 41 kilo ongeveer.

De foto's.

Eigen commetaar over mezelf:

-Hakken meer uitdrukken (maar had nieuwe leren rijlaarzen dus ging nog even wat moeilijk)
-Onderbeen verder naar achter.
-Handen wat meer dragen.
-Tenen naar binnen.

P>S> reactie sover je bent te groot ofzow mag wel maar ik blijf hem gewoon rijden want ik weet zelf dondersgoed wanneer iets niet goed is voor een pony of wanneer hem iets zeer doet daarom rijd ik nu ook niet meer op mijn andere new forest verzorgpony.

1. Ik vind dit een hele mooie foto!!
Afbeelding

2. Wat of ik hier aan het doen ben???? Clown
Afbeelding

3.Vind ik heel netjes maar wel kapstokjes.
Afbeelding

Commentaar is welkom maar wel waar ik iets mee kan.

Eigen commentaar over degene die ik les gaf ( Let wel op ze heeft nog nooit les gehad op een manege ofzow en vind het al best knap hoe ze rijd na 2 lessen al kon ze zelf al lichtrijden enzo):

- Handen bij elkaar houden en geen piano handjes maar dta is al stukken beter.
- Benen bij het zadel houden/knieen niet afsteken.
- Kapstok voetjes.
- Hakken soms iets meer uitdrukken.

1. Netjes als je maar niet teveel in z'n mond zit gaat hij in stap vanzelf aan de teugel.
Afbeelding

2. Vind ik een mooi beeld geven alleen ietsje minder in z'n mond.
Afbeelding

En dan nog 1 plaatje van dat hij voor de kar stond.
Afbeelding

Ilsemarie

Re: Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:55

Leuk pony Ja

Hebben jullie geen bak om in te rijden? De ondergrond ziet er wat hard uit. Het lijkt wat steenig...

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:57

Ilsemarie schreef:
Leuk pony Ja

Hebben jullie geen bak om in te rijden? De ondergrond ziet er wat hard uit. Het lijkt wat steenig...

ja maar de bak wa sniet te harden daar zakte je zo 10 cm. weg dus zijn we maar voor de stallen gan rijden dat stuk grond is gedeltelijk gras en andere stukken kun je vergelijken emt een onverharde weg. \

Een asfalt wge is 10 keer harder Tong uitsteken

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:03

Vind je P.S.tekstje best een beetje boos overkomen.
Ik vind je te groot, niet te zwaar.
Probeer je tenen naar binnen te houden en je handen iets hoger. Voor de rest vind ik je netjes rijden.
Succes met hem! Hij ziet er leuk uit

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:31

niet echt ideaal om daar te gaan rijden,
de 2de foto van het meisje wat je les geeft, zeg je dat ze hem in de mond zit? Ik vind dat jij hem veel meer in de mond zit bij jouw stap foto..
Voor de rest ben je wel wat lang maar niet te zwaar, succes nog met hem. Hij ziet wel wel ondeugend uit Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:34

met deniece eens.... je zit zelf in de mond....

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:34

je had dit topic toch al eerder geopend?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:59

Jouw eigen foto's heb je al eerder geplaatst en dus niet toegestaan om opnieuw te plaatsen hier tem ik even voor..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:03

Ik vond dat andere meisje vriendelijker rijden dan jou.
Ik vind je te groot en ik vind het er ook niet erg ontspannen en lekker uitzien.

Verder mag je tekst best wel wat aardiger overkomen hoor, zo krijg je zelf ook niet echt leuke reacties terug Lachen
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 01-04-08 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:07

Ik vind jullie allebij en beetje aan de zware kant , de pony loopt niet ontspannen , en je trekt hem zelf in de mond.
Ik vind dit zeker geen leuk beeld geven en je komt over als of je denk dat je alles weet .
Wel leuke pony , jammer dat hij zo gereden word.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:08

Laatmaar Lachen
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 01-04-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:12

Eens met sannekee en _lies_ , verder leuk shetje. Maar ik zie er liever een kleiner kind opzitten.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:13

Allereest ik vind je niet te groot. Mischien wel voor het gehele plaatje.. Maar ik vind het makkelijk kunnnen Knipoog En ik vind dat je netjes rijd. Aan sommige dingentjes kan nog wat aan gesleuteld worden maar die punten geef je zelf al aan. Aan bokt moet je idd wennen aan de reactie's die je hier kan verwachten. Moet je niet teveel op letten hoor. Sommige zeggen wel dan ze je niet vriendelijk vinden rijden, maar ze geven niet duidelijk aan waarom nou niet?
Succes! Leuke shetlander hoor.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:18

Oh ik wil mijn commentaar best wel onderbouwen Lachen

Het zadel is te klein voor het ruitertje, de pony loopt niet ontspannen. Haar voeten komen haast tot aan de knieën.
Je mag je handen meer dragen, je voeten iets meer naar achter leggen, tenen naar binnen.
Andere plek zoeken om te rijden en misschien zelf maar eens een lesje gaan nemen?
Dit is niet aanvallend bedoelt, maar meer dat het er dan vast een stuk beter uit zal gaan zien Lachen

Naomi_Punky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:20

ik vind de foto's een beetje wazig verder een leuke shet!!! Haha!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:41

_lies_ schreef:
Oh ik wil mijn commentaar best wel onderbouwen Lachen

Het zadel is te klein voor het ruitertje, de pony loopt niet ontspannen. Haar voeten komen haast tot aan de knieën.
Je mag je handen meer dragen, je voeten iets meer naar achter leggen, tenen naar binnen.
Andere plek zoeken om te rijden en misschien zelf maar eens een lesje gaan nemen?
Dit is niet aanvallend bedoelt, maar meer dat het er dan vast een stuk beter uit zal gaan zien Lachen

vind het leuk dta je dit zegt want ik akn er wel om lachen..

