Rijfoto's met en zonder hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Rijfoto's met en zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 23:24

Voor het rijden eerst even spelen Lachen En steigeren even op de foto laten zetten, gaat namelijk steeds beter vanaf de grond!
Afbeelding

http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/168762-1/DSC_6230.JPG

Daarna erop!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even tussendoor hand volgen
Afbeelding

Hij had er ineens even zin in Clown
Afbeelding

Hoppie galoppie
Afbeelding

Drafje
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/168776-1/DSC_6302.JPG

Nog een galopje
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/168778-1/DSC_6305.JPG

Afbeelding

Daarna even het hoofdstel eraf gehaald. Een touwtje erom zodat ik nog een beetje sturen kan, anders negeert hij hulpen die hij niet krijgen wil Clown Hij gaat het liefst linksom en afwenden in draf vindt 'ie gewoon wat moeilijk. Rechtsom afwenden is dan weer geen probleem want dan gaan we weer naar linksom toe Clown
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Fotografe vond galop het leukste Clown
Afbeelding

"Doe je armen eens wijdt!" Wat jij wil Clown
Afbeelding

Stalgenootje begon een hindernisje voor haar pony te bouwen, dus toch effe proberen natuurlijk Haha!
Afbeelding

En leuk dat 'ie het vond! Hij sprong dus weer eens veeeelste vroeg! Koe Zie mij benauwd kijken Bloos
Afbeelding

love_nadesh

Re: Rijfoto's met en zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:29

haha de laatste foto grappig gezicht leuke paardje verder(Y)

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:41

Wat is Jauke toch een geweldige fries Lovers Ben helemaal van jullie twee, jullie blijven me verbazen Pling Echt super leuke foto's weer Haha!

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:46

Hey,
ziet er leuk en lief uit.
Ik vind die fotos zonder hoofdstel ook heel mooi geworden.
Vind alleen jammer dat ie in de draf zijn oren zp plat in de nek heeft geeft een beetje een raar beeld.
Laatste springfoto vind ik super hihihi.

Groetjes en succes verder

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:53

wat een reeeeeeuzesrpong is die laatste! Bloos! Haha! Kun je zo de Grand-Canyon mee over a la Spirit. Haha!

Gaaf hoor, jullie zijn echt een ontzettend mooie combinatie. Ja
Bij het rijden op blijven letten dat je je handen niet te ver naar beneden drukt maar ze boven de schoft als een vuist naast elkaar blijft houden. Ze vallen nu af en toe wat op je bovenbenen waarbij het lijkt of je de teugels wat tussen je vingers in plaats van in je vuist houdt.
Wel laat hij zo te zien de rug al aardig los. Da's knap, naar mijn ervaring hebben de friezen daar toch vaak wat meer moeite mee. Netjes hoor! Ja

Die eerste steigerfoto vind ik heel erg mooi, die achterbenen er super onder en de voorbenen keurig gevouwen. Ziet er netjes en gecontroleerd uit. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:00

zoals altijd weer superfoto's Daniëlle Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:20

Wat een machtig (en prachtig Tong uitsteken) paard zeg! Ben onder de indruk! Lachen
Let er wel op dat je niet teveel naar voren gaat zitten, heb het idee dat je wat meer op je doos zit dan op je billen (maar kan aan mij liggen Tong uitsteken)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:06

whahaha, die laatste. Ik lach me rot! Hele leuke foto's verder, ziet er lekker relaxed uit hoor! Lachen

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:28

wow wat gaaf zeg! Knap dat je dit zo allemaal kan!
Moet je een goede balans voor hebben en goed met je paard kunnen communiceren lijkt mij...
Respect! OK dan!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:29

Leuke foto's. Probeer wel iets meer op je kont te gaan zitten, nu kruip je nog wat teveel naar voren. Gaaf dat zonder hoofdstel rijden, is wel veel vertrouwen voor nodig..Lachen

Vind wel dat je paard er niet erg vrolijk uitziet, hij heeft op sommige fotos echt zijn oren bijna in zijn nek...

