King Lear (v.Elcaro) @ Poging tot dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucas

King Lear (v.Elcaro) @ Poging tot dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 16:54

Hallo,

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten is hij 6 jaar niet met bit gereden en ik pak het langzaam weer op. Omdat ik in de toekomt misschien wel wedstrijden wil gaan rijden.

Dus houd er a.u.b rekening mee dat dit de 3de keer is dat die weer een bit in heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Poging tot wijken... Ach gut

Afbeelding
Again

Afbeelding

Rozanne

Re: King Lear (v.Elcaro) @ Poging tot dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:58

Leuk paard!
Handen recht om hoog houden, geen piano handjes.

Lekkere Elcaro Haha!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:58

ziet er netjes uit Knipoog er mag nog iets meer ontspanning (lees: naar beneden) maar het is allemaal nog wat wennen met een bitje.
verder vind ik dat je een super mooi zadel hebt. wil je me een pb'tje sturen over welk zadel het is?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:59

Leuk beestje hoor! Hij lijkt wat schraal, met een dun nekje. Nu je hem wat nageeflijk rijdt, krijgt hij daardoor een knik in de hals. Zijn hals loopt niet mooi in 1 lijn door van de schoft naar de oren. Om die spieren te trainen kun je proberen hem wat meer lang en laag te laten lopen en dit af te wisselen met het nageeflijk. Hierdoor traint hij zijn rug- en nekspieren en krijg hij wat meer op zijn nek.

Het lijkt trouwens of je je handen wat gespannen hebt, net zoals je armen, maar ik weet niet of dat het beeld is. Let op je piano handjes, het blijft een paard Knipoog

Jullie zijn echt een leuke combinatie! Ik ben benieuwd naar meer!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:00

Rozanne schreef:
Leuk paard!
Handen recht om hoog houden, geen piano handjes.

Lekkere Elcaro Haha!

Ik weet het.. Bloos Heb allemaal blaren op mijn handen daarom heb ik ze ook niet helemaal correct vast. Omdat ze net tussen mijn pink en ringvinger inzitten..

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:02

Jethafa schreef:
Leuk beestje hoor! Hij lijkt wat schraal, met een dun nekje. Nu je hem wat nageeflijk rijdt, krijgt hij daardoor een knik in de hals. Zijn hals loopt niet mooi in 1 lijn door van de schoft naar de oren. Om die spieren te trainen kun je proberen hem wat meer lang en laag te laten lopen en dit af te wisselen met het nageeflijk. Hierdoor traint hij zijn rug- en nekspieren en krijg hij wat meer op zijn nek.

Het lijkt trouwens of je je handen wat gespannen hebt, net zoals je armen, maar ik weet niet of dat het beeld is. Let op je piano handjes, het blijft een paard Knipoog

Klopt maar dat is denk ik niet te verhelpen door trainen, hij is bij de vorige eigenaar ook goed getraint alleen dan bitloos ook aan de teugel enz. Maar het komt denk ik omdat het ElcaroxKossak General is (Arabische volboed).

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:04

Jethafa schreef:

Ben trouwens ook al aan het trainen met Passoa te longeren elke dag, lang en laag uiteraad.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:18

heel erg netjes hoor Haha!
hoe gaat het trouwens met je wedstrijden? Knipoog

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:25

unica schreef:
heel erg netjes hoor Haha!
hoe gaat het trouwens met je wedstrijden? Knipoog

Momenteel even rustig met de pony ga ik nog tot Juni door en dan ga ik op de pony van mijn moeder (1,56'5) En met deze rustig aan beginnen.