Draakje Zephyrius (v. Paddox) weer @ work! (3,5 jaar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Draakje Zephyrius (v. Paddox) weer @ work! (3,5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 00:39

Zaterdag hebben we maar weer eens foto's gemaakt van mijn super verzorgpaard Zephyrius onder het zadel, het was alweer een maand geleden, en het was zulk mooi weer! Haha! Hij heeft de afgelopen maand even laten zien dat hij niet altijd braaf is Nagelbijten / Gniffelen

Sinds het laatste topic (een maand geleden) zijn we Zephyrius gaan bijgevoeren, omdat we vonden dat hij wat dun werd. Hij is dus nu wat beter op gewicht, maar heeft ook wat meer streken Vork Een aantal weken geleden heeft hij Caroline (zijn eigenaresse Caroline1985 op bokt) eraf gebokt, en zaterdag heeft hij mij er dus ook af gesmeten Clown (jammer genoeg zijn van mijn valpartij dan weer geen foto's Knipoog) Ik moet ook gewoon niet altijd zeggen dat hij zo ontzettend braaf is Huilen van het lachen
2 weken geleden is Zephyrius naar de tandarts geweest die een flinke kies getrokken heeft waardoor we hem ook een week niet gereden hebben. Hij is nu wel een stuk rustiger in zijn aanleuning naar mijn idee Ja

Vooral op de eerste foto's zie je wel wat meer spanning, en in de galop komt dit ook terug, dit heeft dus alles te maken met de steiger en bokshow waarmee hij mij eraf smeet Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was hij na een tijdje weer wel lekker ontspannen en konden we ook weer gewoon halsstrekken en zo Knipoog (alleen geen foto's van Knipoog)

Hier dan de foto's:
1. Eerst weer even lekker iets langer stappen
Afbeelding
2. Braaaaaf paard (Nog een nietsvermoedende Mirjam Schijnheilig)
Afbeelding
3. Fijn drafje, volgens mij ook nog voor dé ontploffing Clown, zelf niet voorover vallen Hamer
Afbeelding
4. Na de ontploffing, je ziet duidelijk de spanning in hem én in mij terug Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
5. Alweer wat relaxter
Afbeelding
6. Lekker kontje (van Zephy natuurlijk he Clown Huilen van het lachen )
Afbeelding
7. Prettiger beeld, alleen stelling naar de buitenkant, wel alweer wat meer lengte en ontspanning
Afbeelding
8. Deze foto vind ik zelf echt een fijn beeld geven, lekker ontspannen, en ik zit niet als een zoutzak Haha!
Afbeelding
9. Weer even stappen tussendoor
Afbeelding
10. Galop linksom, nog veel werk aan te doen, hij was erg gespannen in de galop, en mijn houding is ook slecht
Afbeelding
11. Galop rechtsom, zelfde verhaal...
Afbeelding

Daarna is Caroline (zijn eigenaresse) er nog op gegaan, van haar hier ook een paar foto's!
Ze weet niet dat ik deze foto's plaats, dus willen jullie wel een beetje lief zijn voor haar! Knipoog Ik vond deze foto's gewoon de moeite waard. Haha!
12.
Afbeelding
13. Hele fijne draf foto!
Afbeelding
14. En de laatste!
Afbeelding

Zephyrius is sinds november echt een beetje aan het werk, we rijden hem nu zo'n 4 keer per week een half uurtje; we willen nog lang van hem genieten! Haha! Hij pakt alles snel op en is normaal eigenlijk altijd erg braaf, we kunnen zelf ook alleen met hem kleine stukjes naar buiten! OK dan!

Commentaar is natuurlijk welkom, hou het wel vriendelijk, want we hebben echt het beste met hem voor Knipoog
En als je toch kijkt, laat dan ook even een berichtje achter Knipoog
Hier nog de link naar het topic van een maand geleden, wat vinden jullie, is hij veel veranderd??
Primeur! Zephyrius, 3,5 jarige paddox @ work

Ik hoop dat jullie snappen dat ik ontzettend blij ben met mijn verzorgpaard! Haha!

Liberance

Re: Draakje Zephyrius (v. Paddox) weer @ work! (3,5 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:45

Cool:D

Egt leuke foto's...ga zo door zou ik zeggen(Y)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 08:43

Leuk paard, ziet er lekker ontspannen uit.
Tipje: zijn ontploffinkjes willen wel eens minder worden als je hem wat minder krachtvoer geeft en wat meer hooi. Ik weet nu niet precies wat jullie hem voeren, maar van krachtvoer wordt hij alleen maar erug vrolijk. Van goed hooi zal hij niet gek worden, maar wel wat steviger.

Succes ermee!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 09:06

Bedankt voor jullie reactie! Haha!