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:36

hahaha geweldig die vliegfoto!
Het ziet er netjes uit hoor! Je lijkt op de laatste galopfoto wel een beetje naar buiten te gaan zitten, maar ik kan t verkeerd hebben hoor, altijd lastig om vanaf een foto te zien!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:41

jemig wat een sprong! gaaf hoor

wel kijkt hij wel ontzetten zuur hoor! is hij altijd zo zuur?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:44

Nee hij is niet zuur Vork

Haha ja galop was natuurlijk het leukste Haha! en armen wijd staat toch ook veel gaver hahaha.
Ze zijn leuk geworden, vind die galopfoto's met hoofdstel ook wel goed gelukt.
En die laatste springfoto is echt fout Tong uitsteken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:52

Leuk paard!

Wel jammer dat je als mod zonder cap en rijkleding op je paard rijd waarbij je gaat springen met een emmer die met de opening naar boven staat. Normaal zou iemand daar behoorlijk wat reacties op krijgen, jij misschien minder omdat je mod bent, maar ik vind het wel dat je een beetje het slechte voorbeeld geeft.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:02

Storm76 schreef:
Leuk paard!

Wel jammer dat je als mod zonder cap en rijkleding op je paard rijd waarbij je gaat springen met een emmer die met de opening naar boven staat. Normaal zou iemand daar behoorlijk wat reacties op krijgen, jij misschien minder omdat je mod bent, maar ik vind het wel dat je een beetje het slechte voorbeeld geeft.

Een emmer met de opening naar boven lijkt me veiliger als met de opening naar beneden. Wat denk je dat er gebeurd als ie op de bodem van een opznkop staande emmer trapt? Denk je dat dat meegeeft dan? Nou ik denk dat ie dan een emmer aan zn been heeft hangen, want hij trapt er zo doorheen. Trapt ie echter in een emmer die rechtop staat, dan zal ie vast even schrikken, maar dat is verder niet gevaarlijk... Maargoed dat is mijn mening. Daarbij is een cap eigen keus en daar heeft een ander imo niets over te zeggen. Ts weet zelf ook dat ze geen cap draagt. En hoezo geen rijkleding? Die is me ontgaan volgens mij, want ze heeft wel degelijk een jopper rijbroek aan met joppers.

Niet banketstaaf bedoeld hoor, geef alleen mijn mening hierover.
Ik heb vroeger (tot ik hindernismateriaal kreeg) jarenlang zo gesprongen, en dan nog een stuk hoger en met aan 2 kanten emmers. Leef ook nog steeds en het paard ook. Daarbij kan alles wat je met paard en te paard doet gevaarlijk zijn, dat risico neem je als paardengek.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:32

xtostarlight schreef:
Een emmer met de opening naar boven lijkt me veiliger als met de opening naar beneden. Wat denk je dat er gebeurd als ie op de bodem van een opznkop staande emmer trapt? Denk je dat dat meegeeft dan? Nou ik denk dat ie dan een emmer aan zn been heeft hangen, want hij trapt er zo doorheen. Trapt ie echter in een emmer die rechtop staat, dan zal ie vast even schrikken, maar dat is verder niet gevaarlijk... Maargoed dat is mijn mening. Daarbij is een cap eigen keus en daar heeft een ander imo niets over te zeggen. Ts weet zelf ook dat ze geen cap draagt. En hoezo geen rijkleding? Die is me ontgaan volgens mij, want ze heeft wel degelijk een jopper rijbroek aan met joppers.

Niet banketstaaf bedoeld hoor, geef alleen mijn mening hierover.
Ik heb vroeger (tot ik hindernismateriaal kreeg) jarenlang zo gesprongen, en dan nog een stuk hoger en met aan 2 kanten emmers. Leef ook nog steeds en het paard ook. Daarbij kan alles wat je met paard en te paard doet gevaarlijk zijn, dat risico neem je als paardengek.

Ze is mod hier, ik vind dat je als mod het goede voorbeeld moet laten zien, er word zoveel geschreven op bokt over wat niet goed is dat de mods adviseren om geen foto's te plaatsen waar je bij voorbaat al van weet dat ze reacties gaan uitlokken. Dan vind ik dat de mods zeker het goede voorbeeld moeten geven.

