tica en ik aan het trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica en ik aan het trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:26

tica en ik waren lekker aan het trainen en mijn vriend heeft (alweer) foto's gemaakt
we zijn erg bezig met schakelen zodat de achterhand er nog beter onder komt
momenteel zijn tica en ik L1+5 (in 2 wedstrijden Tong uitsteken )

hier de foto's van deze fijne training Haha!

naar voren schakelen:
Afbeelding
1

Afbeelding
2

middendraf Kwijl
Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

wijken:
Afbeelding
6

Afbeelding
7

galop:
Afbeelding
8

middenstap:
Afbeelding
9

galop:
Afbeelding
10

en wat vinden jullie ervan?

Jasmijn159

Re: tica en ik aan het trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:28

Ziet er goed uit!! Ik vind het nog steeds een lekkerding, maar dat wist je al Knipoog
Ze is wel een beetje aan de dunne kant of lijkt dat zo?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:34

Ik vind je een beetje zoutzakkerig zitten en je hebt de teugels vrij lang je hebt je handen bijna tegen je eigen buik aan zitten en handen recht op.. volgens mij mogen je beugels ook iets langer.. anders meer je benen uitdrukken.. mooi paard wel..

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:46

Ik ben het wel een beetje eens met m'n voorgangers, ze zou voor het mooie nog wel wat dikker mogen zijn. En je beugels nog steeds 1 a 2 gaten langer maken, voor een veelzijdigheidszadel zou het goed zijn maar je hebt nu eenmaal een dressuurzadel Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:14

heyyy, leuke fotos weer Lachen zou alleen jou teugels wat korter pakken zodat je je handen meer voor je uit kan hebben
je hebt haar weer lekker aan het lopen Haha!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 07:51

mooie foto's weer! jij hebt wel geluk met zo'n fijne fotograaf die vaak zin heeft om mee te gaan Knipoog Het ziet er weer lekker ontspannen uit! Een paar goede tips zijn hierboven al genoemd. Probeer je beugels eens 2 gaatjes langer te doen. probeer er op te letten dat je je schouders goed naar achter druk, dan ga je vanzelf iets rechter op zitten en als laatste probeer ook je teugels een beetje korter te pakken.
Let wel: dit zijn allemaal details he, het ziet er echt lekker ontspannen uit, maar voor het plaatje zou het nog mooier zijn als je hieraan probeert te werken. Succes!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 08:55

ik vond het een mooi bespierd paard. Je teugels zou ik inderdaad korter maken en je handen wat lager houden. Je beugels mogen wel een paar gaatjes langer. Verder erop letten je schouders naar achteren te houden, vooral op de foto bij middenstap zit je erg bol. Volgens mij zijn dat de punten waar je nog een beetje om moet denken, verder lekker ontspannen plaatje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:05

Het paard loopt (teveel) op haar voorhand. Probeer haar meer van achteren naar voren te rijden, zodat ze achter meer tot dragen komt en voor dus meer kan rijzen. Het horizontale evenwicht ontbreekt eigenlijk nog een beetje.

Mijn tip: rijd veel overgangen en tempowisselingen en hou haar daarbij van achter snel en actief!

Succes!

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:28

probeer idd je beugels eens een gaatje langer te maken en je teugels iets korter..
maar verder ziet het er goed uit, mag misschien iets meer van achter naar voren gereden worden.
trouwens wel netjes hoor, L1+5 in 2 wedstrijden!

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:37

* teugels korter, handen lager en meer voor je lichaam plaatsen
* je zit in een stoelzit dus doe je beugels vaak uit en probeer op de binnenkant van je dijbeen te zitten, daardoor krijg je echt een betere houding.
*borst naar voren schouders naar achteren.
*veel overgangen rijden met je paard, is altijd handig en goed.....