@ Raggel: Dank je voor de tip. Hij kreeg altijd 2 kg bix per dag, en een aantal keer per dag een flinke hoeveelheid kuil. Inmiddels krijgt hij als extra (bijna) iedere dag maismeel (dus geen energie, maar puur om voller te worden), en wortels. Op zich gaat dat erg goed, hij heeft alleen heel af en toe zo'n uitspatting Nagelbijten / Gniffelen Nu had hij de dag ervoor rust gehad, en ik dacht dat het niet nodig was om hem dan eerst even te longeren, en dat had ik dus dit keer beter wel kunnen doen Clown
Al met al is hij eigenlijk normaal zo braaf *even afkloppen* dat ik soms zelf wel eens even vergeet dat hij nog steeds een jong paard is, wat nou eenmaal wel eens een gekke sprong maakt Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:35

Commentaar op mijn eigen foto's: Piano handjes OOPS... Rechter op zitten en hakken uitdrukken!

Mirjam.. De foto's zijn mooi gelukt.. En naar mijn idee gaat het steeds beter.. Gister ook.. Daar heb ik ook een paar foto's van..

EN shame on you dat je foto's van mij geplaatst hebt Knipoog.
Nee hoor leuk topic zo... Liefs Caroline

lan90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:36

Ziet er leuk uit!
Ik heb dat setje ook Lachen

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:46

lan90 Thanks, en Haha! cool is die he?!
Wil nog zo een setje erbij.. Fijne dekjes ook!!! (sorry was even offtopic)

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:48

Leuke foto's, je weet zelf al waar je op moet letten! Veel plezier en suc6 met hem!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:58

2 kilogram bix moet ie echt wel hebben hoor minimaal per dag!!
Dat vind ik echt minimaal voor zo'n paard.

Dat ontploffen zit volgens mij ook wel een beetje in het bloed.
Ik ken meerdere Paddox afstammelingen die dat doen, 1 is gewoon erg hoe die ontploft en overal spoken ziet.

Ik denk dat je gewoon regelmatig moet rijden en voldoende beweging moet kunnen hebben in paddock/wei.
Dan word het al een stuk minder vaak.

Mooi paard hoor!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:54

Bedankt voor de reacties Haha!

@ Corina: We hebben hem ook een tijdje muesli (zonder haver) bijgevoerd na het rijden (iedere keer 3/4 schep muesli alleen op de dagen dat we hem reden) bovenop de 2 kilo bix en de wortelen en het maismeel. Toen stond hij echt te stuiteren in zijn stal, daar deden we hem geen plezier mee. Hij komt iedere dag zijn stal uit, staat in ieder geval een tijd in de paddock met zijn vriendinnetje, en we rijden hem 4x per week. Als we hem rijden is het vaak een half uur, we doen nog vrij rustig aan. Op het moment doet hij het echt heel goed op het voer dat we hem geven, hij heeft voldoende energie, en is toch alweer aardig wat aangekomen sinds vorige maand. Ik ben het met je eens dat hij meer bix mag wanneer we harder (en/of vaker) met hem aan het werk gaan Ja Maar voor nu is dit denk ik goed zo. Knipoog

Over dat het ontploffen ook wel een beetje in het bloed zit kan ik me wel wat bij voorstellen, als ik andere mensen hoor over paddox nakomelingen herken ik Zephyrius er vaak in terug Ja

Wat je zegt over voldoende rijden enzo is ook helemaal waar, als we hem 2 dagen rust geven achter elkaar (dus alleen een paar uur naar buiten in de paddock met vriendinnetje en poetsen enzo) dan is hij zoooo chago Nagelbijten / Gniffelen Hij laat heel duidelijk merken dat hij aan het werk wil. Echt een werkwillig paard, dat is ook echt leuk aan hem! Haha!

Caroline1985 schreef:
Commentaar op mijn eigen foto's: Piano handjes OOPS... Rechter op zitten en hakken uitdrukken!

Mirjam.. De foto's zijn mooi gelukt.. En naar mijn idee gaat het steeds beter.. Gister ook.. Daar heb ik ook een paar foto's van..

EN shame on you dat je foto's van mij geplaatst hebt Knipoog.
Nee hoor leuk topic zo... Liefs Caroline

Bloos haha, ik kon het toch niet laten om er ook wat foto's van Zephy en jou bij te plaatsen Tong uitsteken
Je houding vind ik echt wel meevallen hoor, ik vind mijn eigen houding een stuk slechter Scheve mond

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:04

Ik bedoel alleen te zeggen dat hij die 2 kilo bix wel nodig heeft.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:07

Haha, dat is ook zo, bedoelde het niet als aanval, wilde je alleen proberen uit te leggen waarom we het zo gedaan hebben en niet gewoon meer bix. Ik kan alleen nooit iets gewoon in 1 zin vertellen Clown Bloos

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:23

Mirjammie schreef:
Haha, dat is ook zo, bedoelde het niet als aanval, wilde je alleen proberen uit te leggen waarom we het zo gedaan hebben en niet gewoon meer bix. Ik kan alleen nooit iets gewoon in 1 zin vertellen Clown Bloos

Nee hoor ik voel het niet als een aanval.
En ik begrijp heel goed dat je niet extra bix geeft aan een paard dat regelmatig op ontploffen staat Haha! Haha!
Ik bedoel dat ie echt wel 2 kilo bix nodig heeft om zijn energie uit te halen omdat ie ook nog jong en in de groei zit.

