(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 00:34

1.
Afbeelding

Een tijdje geleden heb ik eindelijk mijn ouders over kunnen halen dat ik een paard mag gaan kopen.
Ik was dan ook al een tijdje op zoek naar een paard en ben dankzij kennissen aan deze bijna 7 jarige merrie gekomen.
Ze is bij een springruiter gefokt en daardoor gereden voordat ze verkocht is aan de eigenaren. Daar is ze eerst een klein beetje dressuurmatig gereden en daarna in de springles.
Hierna heeft ze iets langer als een jaar stilgestaan. Eigenlijk is ze nog zo goed als groen word er gezegd.

Maandag zijn we gaan kijken en gisteren heb ik voor het eerst op haar gereden;
Ze loopt snel te diep en is niet zo goed aan het been, maar daar word aan gewerkt.
Net erop, eerst even aan de longe; http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_0263.flv
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_0263.flv
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_0271.flv

En vandaag voor de 2e x;
Erop zonder eerst te longeren. Ze was wat fris. Voordat ik zat begon ze al wat te springen Clown
Op het begin heb ik niet echt gelet op het te diep lopen. Vond dat ze eerst in haar koppie maar even rustig genoeg moest worden.

Volgende week word ze als het goed is gekeurd, en als ze goedgekeurd word komt ze zaterdag enkele dagen op proef Haha!

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck33.jpg

6.
Afbeelding

7.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 89COPY.jpg

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck29.jpg

11.
Afbeelding

12.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck14.jpg

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck40.jpg

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20. En de mooiste
Afbeelding Haha!
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 24-02-08 01:09, in het totaal 2 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Ukfield(LandinoxJackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:38

heey patty
ziet er super uit.. leuke combi zijn jullie..
k ben benieuwd naar de keuring.. Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:38

leuk paardje, duim dat ie word goedgekeurd
wel mag je hem voor iets vrijer laten, kruipt nu erg achter de teugel weg
en let op je hakken, laag houden

Theepot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:42

Een leuk paardje zo te zien, zeker op die laatste foto zie je ´m echt vertrekken echt leuk! Ik hoop dat ie goedgekeurd wordt en dat je nog heel veel plezier met m gaat krijgen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:43

Wat een leuk paardje zeg. Ik hoop voor je dat ze wordt goedgekeurd.
Wel moet je opletten dat je niet te streng in je hand wordt (althans zo lijkt het omdat ze op vele foto;s haar mond open heeft).

Spritz

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Ukfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:03

Ziet er al goed uit hoor, komt vast goed met jullie!
Probeer alleen wat meer rechtop te zitten, dat viel mij het meeste op. Knipoog
Mooi beestje hoor, nog veel plezier met haar!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:08

Ik word er niet echt heel vrolijk van. Kijk eens goed naar de mond van je paard op deze foto:

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck11.jpg

en er zijn wel meer foto's waarop hetzelfde te zien is

wellicht kan je overstappen op bitloos, dat zal een meer ontspannen beeld geven

of de mond laten nakijken en nagaan of je niet een te harde hand hebt

Ik heb ook even de moeite genomen om je filmpjes te bekijken (duurt ff hier Vork ), niet om je af te zeiken, maar ik zie een paard dat zich best heftig tegen de hand van de ruiter verzet. Zwiepen met de staart en een onrustig hoofd.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:14

Arabesk schreef:
Ik word er niet echt heel vrolijk van. Kijk eens goed naar de mond van je paard op deze foto:

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck11.jpg

en er zijn wel meer foto's waarop hetzelfde te zien is

wellicht kan je overstappen op bitloos, dat zal een meer ontspannen beeld geven

of de mond laten nakijken en nagaan of je niet een te harde hand hebt

Ik heb ook even de moeite genomen om je filmpjes te bekijken (duurt ff hier Vork ), niet om je af te zeiken, maar ik zie een paard dat zich best heftig tegen de hand van de ruiter verzet. Zwiepen met de staart en een onrustig hoofd.