Verder leuk paard hoor en goed gedaan!!!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 16:20

Lotte1990 schreef:
Ziet er goed uit!! Ik vind het nog steeds een lekkerding, maar dat wist je al Knipoog
Ze is wel een beetje aan de dunne kant of lijkt dat zo?

dank je wel Haha!
en nee ze is niet te mager hoor (ribben zijn niet zichtbaar) maar er mogen best wel een paar kilo's bij
ze krijgt momenteel 3 kg krachtvoer per dag (2 kg per dag van de stal en 1 kg voer ik zelf bij) en uiteraard kuilgras
ik heb al vaker aangegeven dat ze wel wat meer kan gebruiken maar ja dat word 1 week gedaan en daarna zetten ze haar weer terug op 2 kilo Verward
maar ik ga weer zeuren dat ze gewoon meer moet hebben

BE_GENTLE schreef:
Ik vind je een beetje zoutzakkerig zitten en je hebt de teugels vrij lang je hebt je handen bijna tegen je eigen buik aan zitten en handen recht op.. volgens mij mogen je beugels ook iets langer.. anders meer je benen uitdrukken.. mooi paard wel..

dank je wel
en zal erde volgende keer op letten

LadyLuna schreef:
Ik ben het wel een beetje eens met m'n voorgangers, ze zou voor het mooie nog wel wat dikker mogen zijn. En je beugels nog steeds 1 a 2 gaten langer maken, voor een veelzijdigheidszadel zou het goed zijn maar je hebt nu eenmaal een dressuurzadel Knipoog

dank je wel
en ik ga zeuren op stal dat ze weer meer eten moet hebben (moet je nagaan dat ik zelf ook al bij voer)

GinnyBanshee schreef:
heyyy, leuke fotos weer Lachen zou alleen jou teugels wat korter pakken zodat je je handen meer voor je uit kan hebben
je hebt haar weer lekker aan het lopen Haha!

dank je wel ginny Haha!
en ja mn teugels kort houden is weer een extra aandachtspuntje (ging een poosje goed)

Heleen1988 schreef:
mooie foto's weer! jij hebt wel geluk met zo'n fijne fotograaf die vaak zin heeft om mee te gaan Knipoog Het ziet er weer lekker ontspannen uit! Een paar goede tips zijn hierboven al genoemd. Probeer je beugels eens 2 gaatjes langer te doen. probeer er op te letten dat je je schouders goed naar achter druk, dan ga je vanzelf iets rechter op zitten en als laatste probeer ook je teugels een beetje korter te pakken.
Let wel: dit zijn allemaal details he, het ziet er echt lekker ontspannen uit, maar voor het plaatje zou het nog mooier zijn als je hieraan probeert te werken. Succes!

dank je wel Haha!
en de fotograaf gaat altijd mee naar mn paardje Haha! Tong uitsteken (alleen blijft de camera heel af en toe thuis)
en ja idd mijn beugels wat langer en mijn teugels wat korter Lachen

frisiangirl schreef:
ik vond het een mooi bespierd paard. Je teugels zou ik inderdaad korter maken en je handen wat lager houden. Je beugels mogen wel een paar gaatjes langer. Verder erop letten je schouders naar achteren te houden, vooral op de foto bij middenstap zit je erg bol. Volgens mij zijn dat de punten waar je nog een beetje om moet denken, verder lekker ontspannen plaatje.

dank je wel Haha!
en ga zeker op deze dingetjes letten Haha!

Pletje123 schreef:
Het paard loopt (teveel) op haar voorhand. Probeer haar meer van achteren naar voren te rijden, zodat ze achter meer tot dragen komt en voor dus meer kan rijzen. Het horizontale evenwicht ontbreekt eigenlijk nog een beetje.

Mijn tip: rijd veel overgangen en tempowisselingen en hou haar daarbij van achter snel en actief!

