Kelly_ann schreef:Mooi paard, kan je een hoop van oppikken. Leuk natuurlijk om de eerste keer eens wat knopjes te testen, jammergenoeg is het technisch niet in orde.
Travers gaat over 4 sporen (iedere hoef op 1 spoor). Krijg de indruk dat jij erg veel wilt en het dier op een stuk of 6 sporen laat lopen. Dit beent hij letterlijk niet bij.
Schouderbinnenwaarts rijd je met je buitenbeen achter en je binnenbeen op de singel. Op foto 5 mis je wat lengtebuiging, maar vind het beeld hier eerlijker.
Op je eerste wijkfoto gaat de achterhand voor, weer een teken dat jij w.s teveel wilt. 2e foto is beter, probeer te kijken waar je heen gaat, zo is je gewichtshulp ook beter. Op de derde foto valt hij weg over de buitenschouder, je stelling wordt ook teveel. Je kan hier beter rechtuit gaan rijden.
In de middendraf zitten tactfouten, je wilt denk ik te hard.
Probeer komende keren minder van hem te vragen, correcter en minder spectaculair willen, dan pakt het waarschijnlijk beter uit.
dank je wel 
en nee ik wil absoluut niet teveel maar ik had nog nooit op dit paard gereden en tja natuurlijk wil je het 1 en ander uitproberen
het probleem is dat dit paard echt HEEL makkelijk opzij gaat maar nu ik dat weet kan ik hem meer begrenzen
en ik heb vandaag meer begrensd enz omdat ik nu dus weet dat het zijwaarts veel te makkelijk gaat en nu zag het er dus ook beter uit 
GinnyBanshee schreef:wauw dat ziet er leuk uit, wat een gaaf beest!
jij kan ook echt op alles weg rijden

tot woensdag
dank je wel ginny 
en ja ik begin er aardig handigheid in te krijgen om op meerdere paarden weg te kunnen rijden 
en ja tot woensdag 
Myukii schreef:Kelly_ann schreef:Travers gaat over 4 sporen (iedere hoef op 1 spoor). Krijg de indruk dat jij erg veel wilt en het dier op een stuk of 6 sporen laat lopen. Dit beent hij letterlijk niet bij.
Op 6 sporen met maar 4 benen?
Haha, begrijp wat je bedoeld, maar ik denk dat bij een paard die zich zo makkelijk in de zijgangen laat zetten, het zeker voor de eerste keer nog even passen en meten is hoeveel je moet vragen om alles goed recht uit te voeren. Vind het er daarom heel knap uitzien, mag allemaal wat minder scherp ingezet inderdaad, maar vind het echt supernetjes zo

dank je wel 
en ja idd het was dus passen en meten haha maar nu ik dat weet kan ik dus gaan begrenzen en ziet het er al beter uit 
eroslover schreef:wat een super gaaf paard! Leuk dat je hem een weekje mag rijden.
dank je wel 
en ja idd leuk dat ik hem ff een weekje mag doen