Wat je nog eens kunt proberen is het product balance van hartog daar heb ik wel goede ervaring mee met mijn paard.

Maar ja het blijft een paddox Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:52

Ziet er goed uit mirjam!
Hij begint er ook steeds mooier uit te zien. Veel plezier en succes nog verder Lachen

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:00

Het ziet er goed uit zeg!
je zou aan de hand van deze foto's niet zeggen dat ie tussedoor een rodeo is begonnen. volgende keer, mocht ie t ooit nog doen, willen we daar natuurlijk wel foto's van hé Tong uitsteken

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:30

@ Corina: dank je wel voor de tip! Ga ik eens meer informatie over opzoeken Ja

@ superlise: Het wordt steeds meer een echt paard he! Haha! We zijn allebei echt zo trots op hem..

@ Talishe: de rodeo kwam ook heel onverwachts Nagelbijten / Gniffelen En daarna was hij ook vrij snel weer ontspannen. Het schijnt Paddox-eigen te zijn om af en toe even heel dominant te doen, en als je dan duidelijk bent is het ook zo weer over Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:08

Hij ziet er goed uit hoor!

Doet ie ook rottig met galopperen? Je zit wat naar voren, dat lanceert voor hem makkelijker *LOL* Kweet niet of hij dat doet , maar in dat geval: ga stevig op je kont zitten voor je gevoel wat achterover en hem vlot door laten lopen. Knipoog

Draffoto's zijn heel netjes, en voor jou nogmaals: Handen dragen! Knipoog

Ik kom over een poosje wel weer eens irl kijken Ja

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:45

Kelly_ann schreef:
Hij ziet er goed uit hoor!

Doet ie ook rottig met galopperen? Je zit wat naar voren, dat lanceert voor hem makkelijker *LOL* Kweet niet of hij dat doet , maar in dat geval: ga stevig op je kont zitten voor je gevoel wat achterover en hem vlot door laten lopen. Knipoog

Draffoto's zijn heel netjes, en voor jou nogmaals: Handen dragen! Knipoog

Ik kom over een poosje wel weer eens irl kijken Ja

Ja mijn handen Hamer Zooo irritant, want ik probeer het wel maar heb geen spiegel om mezelf in te controleren, foto's zijn dan toch altijd wel weer fijn, ik moet mijn handen hoger en meer naar voren plaatsen.
Ik zou het heel fijn vinden als je binnenkort weer eens mee komt, dan mag je me weer even drillen! Ja

In galop is hij gelukkig eigenlijk heel braaf tot nu toe *ff afkloppen Schijnheilig*, maar zowieso moet ik meer op mijn billen gaan zitten inderdaad. Voorwaarts in galop ben ik heel erg mee bezig, hij heeft de neiging om wat terug te willen vallen in galop, dus dat is altijd een aandachtspuntje.

Michieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:09

Ziet er goed uit hoor Mirjam OK dan! Ik vind de draf er weer beter uit zien dan een maand geleden. jammer dat de galop nog wat gespannen was...maar dat komt vanzelf goed Ja

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 13:29

Michieltje schreef:
Ziet er goed uit hoor Mirjam OK dan! Ik vind de draf er weer beter uit zien dan een maand geleden. jammer dat de galop nog wat gespannen was...maar dat komt vanzelf goed Ja

Dank je wel!
Wanneer kom je hem een keertje in het echt bewonderen? Knipoog

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:13

Hij is inderdaad al een stuk voller haha! Die galop komt goed hoor, dat had ik met Amon ook in het begin liep hij met z'n hoofd bij Jezus op het bord en nou loopt hij echt al lekker ontspannen naar beneden! Sommige dingen gaan in een keer zo snel bij van die jonge paarden! Nu maar weer wachten op de volgende foto's!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:49

DebbieY schreef:
Hij is inderdaad al een stuk voller haha! Die galop komt goed hoor, dat had ik met Amon ook in het begin liep hij met z'n hoofd bij Jezus op het bord en nou loopt hij echt al lekker ontspannen naar beneden! Sommige dingen gaan in een keer zo snel bij van die jonge paarden! Nu maar weer wachten op de volgende foto's!!

Inderdaad gaat dat heel snel bij de jonge paarden, dat vind ik ook zo ontzettend leuk aan het werken met jonge paarden, ze gaan echt met sprongen vooruit en zijn ontzettend eerlijk Ja
Volgende maand misschien wel wedstrijdfoto's Nagelbijten / Gniffelen Ga heel misschien een onderlinge wedstrijd met hem starten Tong uitsteken

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:44

Helemaal je topic vergeten Bloos !

Leuke foto's in ieder geval! Misschien proberen om je hakken wat meer uit te drukken?