Succes!

dank je wel
en ik ben bezig met veel tempowisselingen enz
maar wat de meeste mensen niet weten is dat tica ietsjes overbouwd is en dat ze zo gefokt is om met de voorhand iets meer naar beneden gericht te lopen (is namelijk western gefokt)
hierdoor is het wat moeilijker voor haar om opgericht te lopen zoals een dressuurpaard
maar we zijn er wel mee bezig Knipoog

_ulivi_ schreef:
probeer idd je beugels eens een gaatje langer te maken en je teugels iets korter..
maar verder ziet het er goed uit, mag misschien iets meer van achter naar voren gereden worden.
trouwens wel netjes hoor, L1+5 in 2 wedstrijden!

dank je wel
en ja is zeker netjes in 2 wedstrijden al 5 wp te hebben Haha! en ben ik ook zeker trots op Tong uitsteken

catharina24 schreef:
* teugels korter, handen lager en meer voor je lichaam plaatsen
* je zit in een stoelzit dus doe je beugels vaak uit en probeer op de binnenkant van je dijbeen te zitten, daardoor krijg je echt een betere houding.
*borst naar voren schouders naar achteren.
*veel overgangen rijden met je paard, is altijd handig en goed.....

Verder leuk paard hoor en goed gedaan!!!

dank je wel Haha!
en ik ga er mee aan het werk Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:22

Hey Anous!
Ziet er weer lekker uit hoor!
Gaat helemaal goedkomen in de dressuur zo! Lachen
Tot morgen Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:40

@TS: dat je paard wat hoog in het kruis is, dat kan je wel zien Lachen Het is inderdaad moeilijker om haar dan meer tot dragen te laten komen aan de achterkant. Ze kan namelijk moeilijker haar bekken kantelen. Daarom willen dressuurruiters vaak een opwaarts gebouwd paard Knipoog Haha!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:50

ik vind het een super mooi beestje , maar alleen de ruiter vind ik niet zo geweldig!
ze heeft idd de teugels te dicht tegen haar aan , ze heeft te lange beugels en de tenen zitten er ver in
misschien beetje veel gezeik maar ik denk wel dat er een kern vanwaarheid in zit,
wie denkt er nog zo over als mij ?
groetjes(b)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:52

sorry sorrysorry sorry iik vindhet zo zielig om afte zeiken !!
maar ik heb denk ik wel geleik Ja

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:30

MelanieB schreef:
Hey Anous!
Ziet er weer lekker uit hoor!
Gaat helemaal goedkomen in de dressuur zo! Lachen
Tot morgen Lachen

dank je wel melanie Haha!
en ja tot morgen Tong uitsteken

Pletje123 schreef:
@TS: dat je paard wat hoog in het kruis is, dat kan je wel zien Lachen Het is inderdaad moeilijker om haar dan meer tot dragen te laten komen aan de achterkant. Ze kan namelijk moeilijker haar bekken kantelen. Daarom willen dressuurruiters vaak een opwaarts gebouwd paard Knipoog Haha!

het is zeker lastiger om haar meer opwaarts te rijden maar ja we proberen het en zullen er alles aan doen om dat te kunnen verbeteren Haha!
maar ja tica is nu eenmaal western gefokt en ik ben ook westernruiter geweest
we rijden eigenlijk pas sinds een half jaar echt serieus dressuur Clown
dus ik mag niet klagen want we doen het hartstikke goed Haha!

Chikkie96 schreef:
ik vind het een super mooi beestje , maar alleen de ruiter vind ik niet zo geweldig!
ze heeft idd de teugels te dicht tegen haar aan , ze heeft te lange beugels en de tenen zitten er ver in
misschien beetje veel gezeik maar ik denk wel dat er een kern vanwaarheid in zit,
wie denkt er nog zo over als mij ?
groetjes(b)

ben het er mee eens dat mn teugels te lang zijn en dat is daarom dus ook weer ff een puntje wat extra aandacht nodig heeft

maarre dat mijn beugels te lang zijn??????????? Verward
sorry maar laat die kern van waarheid wat jij schrijft maar weg

