malle @ work springen (b-pony)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandervd

malle @ work springen (b-pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:59

Vandaag gereden op de pony van R_ajingo(heeft een ban) hier op bokt.
Eerst even dresuuren en daarna springen.
Andere topic van mij en malle (hier rij ik 2,5 maand.) [HAW] Stoere B-pony malle @ work + raden
Nu rij ik 5/6 maanden.

1. Malle Duivel
Afbeelding

2. Instappen
Afbeelding

3. Oppakken
Afbeelding

4. Aandraven, Lekker achterbeen gebruik
Afbeelding

5. super geconcentreerd
Afbeelding

6. Galop
Afbeelding

7. Nog een keer galop
Afbeelding

8. Springen, heelaas geen goede foto.
Afbeelding

9. 60 cm
Afbeelding

10. 70 cm (blokje onder de balk)
Afbeelding

11. Springen 70
Afbeelding

12. Uitstappen
Afbeelding

Rijtechnisch commentaar mag, mits onderbouwend.

Renee__

Re: malle @ work springen (b-pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:02

Je zit als een zoutzak. Bloos Je beugels mogen veel langer, dat zal je houding ook beter tot zijn recht doen, maargoed dan zit je zeker onder de buik? Handen dragen en niet op de hals leggen.
En houd contact bij het springen. Knipoog Nu gooi je de teugels los.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:03

Renee__ schreef:
Je zit als een zoutzak. Bloos Je beugels mogen veel langer, dat zal je houding ook beter tot zijn recht doen, maargoed dan zit je zeker onder de buik? Handen dragen en niet op de hals leggen.
En houd contact bij het springen. Knipoog Nu gooi je de teugels los.

Alles gezegd Knipoog leuk paardje ook.. handen zeker dragen anders zet je ze vast , dat doet zeer, en ik denk vooral met een mexicaan

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:11

ik vind je echt te groot!
en zeker bij het springen is het voor je pony heel erg moeilijk om z'n balans te vinden/houden...
schouders naar achter
rug recht handen recht op

voor de rest ziet het er best leuk uit!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:15

*schouders naar achter
*beugels (een paar) gaatjes langer
*hakken mogeniets beter uitgedrukt worden
*Handen rechtop

verder doe je je handen wel naar voren, maar je moet zorgen dat je niet de teugels losgooit
Ook vind ik dat je bij sommig efoto's heel erg naar voren duikt, maar dat's mijn mening Bloos

Verder een leuke pony die goed kan springen

ik kan niet zeggen of je te groot bent, wegens de te korte beugels

Cranberry90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:17

Wat een schattige pony. Ik denk dat te groot wel meevalt(misschien omdat je de beugels zeker wel 2 maten te kort heb). Probeer ook boven te sprong contact te houden op 2 teugels en probeer je handen wat meer te dragen. Voorderest ziet het er leuk uit. Succes verder.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:19

Ik ga veel mee met de vorige bokkers over het losgooien bij het springen. Je lijkt te groot, want nu zit idd als een zoutzak, maar dat kan komen doordat je beugels veel te kort zijn. Maar als je beugels langer doet zit je onder de buik, dus ik denk eigenlijk dat je te groot bent. Clown

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:23

Deze jongen is lang en smal.. dus hij is qua mooi beeld misschien te groot maar de pony kan het zeker nog wel dragen Als je naar de oortjes van de pony kijkt staan deze lekker op consentratie stand.. Ook bij het springen zie je dat de oortjes lekker naar voren staan dus ik denk dat deze jongen de pony verder niet tot last is.. Wel vind ik dat je je handen moet dragen en iets rechter op moet gaan zitten.. succes ermee

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:31

Hoe groot ben jij? Bloos
EN hoe froot is de Pony?
Want ik vind je echt heel groot overkoemen!
Het lijkt trouwens ook of je zadel te klein is, want je zit helemaal achter op het zadel.
Maar wel een super leuke pony! Lachen

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:34

ik ben ongveer: 1.65cm
de pony is een grote B pony
Het is een kleine maat zadel.
Er rijd een meisje van 9 jaar op.

maar het is niet mijn pony ik rij er af en toe op Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:36

Je bent inderdaad wat lang, wat het plaatje niet mooier maakt. Maar goed, qua gewicht kan het misschien nog wel, dat weet ik niet.

Verder is de rest al gezegd (beugels, teugels). Je rijdt ook pas erg kort, dus dan kan ik het me wel voorstellen dat je nog moet oefenen. Wel goed dat je blijft oefenen! Neem ook les bij een goede instructeur of manege, dat helpt altijd om dit soort dingen goed te leren.

Laat de eigenaar even weten dat het zadel niet meer goed ligt. Het is veel te plat achter op de rug van de pony. B-pony is trouwens ook wel een beetje klein voor je lengte, maar ik neem aan dat je normaal gesproken op een grotere pony rijdt.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:38

ik heb ook gewoon les op een manege 1x per week Knipoog

kijk ook even naar het veschil met het andere topic (staat in mijn begin post de link)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:42

je bent veel te groot voor Malle!!
je zit op de sprong te ver naar voren en gooit je teugels te los. beugels zijn te kort en je houding ziet er ook niet goed uit.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 20:04

de zadelmaker zei dat het zadel gewoon goed lag op de rug van de pony.

mitchelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:21

Ik denk dat je idd je beugels langer moet maken en veel rechter zitten, je zit heel erg opgekropt, lijkt me niet echt comfortabel xS Het is wel een heeeele leuke pony ^^