- Het zadel is eerder te groot als te klein want als ik gewoon in een shirt rijd dan kan ik zo nog 10 tot 15 centimeter tussen mijn kont en de achterkant van het zadel doen.
-Het commentaar wta je geeft ove rmijn handen benen tenen en voeten heb ik zelf ook als eigen commentaar.
-Als je goed had gelezen kun je zien dat ik elke week les heb.
-Als je mijn qoute had gezien van de eerste reactie (niet iedereen leest reacties) dan had je de reden gelezen waarom we niet ine en bak reden en zeker weten dat ik dna nog veel meer commentaar had gehad over je meot niet rijden in zo'n zware bak en dan nog ik reed niet op een verharde weg ofzow maar gewoon op een stuk zand wat gedeeltelijk gras is het is te vergelijken met een onverharde weg alleen dan ietsje zachter Clown .

En voor de andere mijn P>S> ik echt niet boos bedoeld maar zo weeten jullie dta het niet veel zin heeft om dat te zeggen want een pony doe ik echt geen zeer als ik iemand zeer wil doen is het wle degene die de pony pijn doet en ikw eet 10000000000000000% zeker dat deze shet er geen last van heeft. Wat ik wel zielig vind is als je op een shet rijd en metje tenen mee kunt lopen maar dat kan ik zeker weten niet....

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:43

moonfish13 schreef:
met deniece eens.... je zit zelf in de mond....

Er wordt gezegd dta ik heel zacht rijd maar goed daar heeft iedereen zijn mening over....

In stap geef ik je gelijk ik zit idd in de mond te klooien maar hij loopt nu in stap netjes aan de teugel en in draf begint hij ook te zakken maar af en toe mikt hij ineens z´n hoofd de lucht in en jah dan kom je flink in z´n mond.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:48

Ik zie nergens staan dat je les hebt?
En ik beoordeel puur op wat ik nu op deze foto's zie.
Als je zelf al naar jou idee al je commentaar hebt geplaatst, mag ik dat ook nog best wel even zeggen hoor Knipoog
Ik heb je hele topic doorgelezen en toch vind ik dat je dan beter een dagje ofzo had kunnen wachten met rijden?
Weet je wat: plaatst dan over een tijdje nog een topic, want volgens jou zijn dit dus allemaal foto's die op niet lekkere momenten zijn genomen? (momentopnames dus Knipoog )
Nu waardeer je toch geen commentaar (en het is nog opbouwend ook) dus dit is dan mijn voorstel.

Zou je trouwens willen denken aan hoe je typt?
Ik vind het op sommige momenten erg onleesbaar.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:27

_lies_ schreef:
Ik zie nergens staan dat je les hebt?
En ik beoordeel puur op wat ik nu op deze foto's zie.
Als je zelf al naar jou idee al je commentaar hebt geplaatst, mag ik dat ook nog best wel even zeggen hoor Knipoog
Ik heb je hele topic doorgelezen en toch vind ik dat je dan beter een dagje ofzo had kunnen wachten met rijden?
Weet je wat: plaatst dan over een tijdje nog een topic, want volgens jou zijn dit dus allemaal foto's die op niet lekkere momenten zijn genomen? (momentopnames dus Knipoog )
Nu waardeer je toch geen commentaar (en het is nog opbouwend ook) dus dit is dan mijn voorstel.

Zou je trouwens willen denken aan hoe je typt?
Ik vind het op sommige momenten erg onleesbaar.

ja srry dat was in een ander topic Bloos maar goed ik zal mischien nog eens andere foto's plaatsen. En je bedoeld je commentaar mischien opbouwend maar he tkomt hard/opdringerig/ietwat boos aan .

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:27

heey ,
idze is echt niet de makkelijkste, evn volgens mij is het bit te groot,vandaar dat het zo streng lijkt, want je hebt echt een hele zachte hand!!! je bent wel aan de lange kant,maar het wil prima.
gr Rosalie

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:35

Bit is naar mijn menig absoluut niet te groot.
Ik vind dat je (TS) jezelf aan het verdedigen bent.
We bedoelen het goed Knipoog

let op je spelling aub

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:47

PrettyPony schreef:
Bit is naar mijn menig absoluut niet te groot.
Ik vind dat je (TS) jezelf aan het verdedigen bent.
We bedoelen het goed Knipoog

let op je spelling aub

Dat kun je het beste van dichtbij beoordelen amar goed. en ik snap ook best dat jullie het goed bedoelen maar sommigen brengen het opdringerig/ietwat boos en tuurlijk jij verdedigd jezelf toch ook als je commentaar krijgt al zul je aan de meeste dingen echt wel wat gaan doen.....??? Clown Clown Clown Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:59