Chikkie96 schreef:
sorry sorrysorry sorry iik vindhet zo zielig om afte zeiken !!
maar ik heb denk ik wel geleik Ja

over mn teugels heb je gelijk ja maar over mijn beugels echt totaal niet

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:38

Ziet er weer super uit!
Ik ben t met de andere eens, maar dat is heel vaak herhaald dus dat ga ik niet meer doen..
Echt een super mooi paardje heb je!
En veel succes nog met je wedstrijden enzo!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:19

Ik vind het er goed uitzien, beugels stoor ik me nog niet eens zo aan.. Teugels kunnen iets korter, maar plaats je handen dan ook iets meer naar voren... Overgangen rijden met tica lijken me prima, ik vind dat ze goed vooruit gaat hoor!!

Wel heeft het dikker zijn niks te maken met de hoeveelheid biks, maar met het feit dat ze meer ruwvoer nodig heeft!!! Nogmaals super leuk paardje..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:26

sorry van dat net met die beugels te lang maar dat komt omdat de foto's net gemaakt zijn op het moment dat jij staat, zo lijkt het het dus dat de beugels te lang zijn . zie foto 8. Groetjes b

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:41

racheeel_ schreef:
Ziet er weer super uit!
Ik ben t met de andere eens, maar dat is heel vaak herhaald dus dat ga ik niet meer doen..
Echt een super mooi paardje heb je!
En veel succes nog met je wedstrijden enzo!

dank je wel Haha!
en ja ik ga met het commentaar aan de gang zodat het totaalplaatje nog mooier word Haha!

__PSM__ schreef:
Ik vind het er goed uitzien, beugels stoor ik me nog niet eens zo aan.. Teugels kunnen iets korter, maar plaats je handen dan ook iets meer naar voren... Overgangen rijden met tica lijken me prima, ik vind dat ze goed vooruit gaat hoor!!

Wel heeft het dikker zijn niks te maken met de hoeveelheid biks, maar met het feit dat ze meer ruwvoer nodig heeft!!! Nogmaals super leuk paardje..

dank je wel Haha!
en ja we gaan echt goed vooruit en daar ben ik ook super blij om Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:00

Ziet er goed uiT!!! Jouw vriend wel... grr hahah Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:28

Jammer van de taktfout op 4! Ach gut Voorbeen is nog aan de grond en de rest ervan af. Misschien net iets teveel van 'er gevraagd, dat ze het niet helemaal kon (letterlijk Haha! ) bijbenen. Verder vind ik 'er erg netjes lopen. Soms wel wat op de voorhand.
Bij het wijken schaart ze heel netjes Lachen
Verder toch wel je eigen houding, al wel genoeg over gezecht.. Bloos Maar ga er lekker trots op zitten! Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:42

VivaLaVida schreef:
Ziet er goed uiT!!! Jouw vriend wel... grr hahah Haha!

dank je wel Haha!

OoappeloO schreef:
Jammer van de taktfout op 4! Ach gut Voorbeen is nog aan de grond en de rest ervan af. Misschien net iets teveel van 'er gevraagd, dat ze het niet helemaal kon (letterlijk Haha! ) bijbenen. Verder vind ik 'er erg netjes lopen. Soms wel wat op de voorhand.
Bij het wijken schaart ze heel netjes Lachen
Verder toch wel je eigen houding, al wel genoeg over gezecht.. Bloos Maar ga er lekker trots op zitten! Knipoog

dank je wel
en ja ze schaart heel netjes Haha! Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:56

missanous schreef:
dank je wel
en ja ze schaart heel netjes Haha! Tong uitsteken

Ja idd heel ruim pakt ze Ja En lekker los van uit de schouder!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:32

Ziet er heel wat vriendelijker uit dan het andere topic Lachen
Netjes, mag alleen nu ietsje hogerin gaan lopen. Als voorbereiding op volgende klassen.
Veel succes verder!