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:30

wat een schattig pony'tje Bloos tjaa ik vind ook wel dat je beugels wat te kort zitten maarja als je gaat springen moeten ze ook wel kort,of je vind het gewoon lekkerder zitten,dat kan ook,ik vind het zelf ook prettiger om wat te kort te zitten dan te lang.verder vind ik wel dat het er rustig uitziet,ik zie geen strenge hand etc.en jaa dat je teugels slap hangen boven de hindernis kan je goed aan werken,maar ik zie het liever zo,als dat ik iemand zie die helemaal niet meegeeft.

groetjes Nikilover en Mlover

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:12

je bent echt té groot voor de pony Nagelbijten / Gniffelen
ook lijkt het net alsof je helemaal achter in het zadel zit.. klotst dat niet een beetje hééél erg? Nagelbijten / Gniffelen
Naja ik vind het iig geen fijn beeld geven hoor

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:14

Voor iemand die nog niet zo lang rijd heb je de pony toch best netjes lopen Bloos

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:24

Voor het mooi ben je misschien wel te groot, maar volgens mij kan het qua gewicht prima. Malle schijnt er niet heel veel last van te hebben in ieder geval. En voor de mensen hier die zeggen dat het geen fijn beeld geeft en dat de houding er niet goed uit ziet: voor iemand die pas een maand of 5 rijdt vind ik het helemaal niet slecht. Inderdaad moet je proberen wat meer rechtop te gaan zitten en je handen meer te dragen. Ik heb ook het idee dat je een beetje een "stoelzit" hebt. Probeer bij het lichtrijden eens twee passen te blijven staan voor je weer gaat zitten. Als je gewicht te veel naar achter zit, en je niet voldoende in balans bent, zal dit erg lastig zijn.

Maar al met al ziet het er leuk en vriendelijk uit, vriendelijker dan een hoop andere foto's op bokt van mensen die veel langer rijden.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:55

pairadice schreef:
Voor het mooi ben je misschien wel te groot, maar volgens mij kan het qua gewicht prima. Malle schijnt er niet heel veel last van te hebben in ieder geval. En voor de mensen hier die zeggen dat het geen fijn beeld geeft en dat de houding er niet goed uit ziet: voor iemand die pas een maand of 5 rijdt vind ik het helemaal niet slecht. Inderdaad moet je proberen wat meer rechtop te gaan zitten en je handen meer te dragen. Ik heb ook het idee dat je een beetje een "stoelzit" hebt. Probeer bij het lichtrijden eens twee passen te blijven staan voor je weer gaat zitten. Als je gewicht te veel naar achter zit, en je niet voldoende in balans bent, zal dit erg lastig zijn.

Maar al met al ziet het er leuk en vriendelijk uit, vriendelijker dan een hoop andere foto's op bokt van mensen die veel langer rijden.

Helemaal mee eens.

Maar mensen, wat is bokt weer in de aanval zeg. Vraag me af of iedereen zo kon rijden toen hij/zij 5 maandjes reed..
Sander: probeer eens vaker zonder zadel op Malle te rijden. Daar gaat je zit een hoop op vooruit!
Je zit idd een beetje 'lui' op Malle. Je moet jezelf goed aanspannen en ookal ben je aan het uitstappen; actief rijden/zitten!
Het ziet er verder netjes uit! Maar probeer idd eens op een andere pony te rijden. Zeg maar gewoon tegen Robbert dat jij op Indy moet van mij Tong uitsteken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 06:53

Nadia_Mocca schreef:
pairadice schreef:

Helemaal mee eens.

Maar mensen, wat is bokt weer in de aanval zeg. Vraag me af of iedereen zo kon rijden toen hij/zij 5 maandjes reed..
Sander: probeer eens vaker zonder zadel op Malle te rijden. Daar gaat je zit een hoop op vooruit!
Je zit idd een beetje 'lui' op Malle. Je moet jezelf goed aanspannen en ookal ben je aan het uitstappen; actief rijden/zitten!
Het ziet er verder netjes uit! Maar probeer idd eens op een andere pony te rijden. Zeg maar gewoon tegen Robbert dat jij op Indy moet van mij Tong uitsteken

AMEN op deze 2 reacties, niks meer aan toe te voegen Afgod

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 06:56

Aan je houding zou ik nog wat gaan werken maar verder rijd je erg netjes! Leuke pony is het.

En dat je te groot bent vind ik ook wel meevallen eerlijk gezegd.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 07:40

hmmm... deze jongen is misschien iets te groot maar ik heb nog wel een erger topic gezien van een meisje dat gewoon echt te zwaar was voor haar pony. Het gaat niet om de lengte maar om het gewicht wat de pony moet dragen. En waar de ts goed op moet letten is dat hij wel meegaat in de beweging. Een zwaardere ruiter met een betere zit is minder hinderlijk dan een lichte ruiter met een slechte meegaande zit.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:27

Qua gewicht zal het denk ik best wel kunnen.
Pony's zijn heel sterk en van zo af en toe eens een keer krijgen ze echt niks van.
Maar voor het zicht is het echt niet mooi!
Misschien was het al beter geweest als je beugels gewoon op de goede maat hadden gezeten.
Dan was het wel duidelijk te zien dat je er te groot voor bent, maar dat had je houding wel ten goede gekomen.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 14:47

bedankt voor de reacties.
zal me best doen op de verbeterpunten die gezegt zijn
en ik zal idd wel iets te groot zijn voor de pony voor het mooie. maar ik rij er niet dagelijks op ( normaal gesproken een meisje van 9 jaar)