Verder vind ik dat je geen emmer zou mogen gebruiken als hindernismateriaal. Als een paard erin gaat staan dan steekt het afgebroken plastic zo zijn pezen in. Maar al vele discussie zijn daarover geweest. En die jodphurbroek, volgens mij is het een gewone spijkerbroek anders zou de onderkant strakker zijn.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:16

Die laatste foto, wat een giga-sprong!
Jullie hebben wel een goede band zo te zien, echt leuk joh! Haha!
Maar; op veel foto's lijkt het dat hij zichzelf telkens aantikt...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:19

hee.. Haha!
super leuke foto's dat steigeren is egt vet joh
mooi paard!!
springen vindt hij denk ik ook wel leuk Tong uitsteken

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:10

Tja, die oren... Er zijn zelfs wel eens mensen geweest die het wat eng vonden op zijn rug omdat die oren zo naar achter stonden, terwijl hij verder echt los in zijn lijf is, ontspannen en rustig. Helemaal nergens ook maar een gespannen spiertje. Het viel mij ook op, ook tijdens het rijden, dat hij ze zonder hoofdstel nog dieper in zijn nek legt. Ik denk wel dat hij het lastig vind hoor, zonder de steun van een hoofdstel/bit maar niet niet leuk. Hij vindt namelijk eigenlijk altijd alles wel leuk. En vooral het springen bijv, ik moest mijn best doen om er niet meteen nog een keer overheen te gaan, maar na die megasprong had ik het even wel gezien Knipoog Terwijl hij ook daar zijn oren zo plat legt. Ik denk dat het concentratie is, maar ik kan natuurlijk ook niet in zijn koppie kijken Knipoog Wat ik wel weet is dat als hij iets niet wil, hij het ook echt niet doet! Vooral niet zonder hoofdstel Knipoog

Ik ben mod ja, maar ook mens. Zou een beetje hypocriet zijn als ik nu ineens een cap zou gaan dragen terwijl ik er zelfs in shows zonder zadel en zonder cap op ga zitten. Ik draag wel degelijk rijkleding, de broek is een jodhpurbroek, deze en uiteraard de jodhpur schoenen. Ik heb overigens ook al meerdere foto's geplaatst (ook toen ik nog geen mod was) met dit hindernismateriaal en met deze rijkleding, nooit negatief commentaar gehad erop. Is nu zelfs voor het eerst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:12

Vind idd dat je wel een voorbeeld behoort te geven, maar idd zou het wel hypocriet zijn als
je alleen voor de foto een cap zou dragen......
Het eerste wat em opvoel waren idd ook die oren, dus ging mee met Naadje dat het een zuur paard zou zijn, niet dus?
Weet je ook waarom hij dit zo extreem vertoont op de foto's?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:16

Ik heb echt geen idee, hij heeft zijn oren met rijden eigenlijk altijd naar achter gericht, behalve als hij wat ziet. Maar hij is echt niet zuur, hij is werkelijk het meest vriendelijke en aanhankelijke paard wat ik ken. De boze uitdrukking komt ook helemaal niet terug in de rest van zijn lijf, het zijn enkel de oren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:32

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij op de ruiter gericht is, maar dan zie je meestal dat de oren afwisselen dat er een naar voren staat en een naar achter, of nog maffer plat op het hoofd....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:39

garinka doet dat ook met haar oren als ik zonder hoofdstel rijdt, volgens mij is het een soort van opperste concentratie. Want ze doet wel braaf en ethousiast wat ik van haar vraag. Ik herken dit beeld wel.

Ziet er goed uit. http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... C_6281.JPG Dit vind ik echt een heel prettige foto, lekker los, lekker actief en mooi ontspannen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:24

Jullie zijn echt top Ja

Die laatste foto is grappig *LOL*
Wat kantelt ze trouwens mooi haar bekken!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:48

Ziet er mooi ontspannen uit Lachen. Vaak zie je Friezen al snel wat opgekruld lopen, maar Jauke lijkt daar geen last van te hebben Lachen.

Apart die oren inderdaad Verward . IJslollystokjes erachter plakken zodat ze rechtop staan?