Misschien ligt het deze keer niet aan de ruiter maar aan het harnachement of tal andere problemen..? Ik denk dat er voor dit meisje tal andere oplossingen zijn dan meteen een totaal andere tak van de dressuursport te beginnen Lachen

Ontopic:
Ik vind hem op de filmpjes niet geheel zuiver lopen vanachter.. Ook vind ik dat de merrier erg onrustig is met de staart.. Ligt het zadel goed op haar rug? Als je gaat laten keuren de DA ook even voor de zekerheid naar haar rug laten kijken Knipoog

Ik hoop voor je dat ze wordt goedgekeurd! Ziet er verder uit als een leuk ding!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:42

sologirl schreef:
Ik vind hem op de filmpjes niet geheel zuiver lopen vanachter.. Ook vind ik dat de merrier erg onrustig is met de staart.. Ligt het zadel goed op haar rug? Als je gaat laten keuren de DA ook even voor de zekerheid naar haar rug laten kijken Knipoog

Dat vond ik eigenlijk ook Lachen

Verder leuk beessie Ja
Zal je veel plezier aan hebben Haha!

maikeltje

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 02:00

Leuk beestje hoor maar laat hem goed keuren en ik zou je aanraden er ook wat plaatjes van te laten schieten. En zorg dat je er zelf bij bent en laat het door een onafhankelijk DA doen. Of jouw eigen DA. Die onregelmatigheid valt mij namelijk ook op op de filmpjes en wat me nog meer opvalt is dat je alleen rechtsom rijdt. Dus ik kan niet beoordelen of het paard op de linkerhand "makkelijker" loopt.

Als het paard wordt goedgekeurd wens ik je veel rijplezier toe. Lachen

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 02:26

Leuk beestje, ik zal voor je duimen dat hij wordt goedgekeurd. Hij loopt vanvoor soms wat te diep/ rond maar dat zal wel helemaal goed komen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:39

Ziet er leuk uit patty! jullie zijn leuk samen Ja
Ik zou zoals ik al zei wel even naar dat staart zwiepen kijken, en ik geloof niet dat jij hard in je hand bent, misschien dat het iets te maken heeft met dat ze stil heeft gestaan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 09:57

sologirl schreef:
Ontopic:
Ik vind hem op de filmpjes niet geheel zuiver lopen vanachter.. Ook vind ik dat de merrie erg onrustig is met de staart.. Ligt het zadel goed op haar rug? Als je gaat laten keuren de DA ook even voor de zekerheid naar haar rug laten kijken Knipoog

Mee eens!
Ik hoop ook voor je dat het niks ergs is.
Zorg dat je alles goed laat nakijken door de D.A. Ik zou adviseren om dit filmpie te laten zien aan de D.a, zodat hij weet waar hij extra naar moet kijken.

Succes!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:01

Ziet goed uit jullie zijn een hele mooie combie, rij technisch komt de volgende keer wel.Het is ja je eerste keer.
Als de koop uiteindelijk doorgaat, wens ik jullie veel plezier en succes samen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:05

Ten eerste het paard heeft een dik jaar stil gestaan, stijfheid etc. komt dan zeker langs de hoek kijken... Verzet, en het niet contstant in de aanleuning, komt omdat dit diertje dressuurmatig niet gereden is.. En als ze nu "onregelmatig" loopt dan zal de dierenarts dit er zeker ook uithalen..

Patty ziet er goed uit.. Zeker wanneer dit paard een jaar stil heeft gestaan.. Ik vind het een erg leuke merrie.. Het rijden komt wel vanzelf...

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:13

ziet er goed uit hoor... Lachen
ik hoop voor je dat die goed gekeurd word en je er dan veel plezier van mag hebben. Knipoog

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:19

maikeltje schreef:
Leuk beestje hoor maar laat hem goed keuren en ik zou je aanraden er ook wat plaatjes van te laten schieten. En zorg dat je er zelf bij bent en laat het door een onafhankelijk DA doen. Of jouw eigen DA. Die onregelmatigheid valt mij namelijk ook op op de filmpjes en wat me nog meer opvalt is dat je alleen rechtsom rijdt. Dus ik kan niet beoordelen of het paard op de linkerhand "makkelijker" loopt.

Als het paard wordt goedgekeurd wens ik je veel rijplezier toe. Lachen

Dat was ook iets wat ik meteen zag. Ja En inderdaad moeilijk te beoordelen omdat je maar op 1 kant rijdt in die filmpjes. (Naarmate het filmpje verder ging, bleef ik maar hopen dat je plots van kant zou veranderen Sigaar )
Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er iets met de merrie aan de hand is. Het beeld dat ze geeft op die filmpjes is sowieso al erg onrustig. Veel protest op je hand, gespannen, gezwaai met haar staart en ze laat zich nogal vallen in de bochten. Dus niet bepaald materiaal om iets uit af te leiden, die filmpjes. Knipoog
Maar ik zou het wel een reden vinden om niet te gaan bezuinigen op een aankoopkeuring.
Verder vind ik het echt een heel leuk dier.
Mooi hoofdje heeft ze ook. En ik vind haar leuk bij jou passen.

