Rijden op Voltaire op me stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:24

Hallo Doei!

ik loop nu stage bij Egbert Schep en ik mocht daar ook rijden. Ik heb een aantal keer op Voltaire gereden. Nu rijd ik op een ander omdat ik Voltaire niet leuk meer vind. Het is een grote ruin (weet niet precies hoe groot) en ik moest iedere grote moeite doen om erop te komen Tong uitsteken Je moest hem ook echt met slof rijden, anders is die niet te houden!! Vooral in galop is die heel actief! Voltaire heeft vroeger 1.50 gesprongen! De foto's zijn gemaakt toen het heel mooi weer was buiten! Ze zijn gemaakt voor in me verslag! Let niet op me bodywarmer, daardoor lijk ik heel dik Tong uitsteken We hadden in de binnenbak al warm gereden. Nou, hier de foto's!! Graag opbouwend commentaar!!

Buiten in de zon
Afbeelding

Nog een keer, lief kijken
Afbeelding

Stil staan
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Mooi plaatje
Afbeelding

Hij luistert naar me Tong uitsteken
Afbeelding

Raar sta-moment
Afbeelding

Galop, mooie foto
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Hij gooit net achter op Tong uitsteken
Afbeelding

Nog steeds galop
Afbeelding

That's me, beetje stomme foto
Afbeelding

Laatste foto
Afbeelding

Hoop dat jullie het leuk vonden, en hou het commentaar vriendelijk alsjeblieft!! Haha!

Ingeltje

Re: Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:26

Ik zie totaal geen ontspanning, het is niet erg dat je een paard met een slofje rijdt, maar ik vind dan wel dat wanneer het paard zich ontspant, je je slof ook losser moet doen. Het kunnen misschien momentopnames zijn maar ik vind persoonlijk dat de slof veelste strak zit!! Hij loopt bijna met z'n neus tussen de voorbenen, en dat lijkt me niet echt de bedoeling van een slofteugel
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 09-03-08 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:27

Leuk paard. Alleen mag de slof wel 2 meter langer. Je rijdt hem nu op slof. Dat is niet de bedoeling. Mischien dat een martingaal beter is?

Jasmijn159

Het is een mooi paard, maar hij wordt in de krul getrokken. Daarom krijg je ook rare galopfoto's: hij kan van voren niet genoeg ruimte krijgen om mooi van het achterbeen af te galopperen.
Misschien dat ik wat positiever kan zijn als je de teugels eens gewoon aan het bit vastmaakt, maar nu vind ik het geen prettig beeld. Sorry.

MerelSophie

zit die slof niet veel te strak? Verdrietig

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:28

Ik vind ook dat de slof te strak zit en vind het er niet prettig uit zien. Ik heb niks tegen een slof, want ik rijd er zelf ook weleens mee. Maar nooit zo strak.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:28

hmmm vind het ook geen ontspannen beeld, vind ook raar verhaal dat paard niet zonder slof te rijden is terwijl die al wel 1.50 gesprongen heeft, neem aan dat er dan wel stuur op zit... Paard loopt zo met slof veel te kort in de hals.. verder wel een leuk paard

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:29

Nou, ik ga mee met hierboven Vork
mooi paardje wel Haha!

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:32

De slof zit idd voor mijn beeld erg strak, martingaal zou ook kunnen. (daar rijd ik zelf ook mee, want de mijne is ook erg sterk.) wel mooi beestje!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:32

Leuk paard, maar ontzettend jammer dat hij bijna met kin op de borst getrokken wordt. Je moet er zelf ook opletten niet terug te werken in je handen je hebt zo nu en dan bijna je handen in je kruis.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:34

phoe leuk dier, maar als je een dier zo moet rijden. Vraag ik me af wat er in die tijd tussen de 1.50 en nu is gebeurd..En een slof is een hulpmiddel, jij kan net zogoed de gewone teugels eraf halen want die gebruik je toch niet Clown

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:34

Vindt Egbert t leuk dat je openbaar roept dat paard niet leuk te vinden, veel te sterk enz en dan foto's erbij zo strak aan de slof?
Vind t opzich best een aansprekend paard en kan me ook voorstellen dat hij, als hij voor jou wat groot is, sterk kan worden.
Probeer inderdaad meer ruimte in je slof te geven. Controle oefenen door veel overgangen te maken, waarbij je ook duidelijk maakt dat je zowel naar voren als terug reactie op je hulp wil.
Verder kan je door veel wendingen, 8jes enz te rijden het paard veel losser krijgen, zeker als je in die wendingen nog wat schakelt (en dan goed opletten dat als je voorwaarts vraagt op een volte, je ook je binnenhand opent, zodat binnenachterbeen onder kan treden!)
Succes!
En wat voor paard rijd je nu dan?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:35

Ik ben het met bovenstaande eens,veeeeeeeels te strak en idd als ie al zo hoog heeft gesprongen ligt het niet aan het paard Sigaar ,en kan het dus prima zonder slof.
Jammer voor de rest een pracht paard en je zit er prima op,voortaan niet op deze manier de slof gebruiken..succes!! Haha!