(btw, Misschien nog een tip. Als ik jou was, zou ik zadel en dergelijke er niet bij kopen. Maar zelf met een schone lei beginnen. (En een zadel waarvan je zeker bent dat het past) Zo kan je al uitsluiten dat de onregelmatigheid iets met het tuig te maken heeft. Knipoog )

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:24

ziet er goed uit.. alleen het zadel , ik denk dat dat niet helemaal goed past of niet goed zit, en dat te diep rijden, dat komt vanzelf hoor!, les nemen als die van jouw is, volgensmij een heel leuk paardje voor de toekoms, ga je stoppen met Nike dan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:00

Whisperke schreef:
Ten eerste het paard heeft een dik jaar stil gestaan, stijfheid etc. komt dan zeker langs de hoek kijken... Verzet, en het niet contstant in de aanleuning, komt omdat dit diertje dressuurmatig niet gereden is.. En als ze nu "onregelmatig" loopt dan zal de dierenarts dit er zeker ook uithalen..

Patty ziet er goed uit.. Zeker wanneer dit paard een jaar stil heeft gestaan.. Ik vind het een erg leuke merrie.. Het rijden komt wel vanzelf...

Sorry, maar daar zou ik niet vanuit gaan. Paard kan prima zonder ruiter lopen, waardoor ze wordt goedgekeurd.
Dat "verzet" en het niet constant in de aanleuning zijn, kan ook zeer goed komen doordat hij onregelmatig loopt (pijn heeft) Stijfheid kan, maar dan lopen ze vaak korter en niet ontregelmatig.
TS: Wees AUB gewaarschuwd en laat dat paard goed onderzoeken!

liekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:27

Aaah Patty wat een lekkerding <33
Ik hoop echt dat wat wordt en dat de keuring goed gaat Ja

En met rijden gaat dat toch helemaal goed komen Cool Want je heb t ernet 2 x op gezeten en Uckfield heeft een hele tijd stil gestaan logisch dat ze dan verzet bied he!

Ik duim voor een goeiie keuring Haha!

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:38

Volgens mij is het niet toegestaan om foto's te plaatsen van een paard dat niet van jou is zonder toestemming van de eigenaar. Stel dat jij hem na de keuring niet koopt omdat hij niet goed is dan staat dat wel op internet...

Het zijn momentopnames dus het is een beetje moeilijk beoordelen maar ik vind het er niet zo heel relaxed uit zien.
In ieder geval laten keuren door je eigen dierenarts.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:07

vind dit er zeker veelbelovend uitzien
dit is je 2e keer op het paard en je zal dus gewoon nog aan een hoop dingen moeten wennen, en het paard natuurlijk ook.

ik wens jullie veel plezier, en zorg er zeker voor dat ze helemaal goed nagekeken wordt Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:21

Dressuurmatig lopen is niet iets wat een paard hoeft te leren. Dat is iets wat volledig aansuit bij de natuur. Ook een lange periode van stilstaan is nooit de reden voor zo diep met de mond open lopen! En zou een paard niet zo onrustig en onregelmatig horen te lopen. Dit wordt hier duidelijk veroorzaakt door de ruiter die redelijk grof in de hand is.

Probeer te werken naar een paard dat ontspannener loopt en een hogere hoofd/hals houding waarbij het neusje er uit is. Zo loopt het paard beter in balans en zal het geheel verbeteren. Doordat je zijn hoofd met je handen omlaag dwingt zal het paard niet tot een goede balans en een goede aan de teugel komen. Dat je dwingt met je hand kun je oa zien doordat het paard op bija iedere foto zijn mond open heeft. Je doet hem gewoon pijn. Hij ijkt zo misschien aan de teugel, maar dat is hij niet.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 12:36

Bedankt allemaal Lachen
Lynn_Nikita; Als ik haar vrijer laat dan kruipt ze juist nog meer achter de teugel. Dan weet ze helemaal niet meer wat ze moet doen.
MonicaG; Rechtop zitten moet ik idd op letten.

Over het te hard zijn in mijn hand, dit is zeker weten niet het geval.
Ik heb zo goed als niks in mijn handen. En als ze omlaag loopt alleen gewoon contact/spanning. Als ze te diep loopt probeer ik gewoon contact te houden en haar van achter naar voren langer in haar hals te krijgen en haar hoofd 'goed' te krijgen. (Sorry dat het wat raar omschreven is, wist even niet hoe ik het anders moest zeggen.)
Op het begin van het rijden knabbeld ze heel erg op het bit, ze is dan nog wat gespannen en weet niet goed wat ze moet met haar hals/hoofdhouding. Meer naar het einde toe kan ik haar meer zekerheid daarin geven en dan houd ze haar mond een stuk rustiger/dicht.

Als ze van mij is, word er zeker even gekeken naar haar mond, voor het geval dat.

Het onrustig zijn met de staart klopt idd.
Of het zadel goed ligt. Volgens mij wel.. ze is ook altijd al van jongs af aan al met dit zadel gereden is mij verteld.
Luckystory; Het tuig willen we er juist wel bij overkopen dan. Als het echt goed ligt teminste. *Word nog door iemand anders naar gekeken is de bedoeling.

Het niet helemaal zuiver lopen waar vinden jullie dat precies? Lachen (Welk filmpje, vanaf hoeveel seconde/hele tijd)

Het keuren gebeurd door een onafhankelijke DA ja.

Winxz_Bas; Hoezo denk je dat van het zadel? Les komt er zeker wel dan ja Ja Nike blijf ik evengoed doen. Ze komt bij Nike te staan. Lachen
Liekje; Haha hoop het ook! Idd wel logisch.
CD28; Van de eigenaar mocht ik foto's/film laten zien(op internet).
Chakkie17; Ja idd ik moet nog erg wennen en zij natuurlijk ook.
Esperanza; Sorry moest toch even lachen om jou reactie. Als Uckfield het hoofdstel om heeft en je haar niet eens vast hebt staat ze op het bit te knabbelen en te doen, mond open dan dus ook. Dan zal dat écht niet door mij komen.
Ik probeer ook zeker te werken naar een betere hals/hoofdhouding. Wat ook zeker wel te zien is vind ikzelf. Maar het is zoals al gezegd is natuurlijk ook erg wennen voor mezelf en het paard. Dat ze daarbij zolang stilgestaan heeft en daarvoor nauwelijks dressuurmatig gereden is telt zeker wel mee.
Dressuurmatig lopen moet een paard in mijn ogen zeker wel leren. Kijk maar naar een groen paard. Deze kan je niet in een keer zo rijden zoals 'het hoort'. Daarvoor moet het eerst ook de kracht hebben en dingen voor geleerd hebben. Lachen

Nog een ander filmpje; Linksom en rechtsom.
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... 2-2008.flv

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:59

is het niet teugelkreupel dat er daarom niet veel mee gebeurd is?...

ik kan er best wel mee in komen dat het de eerste keer was, dat ze een poos stilgestaan heeft, misschien stijf heid, maar ja... Welke eigenaar gaat zijn paard in deze staat te koop zetten als het dier niet eens in goede staat bereden kan worden???

Daar zet ik dan letterlijk de vraagtekens bij. Verward Ik zou het zelf tenminste niet in me hoofd halen om met al deze opmerkingen (stijf, jaar stil gestaan,niet passend zadel enz enz)een paard te koop te zetten! Laat staan tekopen! Nors opkijken

Het is altijd mogelijk dat er door tijd gebrek niet met een paard gedaan is maar aub houd je oren en ogen open,liefde maakt blind, maar bij mij gaan de alarm belletjes af.

Zo wel klinisch als rontgenologisch laten keuren zou ik zeker weten doen, laat er mogelijk een je instructrice op komen rijde of iemand waarvan je zeker weet dat ze beter rijd dan jij, dit is niet denigrerend bedoelt maar iedere ruiter heeft wel een persoon in de omgeving waar je tegen op kijkt. Op deze manier kan je een soor 2ed opinion vragen.
Misschien is het helemaal niets maar het kan nooit kwaad om de dieren arts het paard onder de man te laten zien.

Aan de andere kant zij er hier meerdere bokkers die je willen waarschuwen over het feit dat er misschien iets niet helemaal goed is aan het paard. Dit is NIET omdat ze je het licht niet in de ogen gunnen maar juist omdat ze je willen helpen, daar is bokt voor

nou ja wat je er ook mee doet, have fun Haha!

x