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:37

Leuk paard Haha! ,
maar ik vind dat je je slof wel erg strak hebt Scheve mond , ik vind het niet gek dat ie niet te houden is!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:38

Ik trek het paard niet in de krul, het is een spring paard en die loopt uit zichzelf in de krul. Ik zeg eerlijk dat de slof te strak zit, maar hij is gewoon zelf heel sterk waardoor ik me teugels steeds verpak en dan de slof steeds strakker komt te zitten. Ik weet niet wat er in de tijd is gebeurd tussen dat 1.50 lopen en nu, want ik zit hier alleen op stage. De vorige stagiere zei ook dat die echt met slof gereden moet worden, anders loopt die echt onder je uit. Nu rij ik op een ander, die hoeft niet mer slof gereden te worden, die loopt niet vanzelf aan de teugel en dat vind ik zelf ook veel fijner rijden. Ik rij nu ook niet meer op Voltaire omdat die gewoon te sterk is voor mij.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:39

En ja daar heb je nog iemand die zegt dat je de slof echt te strak heb..
uitleg en alles is al gegeven!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:39

Ook ik vind het erg niet fijn uit zien.
Slof zit veel te strak en zie vrijwel geen ontspanning.

En wat betreft jouw zin:

Citaat:
Nu rijd ik op een ander omdat ik Voltaire niet leuk meer vind.

Dit vind ik een beetje verwend overkomen.
O hij is niet leuk meer, doe maar een ander. Weg met deze.
Ik vind dat je blij moet zijn dat je op je stage mag rijden. Daar moet je de eigenaar dankbaar voor zijn.
Vele kunnen daar alleen van dromen en moeten alleen maar rotklusjes doen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:40

Quote -Ik trek het paard niet in de krul, het is een spring paard en die loopt uit zichzelf in de krul.

Oei ,je eerste zin is echt onzin,maar kan me wel voorstellen dat ie te sterk voor je is!!
Fijn dat je een ander paard rijdt die je beter past!!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 09-03-08 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:41

Ik rijd nu op een 6 jarige ruin van Indoctro/Daimler. Daar heb ik nu 1 keer op gereden en dat ging wel aardig. Ik kan daar zelf ook heel veel van leren!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:41

sja ... Zoals dit paard nu word gereden, worden heel veel paarden bij springstallen gereden , en ja dat kan ik weten ja, ik heb zat springstallen gezien en er gewerkt ...

Vind het ook geen prettig beeld. Maar ik denk niet dat zozeer de ruiter kwalijk moet worden genomen, ze zit eigenlijk best netjes, alleen door onkunde en wellicht slechte begeleiding, zit de slof te strak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:42

Wow, dat lijkt me een flink paard, zeg! Dat de slof te strak zit lijkt me nu wel duidelijk, ook de TS heeft dat nu wel begrepen Knipoog

Ik heb nog wel een tip over de slof waar je misschien wat aan hebt Lachen . Ik zie dat je je teugel en je slof op dezelfde manier vasthoudt; ik heb altijd geleerd dat je je teugel in je vuist (dus onder je pink door) houdt, en de slof moet vasthouden zoals je de teugels normaal vasthoudt (dus tussen pink en ringvinger). Op deze manier kun je de teugel en de slof apart van elkaar aanspannen. Misschien kun je dat eens proberen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:42

Ik vind het er niet uitzien.
Ik zie alleen maar een paard wat per se met zijn kop in de krul moet lopen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:43

Werkt dat voortaan zo! Ik vind m niet meer leuk dús ik rijd m niet.... Je zit op stage om te leren, je zou blij en dankbaar moeten zijn dat je uberhaupt iets mág rijden!!! Mag je deze fotos plaatsen van Egbert en/of de eigenaar van dit paard?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:44

Ik vind het zelf niet verwend dat ik vraag of ik op een ander mag rijden. Ik vond het gewoon niet leuk en fijn meer om op hem te rijden en ik heb gewoon heel normaal gevraagd of ik een keer op een ander mocht omdat ik Voltaire niet zo leuk meer vind. Dat mocht gewoon en nu gaan we opnieuw beginnen op een ander paard. Als jij een paard niet leuk vind, ga je er toch ook niet met tegenzin op rijden als het ook anders kan? En ze vonden het niet erg, en dit is toch een hele goede ervaring voor me geweest!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:48

Sorry, maar van alle paarden kun je wat leren. Dat het paard groot is voor jouw is duidelijk maar om hier te zeggen dat het paard niet leuk is, is niet professioneel. Als ik een bedrijf had en ik hoorde een stagiere zo over mijn dieren praten op een forum dan was de stage gauw voorbij. Dit hoort niet bij een werkhouding. Je mag iets wel denken maar zeggen zou ik je niet aanraden.

Het rijden.... Ja weinig commentaar. Het meeste is gezegd. Jammer want op deze manier komt het paard er negatief van af. De poseerfoto's zagen er veelbelovend uit. Veel succes op je stage.